  • 21. Data: 2010-12-21 12:15:34
    Temat: Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    > termin do notariusza. Właściciel może sobie zaraz po tym polecieć do
    > sądu i złożyć wniosek do KW i wpisać nie wiem, jakąś służebność albo
    > kredyt na hipotekę jakąś, może w tych dniach tez wpłynąć wniosek np ZUS
    > o wpisaniu hipoteki za zaleganie składek (znam taki przypadek)
    > uprawomocnienie trochę potrwa więc nawet notariusz tego nie zobaczy.
    > Pozostają jedynie oświadczenia na akcie że w KW obciążeń i lub osób
    > trzecich nie ma a jak się okaże że są to umowa jest nieważna i następuje
    > zwrot pieniędzy wraz z poniesionymi kosztami oraz jakąś karą umowną.

    Ostatnie sprawdzenie KW należy wykonać albo w sądzie w dniu podpisania
    aktu notarialnego i w obecności sprzedającego - po czym nie spuszczać go
    z oka aż do momentu podpisania aktu albo, jak już to jest dostępne -
    poprzez sieć bezpośrednio z biura notarialnego. W szczególności
    sprawdzić wzmianki - czyli informacje o niezrealizowanych jeszcze
    wnioskach o wpisanie czegoś do KW, o wpisie decyduje sąd i to trochę
    trwa, informację o wniosku wprowadza urzędnik na bieżąco.

    --
    Darek

  • 22. Data: 2010-12-21 12:20:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    > jest to zaliczka to nie będzie to napewno zadatek.
    > Zadatek zabezpiecza mnie jako kupującego przed ewentualną mozliwością
    > np. że ktoś mnie podkupi i sprzedawca gruntu chciałby się wycofać albo
    > że sprzedawca zauważy jakieś zainteresowanie większe jego neiruchomościa
    > i będzie chciał odstąpić od sprzedaży po to aby wystawic nową wyższą cenę.
    > Jeżeli by tak chciał zrobić to w przypadku zadatku ja mam prawo żądać
    > jego zwrotu w podwójnej jego wartości.
    > Taki zapis skutecznie zniechęci słomianego sprzedawcę do jakiś manipulacji.

    Zabezpiecza cię tylko częściowo - czyli uniemożliwia odstąpienie od
    zawarcia umowy bo się trafił kupiec dający dziesięć procent więcej.
    Przed podkupieniem przez kogoś kto da dwa razy więcej zadatek cię nie
    chroni - już powyżej dwudziestu pięciu procent przebicia zaczyna się
    opłacać zerwanie umowy przyobiecania sprzedaży.

    --
    Darek

  • 23. Data: 2010-12-21 12:44:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-21 13:07, Adam Szendzielorz wrote:
    > http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/
    > Tutaj znajdziesz numer dzialki i nawet dokladny przebieg jej granic na
    > dokladnym zdjeciu satelitarnym :)

    Nie. Nie działa we wszystkich miastach. Np. nie dziala na Sosnowiec, ale
    dziala na Będzin.

  • 24. Data: 2010-12-21 12:48:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-21 13:15, "Dariusz K. Ładziak" wrote:
> [...]
    > wnioskach o wpisanie czegoś do KW, o wpisie decyduje sąd i to trochę
    > trwa, informację o wniosku wprowadza urzędnik na bieżąco.

    Żenujacy jest brak odpowiednich mechanizmów "transakcyjności" czynności
    (zapozyczenie z informatyki). Widocznie prawnicy naprawdę są zadowoleni
    z faktu ze prawo jest dziurawe i nieprzemyślane skoro nikomu to nie
    przeszkadza w randze ustawodawcy. Liczę na prawdopodobieństwo, ze skoro
    mało jest takich przypadków to mnie nie trafi, choć dokonam odpowiednich
    sprawdzeń w ramach możliwości.

    Swoją droga zapewne okaże się, że dane w centrali KW splywają w
    okreslonych godzinach i sprawdzenie u notariusza w momencie parafowania
    jest bezużyteczne. Żenada.

  • 25. Data: 2010-12-21 12:50:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Gru, 13:48, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Swoją droga zapewne okaże się, że dane w centrali KW splywają w
    > okreslonych godzinach i sprawdzenie u notariusza w momencie parafowania
    > jest bezużyteczne. Żenada.

    Zeby chociaz tak bylo (jak np. sesje elixir w bankach ktore mozna
    "opanowac"), ja mysle ze dane splywaja w czasie kiedy je urzednik
    wprowadzi do systemu, czyli czasie totalnie i blizej nieustalonym :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2010-12-21 14:07:26

[...]