  • 71. Data: 2014-08-31 19:06:51
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 06:23:39 -0700 (PDT), Adam

    > Widzisz jak klamiesz;) Wiekszosc z nich ma instalacje ktore pedza 400-500m3/h
    > z GWC glikolowym ktory obniza temperature na wejsciu do 10-12stC.

    Może te instalacje mogą pędzić z taką prędkością, tak jak i ty podobno
    możesz tyle pędzić przez swoją. Co nie znaczy, że użytkownicy chłodzenia z
    GGWC pędzą tak notorycznie. A nie pędzą, bo te 10-12sC to mają tuż po końcu
    sezonu grzewczego, na połowie możliwych obrotów, i nie po miesiącu
    eksploatacji ZŁOŻA. Czytałem chyba wszelkie możliwe wątki na muroatorze o
    pasywnym chłodzeniu z GGWC i GPWC -- że mam pamięć nieco lepszą niż ty, to
    wiem dlaczego to nie ma szans działać.

    > Jakie zloze czlowieku :-) Mowie o GWC glikolowych.

    Glikolowy gruntowy wymiennik ciepła nie jest złożem?
    To czym jest wg ciebie, Adasiu, basenem? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 72. Data: 2014-08-31 19:08:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 06:28:40 -0700 (PDT), Adam

    > Moje (ew. przyszle) splity moga chlodzic w godzinach kiedy mnie nie ma w domu

    Wow, 8h dziennie nie ma cię w domu? Toż to szok! Ale wtedy też salon musi
    mieć kontakt z naturą i nie przesłaniasz okien pozwalając się grzać
    domkowi? Z ciebie to jest dopiero przekorny fikus! Gdzie jest wtedy pies,
    czy daje sobie radę bez kanapy wzgldnie bez tarasu?! ;P

    > - z uwagi na b. duza akumulacje domu moga przez 8h wyprodukowac ~80kWh

    Aha, czyli twoje doraźne 80kWh ze splitów, jak już masz wygrzane
    wietrzeniem ściany, jest lepsiejsze niż moje 60-80kWh ciągane na bieżąco.
    Eh, te prawa matematyczno-fizyczne, zależne od tego w którym miejscu akurat
    siedzi Adaś...

    > chlodku ktory przez kolejne 16h nawet przy pootwieranych oknach nie pozwoli
    > na przegrzanie pomieszczen - wiec moge spac przy absolutnej ciszy z wylaczonym
    > wentylem kolego :)

    To oznacza, że ja tym bardziej będę mógł zmniejszyć przepływ w nocy, biorąc
    pod uwagę, że ściany będę miał wszędzie równomiernie tak samo zimne (albo
    jeszcze bardziej niż ty) i nie będę miał nawiewane wentylacją 18-20sC jak
    Ty, a 5-10sC, "kolego". :)

    > Ty w tym czasie bedziesz walczyl z szumem instalacji 500m3/h ktorej za
    > chiny ludowe nie wyciszysz do zera :-) Pusc sobie kiedys 150m3/h na
    > anemostat fi150 (wiekszych raczej nie bedziesz stosowal) - niby
    > predkosci w kanale wyjda ponizej 2m/sek a bedzie swiszczec jak cholera
    > :-)

    U ciebie jest poniżej 2ms i nie świszczy, a u mnie z pewnością będzie
    świszczeć. Wiadomo, fizyka! :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2014-08-31 19:37:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 15:43:41 +0200, Budyń

    > Bardzo chetnie bym gwc zaprzagl jako element chlodzacy,
    > zatem chetnie poczytam.

    Szkoda kasy, niestety. Sam GWC nie wydoli w lato -- szybko się "przepełnia"
    i system traci wydajność. Dlatego jeśli już, to trzeba ten proces wspomagać
    pompą ciepła -- i tu jest stosunkowo duże pole do popisu ze źródłami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 74. Data: 2014-08-31 19:48:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 06:49:22 -0700 (PDT), Adam

    > Owszem - mozesz pozakladac okiennice zewnetrzne
    > na wszystkie okna

    Można też po prostu zasłonić okna tak, żeby słońce nie waliło prosto do
    domu. Wcale nie musi być ciemno jak w tyłku afroamerykanina jak to wtykasz
    na prawo i lewo. Można tak zaprojektować i usytuować dom, żeby bez
    zasłaniania okien nie miał nadmiernych zysków słonecznych. Wszystko się da
    rozwiązać, trzeba tylko chcieć a przede wszystkim ustalić co się chce mieć.

    > i siedziec pozamykany 24/h w domu
    > - na pewno cos to da, tylko mowimy o zyciu a nie wegetacji :D

    Jeśli zwyczajnie zamknięte drzwi i okna (oraz konieczność ich zamykania po
    użyciu) to dla ciebie życie w zamknięciu... Ustalmy coś, od lat są w oknach
    i drzwiach szyby żeby można było przezeń podziwiać naturę, a otwiera się je
    od zawsze głównie po to, żeby dotlenić, ew. zrobić przeciąg i ocieplić lub
    ochłodzić pomieszczenie, a nie żeby mieć "kontakt z naturą".

    > Dla mnie komfort jest wtedy kiedy nie zmieniajac swoich przyzwyczajen, ani
    > nie ograniczajac sie - mam to co chcialem. Komfortem nie jest dla mnie
    > zamykanie sie w ciemnicy bo to warunek zeby bylo chlodniej :-)

    To musisz zainstalować multisplita i jednostki wewnętrzne w każdym
    pomieszczeniu w którym chcesz mieć komfort. No i oczywiście zapędzić je do
    pracy na dłużej niż niedawno wspominane 4 dni w roku. Wtedy już nie jest
    tak różowo, bo koszt multisplita z jednostkami wew. to min. 6-8 tys. (a do
    ciebie neistety pewnie jeszcze więcej, bo masz ponoć chatę wielką jak
    stodoła), i niemałe koszty utrzymania przy pracy dziennej. :)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 75. Data: 2014-08-31 20:01:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 19:06:51 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > pasywnym chłodzeniu z GGWC i GPWC -- że mam pamięć nieco lepszą niż ty, to

    Czyli podsumujmy co napisales:

    1. Zwiekszona wentylacja (bez GWC!!) w nocy u Ergiego dziala i chlodzi dom
    2. Zwiekszona wentylacja (z GWC glikolowym mocy ~2kW) nie ma szans dzialac
    i chlodzic domu

    Dwie sprzeczne opinie - obie Twoje :-)))
    Ja pasuje, kopac sie z koniem nie bede :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2014-08-31 20:05:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 19:48:16 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > od zawsze głównie po to, żeby dotlenić, ew. zrobić przeciąg i ocieplić lub
    > ochłodzić pomieszczenie, a nie żeby mieć "kontakt z naturą".

    Widac inaczej rozumiemy pojecie zycia w domu. Gdybym rozumowal tak jak Ty
    to bym se mieszkanie w bloku kupil :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2014-08-31 20:06:08
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-31 15:48, Budyń pisze:

    > Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a czy ja sie nie zgodzilem, ze to co wymyslil to sie nic nie da? No
    > nie da sie, masz 100% racji. Przyjmij do wiadomosci ze probuje
    > wykombinowac co moznaby zrobic majac szklarnie do wykorzystania.

    Mając do wykorzystania taką szklarnię można by pobierać stamtąd
    powietrze do wentylacji. Nawet do PC nie ma sensu, bo ciepło w takiej
    szklarni jest dostępne tylko w droższej taryfie energetycznej, a w
    przypadku PC najlepiej, kiedy grzeje ona w nocy, ładując bufor.
    Ewentualnie próbować skorzystać do ładowania bufora w ciągu tej godziny
    popołudniowej w II taryfie.

  • 78. Data: 2014-08-31 20:08:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 11:05:04 -0700 (PDT), Adam

    > Widac inaczej rozumiemy pojecie zycia w domu. Gdybym rozumowal tak jak Ty
    > to bym se mieszkanie w bloku kupil :)

    Tak! Kolejne świetne porównanie. Powszechnie wiadomo, że w blokach są
    tarasy i ogrody do których w każdej chwili można wyjść przez drzwi
    balkonowe, ale się tego nie robi, bo drzwi są zamknięte.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 79. Data: 2014-08-31 20:32:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 20:08:32 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Tak! Kolejne świetne porównanie. Powszechnie wiadomo, że w blokach są
    > tarasy i ogrody do których w każdej chwili można wyjść przez drzwi
    > balkonowe, ale się tego nie robi, bo drzwi są zamknięte.

    No wlasnie nie ma - dlatego w bloku drzwi i okna moga byc pozamykane - za
    nimi nie ma nic ciekawego do ogladania.

    W domu taras to po prostu kolejne pomieszczenie - otwarte na dom, z powiewem
    swiezego wiaterku. Zamykanie sie przed "zielenia" jak to nazywasz jest dla
    mnie niezrozumiale. To otwarcie salonu na taras i ogrod to najlepsza rzecz
    dla jakiej ma sie dom i nie rozumiem kompletnie jak ktos sie od tego swiadomie
    chce odcinac tylko dla tego ze inaczej jego instalacja klimatyzacji nie
    wyrobi :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 80. Data: 2014-08-31 20:43:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 11:01:53 -0700 (PDT), Adam

    > Czyli podsumujmy co napisales:
    > 1. Zwiekszona wentylacja (bez GWC!!)
    > w nocy u Ergiego dziala i chlodzi dom

    Po co Ergiemu GWC dające 18 sC przy 200m3h, skoro z powietrza zewnętrznego
    ma tyle samo albo i mniej przy dowolnej prędkosci?

    > 2. Zwiekszona wentylacja (z GWC glikolowym mocy ~2kW)
    > nie ma szans dzialac i chlodzic domu

    Pokaż łaskawie w którym miejscu ludzie taką stałą dobową (a nawet tylko
    dzienną!) moc uzyskują z GWC, bo chcę uwierzyć że snię. Po parunastu dniach
    nieprzerwanej pracy (a przecież mowa jest o paru miesiącach pracy złoża!)
    już im leci z nawiewów 16-18 w dzień (już po "regeneracji" w nocy) i to
    przy przewalaniu zaledwie połowy kubatury domu. To by mogło nawet działać
    na samym GWC, gdy podpiąć jednak do tego PC coby do gruntu pchała te 50
    stopni.

    > Dwie sprzeczne opinie - obie Twoje :-)))

    Jak zwykle wtykasz mi coś, co tylko tobie się wydaje. ;P

    > Ja pasuje

    Jasne. Pewnie znowu tak jak poprzednio... ;>

    --
    Pozdor
    Myjk