  • 11. Data: 2010-04-24 20:38:24
    Temat: Re: Szczypior, ale dziwny :)
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Tylko że taki bez cebulek. Jak czosnkowe listki tylko. Bardzo dobry, plus
    > rukola - posiekać i siup je do jajeczniczki lub serka białego, mniam :-)

    Czosnek chiński Neko

  • 12. Data: 2010-04-24 21:11:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Apr 2010 22:38:24 +0200, mirzan napisał(a):

    > Czosnek chiński Neko

    Może, ale na opakowaniu firmowym było "Szczypior czosnkowy".

  • 13. Data: 2010-04-25 02:17:43
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Tylko że taki bez cebulek. Jak czosnkowe listki tylko. Bardzo dobry, plus
    > rukola - posiekać i siup je do jajeczniczki lub serka białego, mniam :-)

    Do serka listki mięty siekane (do pierogów ruskich też).

  • 14. Data: 2010-04-25 06:24:35
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Do serka listki mięty siekane (do pierogów ruskich też).

    Miętowy szczypior? Niezły wynalazek.
    mirzan

  • 15. Data: 2010-04-25 07:30:15
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik mirzan napisał:

    > Miętowy szczypior? Niezły wynalazek.

    Mój na pewno nie jest miętowy :) No i ma te listki rurkowate,
    jak zwykły szczypiorek, dlatego nie pasował mi czosnek niedźwiedzi.
    Sąsiadka mówi, że to dziki czosnek, a ja żyję po wczorajszym
    użyciu zielska. Z oznaczeniem chyba muszę poczekać, aż zakwitnie.

    choć nie będzie to pewnie myśl złota:
    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 16. Data: 2010-04-25 08:10:17
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > Sąsiadka mówi, że to dziki czosnek, a ja żyję po wczorajszym
    > użyciu zielska. Z oznaczeniem chyba muszę poczekać, aż zakwitnie.

    Mirzan wymyślił czosnek miętowy.

  • 17. Data: 2010-04-25 09:03:10
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Krystyna Chiger schrieb:
    > Wygląda jak trochę drobniejszy szczypiorek, pachnie czosnkiem.
    > Co to jest i (co ważniejsze :)) czy jadalne?

    Allium tuberosum (tez A. angulosum, A. senescens). Niemieckojezyczni
    nazywaja to czosnkoszczypiorem lub szczypiorem czosnkowym. Tez mam i od
    wielu lat uzywam. Od wiosny do jesieni mozna uzywac a przed zima mozna
    wykopac i dalej uprawiac w donicy na parapecie. Najczesciej uzywam do
    salatki z pomidorow ze stara, bardzo stara Gouda. Radzi sie uprawiac z
    daleka od kapusty i straczkowych. Co 2-3 lata nalezy wykopac, podzielic
    i przesadzic w inne miejsce.

    I.

  • 18. Data: 2010-04-25 14:13:22
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Ikselka pisze:
    Czosnek chiński Neko

    > Może, ale na opakowaniu firmowym było "Szczypior czosnkowy".

    Ja kupiłam z nazwą na opakowaniu "czosnek cięty" :-)
    To czosnek bulwiasty Allium tuberosum.
    Nadaje się do pędzenia w domu i w ogrodzie / osłaniam w marcu butelką
    PET 5l/. Bardzo mi smakuje.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 19. Data: 2010-05-06 12:28:50
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Krystyna Chiger schrieb:
    > Wygląda jak trochę drobniejszy szczypiorek, pachnie czosnkiem.
    > Co to jest i (co ważniejsze :)) czy jadalne?

    Bylbym zapomnial dopisac. Jak pojawia sie pierwsze pomidory, to
    koniecznie zrob z nich salatke z dodatkiem starej goudy, pokruszonej,
    lub cienko pokrojonej i wlasnie tego szczypioru.

    I.