  • 1. Data: 2010-04-07 13:40:09
    Temat: Szlifierka katowa z regulacja obrotow czy moze cos innego?
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    szukam urzadzenia, ktore pomogloby mi w prostej obrobce drewna, nakladka
    z papierem sciernym i polerowanie roznymi gradacjami (nakladka na rzep).
    Rowniez do oczyszczania metalowych elementow przed nalozeniem lakieru, czyli
    proste prace konserwatorskie przy domu. Znajomy pozyczyl mi jakis czas temu
    niebieskiego Bosch`a gumowke z regulowanymi obrotami, bardzo mi pomogla
    wlasnie przy drewnie.

    Jakie urzadzenie i jakiej marki moglibyscie polecic? Mam szlifierke
    oscylacyjna zielonego Boscha podobna do tej: http://tinyurl.com/yecmxzk ale
    jest beznadziejna, wole juz wziac papier na kostke i recznie robic.
    Priorytetem dla mnie jest porecznosc i wygoda, cena na drugim planie.

    Pozdrawiam,

    Plissken

  • 2. Data: 2010-04-07 13:45:51
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Plissken said the following on 07.04.2010 15:40:

> [...]
    > jest beznadziejna, wole juz wziac papier na kostke i recznie robic.
    > Priorytetem dla mnie jest porecznosc i wygoda, cena na drugim planie.

    Makita albo niebieski bosch
    S.

  • 3. Data: 2010-04-07 16:33:36
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Priorytetem dla mnie jest porecznosc i wygoda, cena na drugim planie.

    Skoro jestes zadowolony z konkretnego modelu to moze nie ma co kombinowac.
    Ja akurat uzywam Metabo 1400W 125mm i dla mnie jest rewelacyjna. Tyle ze do
    drzewa nawet minimalne obroty sa za duze. Sprawdz jakie sa minimalne w Twoim
    Boschu. Do drewna polerki maja cos ok. 3000, wieksze beda przypalac i
    zapychac szybko papier.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-04-07 21:33:39
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Plissken" <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > jest beznadziejna, wole juz wziac papier na kostke i recznie robic.
    > Priorytetem dla mnie jest porecznosc i wygoda, cena na drugim planie.

    Celma 2400rpm (konkretnego oznaczenia nie pamiętam). Tarcze nie na rzep lecz
    przykręcane. Średnica min. 180.
    Możesz tym cyklinować nawet parkiet.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-04-08 10:09:16
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-07 15:40, Plissken pisze:
> [...]
    > oscylacyjna zielonego Boscha podobna do tej: http://tinyurl.com/yecmxzk ale
    > jest beznadziejna, wole juz wziac papier na kostke i recznie robic.

    Ja używam szlifierki zwanej czasem mimośrodową, coś jak ta:
    http://www.allegro.pl/item981587846_mimosrodowa_szli
    fierka_oscylacyjna_680_w.html

    Właśnie zielonego bosha. Ma już ponad 10 lat, sporo eksploatowana, ale
    nadal jest świetna i bardzo wydajna.

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2010-04-09 07:49:41
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Lagod said the following on 08.04.2010 12:09:

    > Właśnie zielonego bosha. Ma już ponad 10 lat, sporo eksploatowana, ale
    > nadal jest świetna i bardzo wydajna.

    Ja mam (mialem) niestety taka sama, po dniu pracy, fakt ze ciezkiej (bo
    rewelacyjnie czyscila deski z resztek zaprawy) padla, ukrecilo sie
    mocowanie talerza od wrzeciona.

    Udalo mi sie wymienic na model niebieski i ten wytrzymuje taki rezim pracy.
    S.

  • 7. Data: 2010-04-12 10:14:45
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-09 09:49, Sebastian Sawicki pisze:

> [...]
    > mocowanie talerza od wrzeciona.
    >
    > Udalo mi sie wymienic na model niebieski i ten wytrzymuje taki rezim pracy.

    Źle napisałem. Ja mam Blackdekera, jeśli to ma jakieś znaczenie.