  • 11. Data: 2011-02-27 07:52:58
    Temat: Re: Szukanie kabli w ścianie
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
    news:4d697dab$0$2447$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak jest bez napiecia to sie jakies napiecie podlacza i mozna szukac.
    > Gdzie sie kable koncza z jednej strony wiadomo.

    Zgoda, ale jeśli gość szuka wykrywacza przewodów bez napięcia, radząc
    szukanie tym urządzeniem warto byłoby napisać o takiej drobnostce, jak fakt,
    że pytacz jednak musi wpierw puścić w przwód napięcie, prawda?

    J.

  • 12. Data: 2011-02-27 07:59:29
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...pl> napisał w wiadomości

    > A dopuszczasz mysl, ze do tego kabla jest dostep i mozna podac na niego
    > napiecie ?

    A dopuszczasz myśl, że jeżeli dostęp do niego jest tylko z jednej strony, a
    od drugiej nie wiadomo, gdzie się kończy, ani jak się kończy, nie wiadomo
    też, co się z tym przewodem przez dziesięciolecia działo po drodze,
    podawanie na niego na ślepo napięcia może być głupim pomysłem?

    Generalnie najsensowniejszy mi się wydaje tutaj pomysł użycia "szukacza
    par". Tylko proponowałbym nie ten badziew za 50zł, bo on zwłaszcza przy
    większych odległościach wykrywa jedynie przy bezpośrednim przyłożeniu sondy,
    a poszukać, pożyczyć coś odrobinkę lepszego wtedy nie będzie problemu.

    Przewód ten najprawdopodobniej gdzieś jest przecięty gwoździem, bądź
    przewiercony i po prostu trzeba będzie prześledzić jego przebieg. Uzycie do
    tego celu wykrywacza przewodów pod napięciem i napięcia puszczonego na
    przewód weźmie w łeb po pierwszym się zejściu tego przewodu z innymi,
    działającymi.

    J.

  • 13. Data: 2011-02-27 12:50:53
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Skoro masz gniazdko, ale bez napięcia ro podłącz do niego napięcie
    choćby z przedłużacza podłączonego do działającego gniazdka i szukaj
    wykrywaczem.
    Niestety te wykrywacze, jakie miałem (wszystkie raczej z niższej półki,
    bo do 100 zł) były bezsilne, gdy przewód był głębiej pod tynkiem.
    O wykrywaniu w funkcji "metal" możesz spokojnie zapomnieć.
    Jacek

  • 14. Data: 2011-02-27 18:17:35
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ikd08v$2su$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    > przewodem przez dziesięciolecia działo po drodze,
    > podawanie na niego na ślepo napięcia może być głupim

    Nie koniecznie glupim, a na pewno ulatwiajacym robote.
    Podpinasz jedna zyle do wyjscia z transformatora ~24V. Nie musi tam byc 230,
    wystarczy ze bedzie prad zmienny. Obwod tez nie musi byc zamkniety.

    Tmek

  • 15. Data: 2011-02-28 20:28:26
    Temat: Re: Szukanie kabli w scianie
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Raczej coś o wysokiej częstotliwości - tak działają sondy do szukania
    przewodów (generator i sonda).
    Kupisz za $40-$60, no chyba ze chciałbyś Fluke.