  • 1. Data: 2014-11-06 06:03:48
    Temat: Szerokość wjazdu na działkę w drugiej lini zabudowy
    Od: "Artur" <b...@w...pl>

    Witam,
    Jaka powinna być szerokość wjazdu na działkę w drugiej linii zabudowy -
    długość całej drogi wynosi przeszło 30 metrów ?
    pzdr.
    Artur

  • 2. Data: 2014-11-06 09:50:51
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Nov 2014 06:03:48 +0100, Artur napisał(a):

    > Witam,
    > Jaka powinna być szerokość wjazdu na działkę w drugiej linii zabudowy -
    > długość całej drogi wynosi przeszło 30 metrów ?

    To juz nawet takie rzeczy sa ustalone w przepisach...?!
    Trzeba stad spieprzac.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2014-11-07 01:44:24
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Jeszcze niedawno bylo to "co najmniej 6 metrów".Podobno byly przymiarki do 8
    metrów,ale nie wiem,czy weszlo-przestalem sie tym zajmować.
    Kiedyś,gdy dzielilem "gront"wydzielilem drogę jako oddzielną dzialkę i dalem darmo
    nowemu wlaścicielowi drugiej dzialki z zastrzeżemiem prawa używania przez wlaściciela
    pierwszej.Konstrukcja dość pogmatwana,ale operatywny -i uczciwy-notariusz stwierdzil
    ,że się najlepiej sprawdzi.I faktycznie.
    W twoim wypadku-jeśli wlaścicieli jest kilku-koszty mogą być spore,bo na każdą
    dzialkę -część drogi konieczna księga wieczysta i wpis o slużebności dla pozostalych
    DZIALEK,nie wlaścicieli.tylko tak,jako wspólnota będziecie mogli ją darować gminie-np
    w zamian za polożenie asfaltu,abo co.

    DO MAĆKA - Takie rzeczy muszą (powinny)być urzędowo ustalone i zapisane w
    papierach.Mam teraz na tapecie dzialkę.Sliczna,ale bez dojazdu.Sprawa nie do
    ugryzienia,bo koszt ustanowienia dojazdu może zbliżyć się do wartości dzialki.
    Czyli nawet prądu nie można tam doprowadzić.
    A zanim uciekniesz,wcześniej sprawdz jak tam -gdziekolwiek- jest.Może być jeszcze
    gorzej,tylko gdzie indziej nie dziwią się sprawom oczywistym...
    Pozdro dolniak

  • 4. Data: 2014-11-07 08:37:12
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Artur" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jaka powinna być szerokość wjazdu na działkę w drugiej linii zabudowy -
    > długość całej drogi wynosi przeszło 30 metrów ?

    Jak to dojazd do jednej dzialki to moze nie tak wazne ale jak to dojazd do
    kilku dzialek to sprawdz czy nie musisz na koncu drogi wykonac placu
    manewrowego dla wozu strazy pozarnej....bo wtedy taki plac to troche m2
    zabierze...

  • 5. Data: 2014-11-07 09:02:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Nov 2014 16:44:24 -0800 (PST), dolniak napisał(a):

> [...]
    > A zanim uciekniesz,wcześniej sprawdz jak tam -gdziekolwiek- jest.Może być jeszcze
    gorzej,tylko gdzie indziej nie dziwią się sprawom oczywistym...

    Oczywiscie. Jak powszechnie wiadomo, poki nie bylo biurokracji, ludzkosc
    nie istniala.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2014-11-07 09:46:58
    Od: dolniak <d...@g...com>

    No!dokladnie tak jest!
    Byl jeszcze wprawdzie tzw zdrowy rozsądek,ale nie zawsze w komplecie: czasem byl
    tylko -zdrowy-,czasem tylko -rozsądek.Minus koszty.
    Mam dzialkę przy ulicy szer 4 m.Sto lat temu spoko.Dwa wozy konne sie miną.Wiesz,jaka
    radocha jest,gdy teraz dwa samochody się spotkają?
    A spotkalem się z wjazdem szer 2m.Podobno wlaściciel caly material wwiózl
    taczkami.Ale blisko mial,niecale 100m.
    pozdro dolniak

  • 7. Data: 2014-11-07 09:57:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maciek wrote:

    > To juz nawet takie rzeczy sa ustalone w przepisach...?!
    > Trzeba stad spieprzac.

    żebyś się nie zdziwił jak okaże się, że tam gdzie spieprzasz masz
    ustalone nie tylko szerokość drogi ale i kolor elewacji, skos dachu i
    dozwolone godziny szczekania psów

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2014-11-07 10:11:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Nov 2014 00:46:58 -0800 (PST), dolniak napisał(a):

> [...]
    miną.Wiesz,jaka radocha jest,gdy teraz dwa samochody się spotkają?
    > A spotkalem się z wjazdem szer 2m.Podobno wlaściciel caly material wwiózl

    No to po prostu straszne! A nie wpadlo ci do glowy, ze skoro wlasciciel
    wjazdu na 2 m nie zrobil sobie go szerszego, to moze sytuacja mu odpowiada?
    I ze to jest jego prywatna sprawa?

    Zdaje sie, ze jestes typowym przypadkiem homo sovieticus. Zycie w
    przestrzeni pozbawionej przepisow po prostu cie przeraza. Zgadlem?

    I naucz sie moze w koncu odpowiadac prawidlowo.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2014-11-07 10:25:02
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Nie zrobil szerszego bo nie mógl.
    Kupno pasków sąsiednich dzialek bylo niemożliwe.