  • 1. Data: 2010-09-27 05:15:14
    Temat: Szeregowce z "przerwami"
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Czy to normalna praktyka, że developer buduje rząd np. 10 szeregowców i
    podczas gdy kilka jest już w zaawansowanym stadium budowy (robi się już
    dach), to planowo przylegające do nich budynki nie mają jeszcze nawet
    wykopanych fundamentów?

  • 2. Data: 2010-09-27 07:49:40
    Temat: Re: Szeregowce z "przerwami"
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Dnia 27-09-2010 o 07:15:14 Przemolo <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > podczas gdy kilka jest już w zaawansowanym stadium budowy (robi się już
    > dach), to planowo przylegające do nich budynki nie mają jeszcze nawet

    Widocznie buduje tylko te budynki za które otrzymał już zapłatę zaliczkę.
    Pozostałe "dziury w ziemi" czekaja na klienta;)

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-09-27 07:53:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]

    > podczas gdy kilka jest już w zaawansowanym stadium budowy (robi się już
    > dach), to planowo przylegające do nich budynki nie mają jeszcze nawet
    No to nie powinna być normalna praktyka bo kopanie obok wybudowanego domu
    może naruszyć jego ławy bo np deszcz zaleje wykop i podmyje ławę na styku
    domów.
    Ale jak widać developerzy mają to gdzieś i jak czytam i słyszę to jest to
    plaga
    bo nikt tak nie potrafi sp..yć domu jak deweloper albo dokładnie wykonawcy
    robiący dla niego np butelki i puszki robiące za izolację albo
    nieokorowane drzewo jako
    więźba itd.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2010-09-27 08:32:45
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-09-27 09:49, Kris pisze:

    > Widocznie buduje tylko te budynki za które otrzymał już zapłatę
    > zaliczkę. Pozostałe "dziury w ziemi" czekaja na klienta;)

    Swoją drogą, nie znam rynku developerów, więc pytam - czy firmy
    jednoosobowe w tej branży to norma? jest sobie takie osiedle, którego
    część już jest wybudowana ale poza ogłoszeniem na gratce nie ma w
    Internecie o nim żadnej informacji, a i sama firma - developer nie ma
    swojej strony i nawet nie ma jej w KRS'ie (jedynie znalazłem jej dane
    adresowe w miejscach typu Panorama Firm, Zumi, itp.)
    Jakoś z dużą rezerwą podchodzę do takich małych firm i nie wydaje mi
    się, żeby to było standardem w branży...

  • 5. Data: 2010-09-27 09:21:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Wrz, 10:32, Przemolo <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Jakoś z dużą rezerwą podchodzę do takich małych firm i nie wydaje mi
    > się, żeby to było standardem w branży...

    To moga byc tacy bardziej przedsiebiorczy budowlancy. Ja tam bym im
    bardziej ufal od developerow, choc zapewne tu tez bywaja skrajnosci.
    Zalezy na kogo sie trafi. No i nie sadze, zeby te osiedle bylo jakies
    b. rozbudowane, czy duze. Ot znalazl sie duzy teren po atrakcyjnej
    cenie do kupienia to zainwestowal i stawia domki jeden za drugim -
    zyskiem z pierwszego stawia dwa nastepne i tak dalej :) Znam jednego
    takiego "developera" w miescie obok i domki sa calkiem sensowne. Jak
    mu sie noga powinie to sprzeda reszte dzialek i sie ludzie
    "indywidualni" tam sami wybuduja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-09-27 09:35:53
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-09-27 11:21, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > takiego "developera" w miescie obok i domki sa calkiem sensowne. Jak
    > mu sie noga powinie to sprzeda reszte dzialek i sie ludzie

    Tylko gdy mu się ta noga podwinie, to razem z moimi pieniędzmi... a
    trochę łatwiej chyba wyegzekwować kasę od większej firmy niż
    jednoosobowej działalności :-/

  • 7. Data: 2010-09-27 09:46:38
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Przemolo" <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > adresowe w miejscach typu Panorama Firm, Zumi, itp.)
    > Jakoś z dużą rezerwą podchodzę do takich małych firm i nie wydaje mi się,

    Ja również mam większe zaufanie do takich przedsiębiorców niż do
    deweloperów.
    Mój wujek tak funkcjonuje od kilkudziesięciu lat. Obecnie stawia osiedle
    szeregówek pod Wrocławiem.
    Buduje najpierw 7 segmentów, gdy sprzeda ze 2-3, zabierze się za następny
    ciąg.
    On zarabia uczciwie - w stosunku do "małych" budowlańców ma zupełnie inne
    ceny w hurtowniach, zupełnie inaczej rozmawiają z nim wykonawcy itd. Dzięki
    temu ma konkurencyjne ceny domów czy mieszkań (buduje również bloki),
    jednocześnie zapewniając sobie godziwy zarobek. Helikoptery mu niepotrzebne.
    Sam załatwiłem mu kilku fachowców, którzy sprawdzili się na mojej budowie,
    więc nie ma mowy o patałachach i fuszerkach.
    Jeśli chodzi o materiały - żadnych kompromisów: porotherm 50cm na "ciepłej
    zaprawie", na to wełna 10cm. Każdy segment ma swoją ścianę od strony
    sąsiada.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2010-09-27 09:54:18
    Od: Renke <n...@o...pl>

    > Tylko gdy mu się ta noga podwinie, to razem z moimi pieniędzmi... a
    > trochę łatwiej chyba wyegzekwować kasę od większej firmy niż
    > jednoosobowej działalności :-/

    Jednoosobowa działalność odpowiada własnym majątkiem od sp. z o.o.
    trudniej wyciągnąć kasę...

  • 9. Data: 2010-09-27 09:59:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Wrz, 11:46, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Jeśli chodzi o materiały - żadnych kompromisów: porotherm 50cm na "ciepłej
    > zaprawie", na to wełna 10cm. Każdy segment ma swoją ścianę od strony
    > sąsiada.

    To troche przesada, mur 50cm :) Nie lepiej 25cm + 20cm welny?
    Zdecydowanie lepsze parametry;) No ale to on buduje.

    A tak bedac przy temacie, z nowosci, to teraz sie nie muruje
    porothermu na zadnych standardowych zaprawach cementowych tylko na
    piance - system DRYFIX, mozna stawiac mury przy -5st C :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-09-27 11:17:28
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-09-27 11:46, Bartek pisze:

> [...]
    > Jeśli chodzi o materiały - żadnych kompromisów: porotherm 50cm na "ciepłej
    > zaprawie", na to wełna 10cm. Każdy segment ma swoją ścianę od strony

    A co sądzicie o takiej wstępnej specyfikacji wybranych materiałów, które
    mi podał?
    Oto one:
    - Ściany: POROMUR 30 cm, fundamenty: płyta fundamentowa żelbetowa,
    ocieplenie budynku: styropian 10 cm, tynk.

    - Izolacje pionowe: styropian 10 cm, izolacje poziome: 2 razy papa na
    lepiku, na posadzki folia termiczna i 10 cm styropianu.

    - Instalacja co:
    Rurki aluminiowo-plastikowe PEX, skrzynka rozdzielacza+ piec
    dwufunkcyjny+ kaloryfery