  • 11. Data: 2015-05-13 09:49:01
    Temat: Re: Szerokosc podjazdu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 May 2015 13:55:00 +0200, Pawel O'Pajak

    > A i tak w slupek przyp'.

    Fakju! Ja też przyp... w słupek. :>> Dla usprawiedliwienia dodam, że byłem
    tak chory, że nie pamiętam jak dotarłem na parking na którym przysunąłem (i
    dlaczego akurat nie zadziałały czujniki parkowania). :P Otrzeźwił mnie
    dopiero dźwięk giętej blachy i pękających plastików. :> Pacnąłem w rurkę
    płotu, trzasnął zderzak, klapa bagażnika "się" wgięła:

    http://emide.pl/trach.jpg

    Wczoraj dzwoniła Pani z TU. Naprawa... 7060 zł NETTO wg wyceny sporządzonej
    przez warsztat. Auto to już w zasadzie szrot, 7 lat już ma. Aż przysiadłem
    jak to usłyszałem, bo jak przed zgłoszeniem sobie policzyłem, nie powinno
    to kosztować więcej jak 3 tys. a ze szrotu to i w tysiaku możnaby się
    zmieścić. :P

    Także dodaję kolejną zmienną do równania. :>>

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2015-05-13 11:16:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zaciekawiło mnie to, ale nie mam czasu policzyć. Takie coś znalazłem, może
    > sam obliczysz i podzielisz się
    > http://budownictwopolskie.pl/artykul/wytyczamy_droge
    _do_garazu
    > http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/skretrysopra.h
    tml
    > http://edukator.republika.pl/images/rys11.jpg

    Fajne. Ale to nie to :-)
    Łuk zewnętrzy znam (ze średnicy zawracania), a wewnętrzny nie jest mi
    potrzebny - wystarczy znać szerokość samochodu i rozstaw osi.

    Zamiast to liczyć wziąłem cyrkiel i to sobie rozrysowałem na papierze
    milimetrowym i już wiem że 5,5m szerokości na pewno wystarczy dla samochodu
    o średnicy zawracania 12m i rozstawie osi 3m.

    Wiem też że dla tych samych warunków 5m to będzie za mało.

    Sprawdziłem też dla średnicy zawracania 11 i wyszło mi że 5,2 szerokości
    wystarczy.

    Dziś wieczorem albo to narysuję dokładniej albo wrzucę do excela i niech
    liczy dla różnych wartości :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2015-05-13 20:03:37
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2015-05-12 o 12:09, Ergie pisze:

    > Ps. Dla dociekliwych po co? Ano bo MPZP w pewnej gminie narzuca bardzo
    > restrykcyjny % powierzchni działki biologicznie czynnej, a inwestor nie
    > chce żadnych kratek trawnikowych ani innych zielonych utwardzeń terenu
    > tylko klasyczny podjazd i zadał pytanie czy to się uda.

    Może niech inwestor zainwestuje w coś takiego:

    http://www.ukturntables.com/products/uturn-prestige-
    driveway-turntables

    Wtedy wystarczy podjazd o szerokości równej rozstawowi osi plus
    powiedzmy metr. No i te miny sąsiadów... ;-)

    T.

  • 14. Data: 2015-05-14 00:11:47
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > http://www.ukturntables.com/products/uturn-prestige-
    driveway-turntables

    Ale bajer!!!Obrotnica na samochody!Dotychczas widywalem tylko kolejowe.
    Kupuję pomysla!
    Choć szczerze mówiąc,podobną -oczywiście nie tak wypasioną-zaproponowalem
    kiedyś w tartaku.Niestety nie doszla do skutku.

  • 15. Data: 2015-05-14 09:27:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Finke" napisał w wiadomości grup

    > http://www.ukturntables.com/products/uturn-prestige-
    driveway-turntables

    Niezłe i elegancko wykonane. W UK to rozumiem , ale ciekawe jakby to u nas w
    zimie działało...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2015-05-14 09:50:04
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-05-13 o 20:03, Tomasz Finke pisze:
> [...]
    driveway-turntables

    > Wtedy wystarczy podjazd o szerokości równej rozstawowi osi plus
    > powiedzmy metr. No i te miny sąsiadów... ;-)

    Bardzo fajna zabawka, ale niestety nawet w najtańszym wariancie do
    samodzielnego montażu dość droga :(
    http://www.ukturntables.com/products/diy-value-pack-
    car-turntable

    Z drugiej strony Polak potrafi i pewnie można by wykombinować coś
    samemu... ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2015-05-21 12:44:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Uzytkownik wrote:

    > Zależy jeszcze czy inwestorem jest mężczyzny czy kobieta :)
    > Tam, gdzie facet zawraca na raz, kobieta będzie "się bujać" na kilka
    > razy :)

    Są wyjątki. Niejeden mistrz kierownicy by oniemiał
    z zazdrości, gdyby zobaczył, co moja szwagierka potrafi
    przy parkowaniu i zawracaniu. Ja chyba nigdy nie
    osiągnę takiego wyczucia pojazdu. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2015-05-21 13:08:28
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 12:44:46 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Są wyjątki. Niejeden mistrz kierownicy by oniemiał
    > z zazdrości, gdyby zobaczył, co moja szwagierka potrafi
    > przy parkowaniu i zawracaniu. Ja chyba nigdy nie
    > osiągnę takiego wyczucia pojazdu. :-)

    Bo jest tylko jedna reguła od której nie ma wyjątku - nie ma reguł bez wyjątku (tym
    samym jako wyjątek potwiedza samą siebie).

    --
    ZZ@private