  • 11. Data: 2013-07-11 22:15:13
    Temat: Re: Szkic domu i pytanie o strop
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jul 2013 10:19:26 -0700 (PDT), Adam

    > Po dluzszym zastanowieniu dochodze do wnioskow ze mam bardzo
    > podobny dach tylko bez tych jaskolek :) O taki:
    > http://szyna.civ.pl/projekt/5_dach2.jpg

    Istotnie. I co, też masz wycieczki? ;) Rzecz w tym, że masz same okna
    połaciowe. Ja mam takie w obecnym domu i nie chcę ich więcej użytkować.
    Brudzi się to w lato jak pierun. W zimę z kolei zasypane śniegiem.

    > Tylko u mnie ten "trzyspad" wchodzi w srodek czterospadu. A ten daszek po lewej
    > to wysuniety daszek nad tarasem (najlepsza rzecz jaka moznabylo zrobic, bo
    > w lato jak slonce jest wysoko - chroni salon przed sloncem, a w zime
    > jak te jest nisko - wpuszcza duzo swiatla).

    Też myślałem o wysunięciu tarasu nad salonem, ale odpuściłem właśnie ze
    względu na zaciemnianie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2013-07-11 22:16:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jul 2013 10:13:24 -0700 (PDT), Adam

    > Strasznie to wyglada - dach kompletnie przytlacza caly dom.
    > Czulbym zagrozenie stojac pod tym dachem ;) To w ogole
    > proporcji nie trzyma!

    To prawda. Już zrobiłem nawet odcięcie na dachu w celu poprawienia, ale
    potem się zająłem na powrót kuchnią i... zapomniałem. :> Jak się skróci
    spad, to siłą rzeczy daszki "tarasowe" powinny się też zmniejszyć i
    przestać przytłaczać... z zewnątrz. :P

    > No i te balkony... Balkon = mostek,
    > energooszczedne to na pewno nie bedzie :(

    Ano. :( Ale nie chcę równego spadu i okien połaciowych, bo to ogranicza
    wielkość pomieszczeń na poddaszu i wtedy jest tam dopiero przytłaczająco.

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2013-07-11 22:37:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 22:15:13 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Istotnie. I co, też masz wycieczki? ;) Rzecz w tym, że masz same okna

    No ja nie mam tych okropnych lukarn. Normalnie lukarna jest malutka i wyglada
    OK. Ale te Twoje to sa jakby male osobne daszki malych domkow na dachu
    duzego domu :-)))

    > połaciowe. Ja mam takie w obecnym domu i nie chcę ich więcej użytkować.
    > Brudzi się to w lato jak pierun. W zimę z kolei zasypane śniegiem.

    Kurde mam zupelnie inne odczucia - a jaki masz kat nachylenia dachu?
    Mieszkam 3 lata, poddasze dopiero wykanczam i, uwaga - nie mylem ich ANI RAZU,
    a nie wygladaja w ogole na brudne :) Mam kat nachylenia 35-36st. Deszcz
    dokladnie wszystko myje!

    > Też myślałem o wysunięciu tarasu nad salonem, ale odpuściłem właśnie ze
    > względu na zaciemnianie.

    Bez niego bedziesz szybko montowal markize :-)
    Wiem bo trzech moich sasiadow wybudowalo bez daszku i troje maja juz markizy.
    Dwoch pozostalych ma daszki - i markiz nie maja ;)
    Bez markizy i daszku salon bedzie sie w lato przegrzewal. Przemysl to :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2013-07-11 22:48:21
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-07-11 22:37, Adam pisze:
    > Bez markizy i daszku salon bedzie sie w lato przegrzewal. Przemysl to :-)

    A nie lepiej dać rolety zewnętrzne?

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 15. Data: 2013-07-12 03:24:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 22:48:21 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > A nie lepiej da� rolety zewn�trzne?

    Z roletami zewnetrznymi bedzie zarypiscie ciemno :) Chodzi tylko o to zeby nie
    wpuszczac promieni bezposrednio padajacych np. na podloge. Swiatlo odbite
    takiego ciepla nie wygeneruje, a jednak w pokoju bedzie normalnie jasno,
    a nie ponuro jak w kostnicy jakiejs :)

    Daszek dziala swietnie - w lato slonce opiera sie doslownie najblizszej
    5cm od progu drzwi, na zewnatrz, na tarasie. W zimie "wchodzi" do calego
    salonu i dogrzewa ile sie da :) Oczywiscie pod warunkiem, ze taras jest
    na poludnie, czy zachod.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2013-07-12 08:03:32
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-07-12 03:24, Adam pisze:
> [...]
    > 5cm od progu drzwi, na zewnatrz, na tarasie. W zimie "wchodzi" do calego
    > salonu i dogrzewa ile sie da :) Oczywiscie pod warunkiem, ze taras jest

    Większość okresu przejściowego a czasem wręcz i większość lata, światła
    w salonie będzie za mało. Mamy w PL taki klimat, że w ciągu roku słońca
    nie ma za wiele i ograniczanie go w salonie dachem na tarasie to IMO zły
    pomysł.

    Roletami można regulować dopływ światła, nie trzeba ich zasuwać na 100%.
    Zsunięte na 70% w największe upały blokują skutecznie nagrzewanie się
    salonu a światła w salonie i tak jest aż nadto.

  • 17. Data: 2013-07-12 09:13:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jul 2013 13:37:51 -0700 (PDT), Adam

    > No ja nie mam tych okropnych lukarn.

    Mnie się właśnie podobają -- do tego są praktyczne, bo w środku zmniejszają
    ilość skosów powiększając powierzchnię do sensownego użytku. W ogóle to
    podobają mi się typowe mansardowce. Przede wszystkim genialnie praktyczne
    (od wewnątrz), ale do zabudowy jednorodzinnej się to raczej nie nadaje.

    > Normalnie lukarna jest malutka i wyglada OK.

    To już nie jest lukarna, tylko w zasadzie wykusz.
    Typowe lukarny są nad garażem. ;)

    > Ale te Twoje to sa jakby male osobne daszki
    > malych domkow na dachu duzego domu :-)))

    Pierwszy raz coś takiego widzisz? Bardzo dużo projektów oglądałem
    zrobionych właśnie w ten sposób. Ja też nie jestem zadowolony z tego na co
    patrzę w szkicu. Jest to surowe, pozbawione elementów ozdobnych elewacji --
    ale wiem jak ma wyglądać docelowo i powinno być w porządku po zamontowaniu
    tarasów itd. :P

    Niebawem to wstępnie poprawię, bo istotnie występ dachowy jest za duży.

    > Kurde mam zupelnie inne odczucia - a jaki masz kat nachylenia dachu?

    Z tym będzie problem, ponieważ jest to dach mansardowy, prawie. ;) Taki
    jakiś mieszaniec z dwoma kątami. Wygląda na przedział 30-35 tam gdzie są
    okna połaciowe.

    > Mieszkam 3 lata, poddasze dopiero wykanczam i, uwaga - nie mylem
    > ich ANI RAZU, a nie wygladaja w ogole na brudne :) Mam kat nachylenia
    > 35-36st. Deszcz dokladnie wszystko myje!

    U mnie po umyciu, następnego dnia są brudne -- a jeszcze jak deszcz spadnie
    to w ogóle masakra. :| Z pewnością przyczynia się do tego położenie -- las
    wokoło, droga piaszczysta kurząca. Ale podpatruję jak to wygląda u
    znajomych posadowionych w lepszych warunkach, i też mają problem z
    czystością.

    > Bez markizy i daszku salon bedzie sie w lato przegrzewal. Przemysl to :-)

    Roletami można regulować zaciemnienie -- daszkiem niestety nie.
    W sumie tak dużo tych super słonecznych dni nie mamy w PL.

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2013-07-12 13:14:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 lipca 2013 09:13:30 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Mnie się właśnie podobają -- do tego są praktyczne, bo w środku zmniejszają

    Z pewnoscia sa praktyczne. Ale estetycznie to te Twoje "opanowaly" caly dach i
    znieksztalcily bryle :) Jakby to jakis designer czy znany architekt zobaczyl
    to przypuszczam, ze skonczyloby sie zawalem ;)

    > Pierwszy raz coś takiego widzisz? Bardzo dużo projektów oglądałem
    > zrobionych właśnie w ten sposób. Ja też nie jestem zadowolony z tego na co

    Pierwszy raz. Serio - pokaz mi choc jeden projekt z takimi koszmarami
    na dachu :) Moze wrazenie robi fakt, ze u Ciebie na szkicu nie ma
    bocznych scianek / okien, nie wiem. Ale np. tego typu lukarny sa OK:

    http://www.archeton.net/RESOURCES/WIDOKI/nikodem/nik
    odem-740-b0-p.jpg

    Moze pod fatalnym katem zrobiles ta wizualizacje - nie wiem :)

    > Roletami można regulować zaciemnienie -- daszkiem niestety nie.

    Ale co to za regulacja jak w lato one beda musialy byc spuszczone do 100%.
    Podniesiesz o 10% i juz bedziesz mial ciepelko z promieni w salonie :)
    Chcialbys siedziec w takim zaslonietym totalnie salonie? Wiesz, ze to wplywa
    fatalnie na psychike (serio) ? :) Czlowiek potrzebuje swiatla ale te
    bezposrednio padajace do salonu jest nieporzadane (bo grzeje salon). Te odbite
    - jak najbardziej. Jak pospuszczasz te ciemne rolety to w domu bedzie jak
    w kostnicy. Kompletny nonsens takie rolety:)

    Pozatym w lato to u mnie okno tarasowe jest otwarte non stop bo i my i
    pies lata tam i spowrotem - bedziesz za kazdym razem spuszczal i podnosil
    rolety chcac wejsc do domu? Na pewno nie - beda caly czas otwarte ;)
    Zobaczysz w praktyce. Posluchaj kogos kto ma i uzywa, jak nie posluchasz to
    jak juz bedziesz mieszkal sobie przypomnisz moje slowa w sklepie z markizami
    :)))

    > W sumie tak dużo tych super słonecznych dni nie mamy w PL.

    Taaaaa... Zapamietaj juz sobie - www.e-markizy.pl, maja w miare tanio;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2013-07-12 14:10:14
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-07-12 13:14, Adam pisze:
    > Taaaaa... Zapamietaj juz sobie - www.e-markizy.pl, maja w miare tanio;)

    A najlepiej *od razu*, poza roletami, zamontować składaną markizę aby w
    te kilkanaście upalnych dni w roku sobie ją opuścić ;-)

    Dach na stałe to dopiero ponury klimat ;-)

  • 20. Data: 2013-07-12 18:02:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 lipca 2013 14:10:14 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Dach na sta�e to dopiero ponury klimat ;-)

    No wlasnie nie. Kwestia jak duzy, jak mocno wysuniety i jak wysoko polozony. U mnie
    tego dachu w ogole siedzac teraz i patrzac na taras - nie widze. Swiatla wpada full,
    ale slonce zatrzymuje sie doslownie na samym progu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.