  • 41. Data: 2010-04-02 08:33:59
    Temat: Re: Szkieletowy czy tradycyjny?
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    BTW do autora wątku: jeśli osobiście nie jesteś fachowcem w stawianiu
    szkieletowych

    już mnie namówiliście na tradycyjny - czy jest krótka recepta na tanie
    budowanie (cały czas mając na uwadze że będzie to na 90% tylko dom
    weekendowy)

  • 42. Data: 2010-04-02 08:58:14
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ad. 1. Nie wiem, czy nie stwierdziłeś, czy tylko nie zauważyłeś. Chyba każda
    firma ubezpieczeniowa rozróżnia dom z materiałów palnych, czy o konstrukcji
    szkieletowe od tradycyjnego. Po zaznaczeniu tej opcji stawka jest mnożona
    np. x 1,5

    Ad. 2:
    naocznie nie widziałem (dzięki Bogu) ale wystarczy wpisać w Google "tornado
    vs house"
    http://www.myfun.tv/videos/261/tornado-vs.-house

    Jacek

  • 43. Data: 2010-04-02 11:07:29
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest mnożona np. x 1,5
    >
    > Ad. 2:
    > naocznie nie widziałem (dzięki Bogu) ale wystarczy wpisać w Google

    Ad.1 a kto Ci powiedzial ze kanadyjczyki sie robi z materialow palnych?
    nie mowiac o tym ze przy porzarze to raczej pala sie rzeczy wewnatrz a nie
    sciany... no chyba ze farba na nich...
    Az sprawdzilem polisy... w PZU mam na oba budynki taka sama stawke (tradycja
    i szkielet)
    Ad.2 myslisz ze tornado nie poradzi sobie z tradycja?
    a nawet jak, to przyjedzie spychacz a za miesiac bedzie stal nowy (oplacxony
    z Ad.1) a tradycje znowu dwa lata trzeba budowac...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 44. Data: 2010-04-02 11:20:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Ad.2 myslisz ze tornado nie poradzi sobie z tradycja?
    > a nawet jak, to przyjedzie spychacz a za miesiac bedzie stal nowy
    > (oplacxony z Ad.1) a tradycje znowu dwa lata trzeba budowac...

    Akurat polskie doświadczenia przeczą twojej tezie. Dachy pozrywało, ale
    budynki murowane ocalały. To nie USA z aleją tornad.

  • 45. Data: 2010-04-02 13:42:44
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > - metraż użytkowy ok. 100m2
    > - ogrzewanie kominkowe plus c.o. węgiel lub elektryczne
    > - cena stanu deweloperskiego mniej niż 200 000zł
    >
    > Ii tu nie wiem czy zmieszczę się w technologii tradycyjnej za tyle mam
    > oferty na szkielet, z kominkiem, schodami drewnianymi, fundamentem i
    > ogrzewaniem elektrycznym, blachodachówka na dachu, pomalowane ściany, extra
    > drewniany duży taras).
    > Do zrobienia, opcje extra platne: podłogi (drewno lub panel), drzwi wewn,
    > łazienki, kuchnia bo tu wiadomo - górnej granicy nie ma).

    Ja mimo, ze mieszkam w szkielecie oczywiscie wlasnorecznie zbudowanym, optuje
    za tradycja. W tej chwili nie ma w Polsce ani dobrych wykonawcow ani
    materialu, taniego, ogolnie dostepnego, ktory zapewnilby cene domu okolo
    polowy ceny tradycyjnego.
    Tu w Hameryce znakomita wiekszaosc domow budowana jest jako szkieletowe ale
    na profilach drewnianych nie na ksztaltkach gdyz te sa drogie, wymagaja wiecej
    pracy i w porownaniu z drewnem sa duzo slabsze. Z metalowych buduje sie tylko
    scianki w budynkach uzytecznosci publicznej ze wzgledu na przepisy p/pozarowe.
    Co ciekawe, tutaj kazdy wlasciciel domu szkieletowego niejako wstydzi sie
    tego, ze go nie stac na tradycyjny i niejako na sile to maskuje. Maskowanie
    polega na tym, ze te szkielety omurowuje sie cegla, 15-tka oczywiscie, tak aby
    one udawaly murowane.
    Akurat obecnie nadzoruje dobudowe kawalka domu do istniejacego, jest to
    sciana frontowa i elewacja bedzie pokryta cienkimi kamieniami, tak, ze ta
    sciana bedzie udawala murowana z kamienia...
    Jesli mialbym budowac w Polsce dom szkieletowy to zalatwilbym w tartaku
    naciecie standardowego w systemie amerykanskim drewna budowlanego. To sa
    te "tubajfory" do tubajtenow". To trzebaby jakos delikatnie chociaz
    zaimpregnowac i z tego stawiac. Wtedy stan surowy na fundamentach to trzy
    cztery tygodnie. Potem wykonczenie. I tu znowu problemy gdzyz np. sklejka
    polcalowa na poszycie dachu i scian tu jest tania (akusz okolo 10 doplarow) a
    w Polsce przerazliwie droga. Potem sajding relcja cenowa podobna. Tak, ze w
    sumie koszt szkieletu w Polsce moze byc porownywalkny z tradycyjnym.
    A co mur to nie wata. Jak mawial moj ociec; co kozuch to nie wata a co
    kapusniak nie herbata (na mrozy oczywiscie).
    Tornad

  • 46. Data: 2010-04-02 16:30:17
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    M wrote:

    > A jeśli leci, to przestaje być górną półką. Przykłady: gres z
    > górnej półki to 300zł/m^2, okna (drewniane, nie ma okien PCV z
    > górnej półki)

    W kwestii formalnej: o gustach się nie dyskutuje.
    Dla mnie nie choćby wiem jak z wymyślnego drewna
    okna drewniane nie będą z "górnej półki".

    Zdecydowanie zbyt często widywałem okna "wypaśne"
    kosztujące wielokrotność dobrych gatunkowo z PCV,
    które maksymalnie po dekadzie przypominały
    przysłowiowy obraz nędzy i rozpaczy. Często
    inwestor pluł sobie w brodę że wybrał drewno
    już wcześniej.

    Równocześnie widuje często nastoletnie okna PCV
    które zachowały pełnie walorów użytkowych, zaś
    wizualnie wyglądają lepiej niż podobne wiekiem
    drewniane.

    Podsumowując:
    będac na miejscu osoby z sporymi środkami i tak
    wolałbym "wypasiony" PCV, na profilu np. Schuecco
    (nie wymienię producentów by nie robić bezpłatnej
    reklamy tymże, choć pewnego robiącego okna na tym
    profilu szczególnie cenię) z "potrójną" szybą
    zespoloną, i do tego z adewkatnym profilem
    zrobione np. jako "złoty dąb" niż drewno, które
    niechybnie sparszywieje* i to wcześniej niż
    się większości wydaje, a będzie owo drewno
    zazwyczaj zdecydowanie droższe.

    * z racji kombinacji klimatu oraz "nie trzymania"
    norm/procedur przez większość polskich producentów
    stolarki okiennej.

    Wesołych Świąt.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 47. Data: 2010-04-02 17:42:10
    Od: M <M...@w...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

    > W kwestii formalnej: o gustach się nie dyskutuje.
    > Dla mnie nie choćby wiem jak z wymyślnego drewna
    > okna drewniane nie będą z "górnej półki".

    O gustach się nie dyskutuje, więc górna półka jest niedyskutowalna.
    Walory użytkowe nie mają tutaj żadnego znaczenia a już zwłaszcza koszty
    konserwacji, wymiany, malowania, etc.

    M.

  • 48. Data: 2010-04-02 17:44:47
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Założenia miałem podobne ale mniej niż 100m2.

    Oglądałem domy szkieletowe...gdzie nawet w pokazowych sciany pękały i jakoś
    miałem obawy przed taką lekką budką:-)

    Zdecydowałem się na murowany Dom w Borówkach Archonu.

    Podniosłem ściany kolankowe, troszke zmianiłem wymiary tak ze jest około
    90kilku m2

    Dom zamieszany weekendowo, w zime rzadziej, w lecie częściej i dłużej.

    W miare szybko się nagrzewa jak się przyjedzie zimą - ogrzewanie na razie
    tylko kominek z rozprowadzeniem.
    Jest jeszcze podłogówka ale na razie kotła nie kupiłem:-) Mimo to kominek w
    całkowicie wystarcza ale nie zawsze się chce kotłownie w salonie robić:-)

    Cenowo zmieścił się (pod klucz) w około 160k zł z działką w kieleckim.
    Materiały nie najgorsze, ale nie jakieś super - miało być trwale i niedrogo.
    Prawie wszystko robione samemu (prócz dachu, scian i instalacji)

    Z wyboru jestem zadowolony:-)

    Tak to mniej wiecej wygląda - nie mam innego zdjęcia całości...
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/Bu
    dowa/_ICT6168.JPG

    uciu

  • 49. Data: 2010-04-02 17:45:21
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Równocześnie widuje często nastoletnie okna PCV
    > które zachowały pełnie walorów użytkowych, zaś
    > wizualnie wyglądają lepiej niż podobne wiekiem
    > drewniane.

    Widziałem okna PCV w jeszcze poradzieckim ośrodku szkoleniowym pod Warszawą.
    Co z tego, że otwierają się i zamykają skoro wyglądają jak sraczka, bo PCV
    już dawno nie było białe. Widziałem także okna drewniane w budynkach
    przedwojennych, które po opaleniu i naprawie w dalszym ciagu wyglądały
    atrakcyjnie. Mam też w jednym mieszkaniu okna PCV które też już nie są
    białe. Nie, na pewno nie wybrałbym okien PCV, nawet takich podbajerowanych
    okleinowanych.

  • 50. Data: 2010-04-03 11:04:00
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Do wszystkich wad szkieletowego dołoże jeszcze wyższe stawki za
    > ubezpieczenie i niechęć towarzystw ubezpieczeniowych do ubezpieczeń tego
    > typu domów

    Bzdura. Sciana z belek drewnianych + płyta G+K + wełna mineralna traktowane
    są przez TU jako przegroda niepalna.