  • 11. Data: 2010-12-20 15:15:59
    Temat: Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-20 16:00, Jarek P. wrote:
    > Powyższe się w zasadzie wzajemnie wykluczają. Znaczy, jeśli działka
    > jest położona na terenie z uchwalonym planem, to prosisz o wypis z
    > planu. A jeśli planu nie ma, to prosisz o warunki zabudowy.

    Czy te plany sa uchwalane? Jesli tak, to uchwaly powyższe powiny byc
    dostępne publicznie. Pytanie czy w całości (np brak załaczoników w
    postaci mapek tudziez inne upierdliwości).

    > parę dni, a nieoficjalnie na zasadzie tylko dla informacji, powinni ci
    > pokazać od ręki na miejscu.

    Świetnie, może się uda zerknąć, w zasadzie o to mi chodzi.

    > Tu gorzej. W geodezji możesz zamówić "mapę do celów projektowych", na
    > niej wszystkie media będą naniesione, ale to dopiero pół drogi.

    OK. "Ksero" takiej mapy rozumiem wymaga N jednostek czasu pracy urzedu ;)?

    > Bo co
    > z tego, że zobaczysz obok siebie przewód NN albo wodociąg, jak zarówno
    > wodociągi jak i ZE stwierdzą, że do tego cię nie podłączą, bo nie ma
    > zapasu mocy czy wydajności.

    To jest drugorzedne. Pierwszorzedne jest zbadanie czy pod fundamentem
    nie ma rury gazowej i czy prąd nie jest w sąsiednim miescie dopiero.
    Potem będą szczegóły.

    > Czy nie ma obciążeń - sprawdzisz w KW. Ale czy NA PEWNO nie ma - to
    > już niestety nie takie proste.

    Przyznaje że jest rzeczą niezrozumiałą dla prostego umysłu inzyniera ze
    pomimo x000 lat jakie upłynęły od wynalezienia prawa nie ma sensownej
    metody zeby *MIEĆ PEWNOŚĆ*. Aż się boję zapytac komu to jest na rękę.

  • 12. Data: 2010-12-20 15:27:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 20 Gru, 16:15, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy te plany sa uchwalane? Jesli tak, to uchwaly powyższe powiny byc
    > dostępne publicznie. Pytanie czy w całości (np brak załaczoników w
    > postaci mapek tudziez inne upierdliwości).

    Tak, są uchwalane i teoretycznie w BIPie powinny być dostępne, ale
    może ci być ciężko to znaleźć, połapać się w tym. A na miejscu to i
    podpytasz i dowiesz się może czegoś więcej.

    > OK. "Ksero" takiej mapy rozumiem wymaga N jednostek czasu pracy urzedu ;)?

    To nie chodzi o N jednostek, raczej o złożenie zamówienia, zapłacenie
    stosownej kwoty w kasie urzędu miasta położonego parę ulic dalej i
    czynnego w godzinach, mniejsza o to jakich, ważne, że za 10 minut
    zamykają, a potem ponowna wycieczka za parę dni celem odebrania mapy.
    Powyższe to skrót moich doświadczeń, Ty nie musisz mieć tak
    hardcorowo, niemniej jest taka możliwość :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-12-20 16:38:45
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html

    Witam,

    Kiedyś już szukałem swojej działki w tej wyszukiwarce.
    Dziś ponowiłem ale nadal nie mam pomysłu jak to zrobić. Problem w tym,
    że numeru mojej działki to 2450/10. Jak to wpisać?
    Najpierw myślałem, że: powiat/pierwsza liczba/druga liczba.
    A tu się okazuje, że jako drugą liczbę ani nie można wpisać 10 a na
    dodatek to jest suma kontrolna. Znaku "\" wyszukiwarka też nie przyjmuje.

    Kazek

  • 14. Data: 2010-12-20 16:42:31
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > numeru mojej działki to 2450/10. Jak to wpisać?
    > Najpierw myślałem, że: powiat/pierwsza liczba/druga liczba.

    Numer Księgi Wieczystej nie ma nic wspólnego z numerem ewidencyjnym działki!

    Bogdan

  • 15. Data: 2010-12-20 20:07:51
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Numer Księgi Wieczystej nie ma nic wspólnego z numerem ewidencyjnym
    > działki!

    Ale 2450/10 to nie jest numer księgi wieczystej, tylko właśnie numer
    działki. Czy to jest numer ewidencyjny to nie wiem, ale na mapach podany
    jest właśnie ten a nie inny numer.
    Sąsiedzi mają również podobne numery: 2450/9, 2450/7, 2450/13, 2450/5,
    2450/17, 2450/18 ....

    Tylko droga ma inny numer: 4575/3

    Takie numery są podane na http://maps.geoportal.gov.pl (KATASTER)

    Może ta numeracja wynika z tego, że kiedyś wszystko należało do jednego
    człowieka, mojego prapradziadka. Potem dzielono to na mniejsze działki,
    które przekazywano dzieciom, które tam budowały domy a następnie znów
    dzieliły i dawały dzieciom, które budowały domy i tak historia się powtarza.

    A jeśli to nie jest numer ewidencyjny, to skąd ten numer zdobyć?

    Kazek

  • 16. Data: 2010-12-20 21:39:32
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Takie numery są podane na http://maps.geoportal.gov.pl (KATASTER)
    >
    > A jeśli to nie jest numer ewidencyjny, to skąd ten numer zdobyć?

    To są numery ewidencyjne działek i nijak sie mają do numeru KW więc
    wklepywanie ich do wyszukiwarki KW nie ma sensu.

    Bogdan

  • 17. Data: 2010-12-21 06:06:35
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > To są numery ewidencyjne działek i nijak sie mają do numeru KW więc
    > wklepywanie ich do wyszukiwarki KW nie ma sensu.

    Aaaaa. Dziękuję. Coś mnie zaślepiło. Zasugerowałem się kolejnością
    szukania: najpierw numer działki a potem zapisy dotyczące tej działki w
    księgach wieczystych. No i wklepywałem numer działki :-)

    Kazek

  • 18. Data: 2010-12-21 07:45:25
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Co do tej kary umownej to raczej nic takiego sie nie stosuje

    Kary umowne jako takie stosuje się często w strefie biznesowej. Prywatni
    sprzedawcy mało kiedy stosują takie zabezpieczenia ale jest pewna forma dośc
    często spotykana. Jest to wyraźne określenie czy wpłacona cześciowo kwota
    jest zaliczką czy zadatkiem. Ja wymogłem przy zakupie gruntu aby znalazł się
    zapis o zadatku.
    Jeżeli dasz komuś jakąś kwotę wstępną bez wzmianki o tym w umowie to jest to
    zwykła zaliczka. Tak samo jeżeli umieścisz w umowie zapis że jest to
    zaliczka to nie będzie to napewno zadatek.
    Zadatek zabezpiecza mnie jako kupującego przed ewentualną mozliwością np.
    że ktoś mnie podkupi i sprzedawca gruntu chciałby się wycofać albo że
    sprzedawca zauważy jakieś zainteresowanie większe jego neiruchomościa i
    będzie chciał odstąpić od sprzedaży po to aby wystawic nową wyższą cenę.
    Jeżeli by tak chciał zrobić to w przypadku zadatku ja mam prawo żądać jego
    zwrotu w podwójnej jego wartości.
    Taki zapis skutecznie zniechęci słomianego sprzedawcę do jakiś manipulacji.

    Małe kopiuj/wklej:

    Art. 394. § 1. W braku odmiennego zastrzeżenia umownego albo zwyczaju
    zadatek dany przy zawarciu umowy ma to znaczenie, że w razie niewykonania
    umowy przez jedną ze stron druga strona może bez wyznaczenia terminu
    dodatkowego od umowy odstąpić i otrzymany zadatek zachować, a jeżeli sama go
    dała, może żądać sumy dwukrotnie wyższej.

    -Zadatek stanowi zabezpieczenie wykonania umowy jest rodzajem odszkodowania
    za ewentualne niewykonanie umowy.

    -Zaliczka jest kwotą wpłaconą na poczet przyszłych należności i nie stanowi,
    jak zadatek formy zabezpieczenia wykonania umowy, a jedynie część ceny

    -Stosowane w umowach przez kontrahentów konsumentów postanowienia dotyczące
    przepadku wpłaconej przez konsumenta zaliczki w wypadku odstąpienia przez
    niego od umowy należy uznać za klasyczny przykład "klauzul niedozwolonych".

    Marek

  • 19. Data: 2010-12-21 10:47:47
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > Od kogo mogę to oficjalnie uzyskac? Pytając nieuczciwego własciciela
    > mogę dostać numer sąsiedniej :) najlepiej było by gdyby istaniała
    > oficjalna mapa z tymi numerami. Jest taka?

    W urzędzie idz po mapkę za pare złotych
    następnie mając mapkę masz numer działki
    z numerem działki ponownie do urzędu po dane właściciela
    działki,
    pozniej księga wieczysta, pozniej warunki zabudowy
    a na koniec notariusz

  • 20. Data: 2010-12-21 12:07:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Gru, 15:01, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Od kogo mogę to oficjalnie uzyskac? Pytając nieuczciwego własciciela
    > mogę dostać numer sąsiedniej :) najlepiej było by gdyby istaniała
    > oficjalna mapa z tymi numerami. Jest taka?

    http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/

    Tutaj znajdziesz numer dzialki i nawet dokladny przebieg jej granic na
    dokladnym zdjeciu satelitarnym :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.