  • 11. Data: 2012-05-23 22:38:22
    Temat: Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2012-05-23 21:03, s_13 pisze:

    > no niekoniecznie, jeśli to jest membrana wysokoparoprzepuszczalna i to
    > jakaś porządna, to może, a nawet powinna wełna dotykać membrany,
    > oczywiście nie na wcisk, bez wybrzuszania do góry, ja robiłem odstęp za
    > pomocą drutu ocynkowanego i teraz żałuję, bo wszelkie owadzie gówno pcha
    > się tam i próbuje zamieszkać...

    > niektórzy jeszcze wpychają paski do środka profila, patrz -> kiki...

    Nie tylko kiki - ja takie coś widziałem na filmiku ze strony rockwool...
    Chodzi o to że jak się włoży pasek np. 10cm wełny, to od profilu do
    profilu daje się 10 i na szerokości profilu też jest 10 grubości. Jak
    się profilem na krawędzi przyciśnie, to profil chyba nie jest dobrze
    wypełniony???
    Pomijam już że ci moi twierdzą, że wełna idzie POD profil i całkowita
    grubość skosu to krokiew+10cm drugiej warstwy wełny+profil+kartongips (a
    między wełną a \kg jest dziura szerokości profilu - bo musi być, bo nie
    wolno wełny ściskać profilem...
    Dlatego (ja nie wolno ściskać) bym chciał pasek wełny władowany w profil
    (jak na filmie) i pasek między profile (i tak dalej)

  • 12. Data: 2012-05-24 06:42:20
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2012-05-23 22:34, kiki pisze:

    > "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpioti$2i34$1@bgp1.inds.pl...
    >
    > A w ogóle to zrób fory.
    > Ale już widzę partaczy. Po pierwsze membrana ma być taka żeby do niej
    > wełna dotykała na lekki wcisk.
    > Jak tam zostawiłeś przerwę to już rób remont. Tam będzie taki przeciąg,
    > że wywieje całe ciepło z wełny.
    > To ma być jak kurtka puchowa. Ma ciasno przylegać do ciała i z zewnątrz
    > ma być szczelnie otoczona membraną.
    > Jeśli uważasz, że ma oddychać środkiem to sobie pooddychasz jeszcze :-)

    Znaczy na grupie nikt nie ma szczeliny wentylacyjnej w sytuacji gdy nie
    ma deskowania? Bo mi się wydawało, że jednak pisano "lepiej dać"

  • 13. Data: 2012-05-24 08:17:30
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-05-24 06:42, hk pisze:

    > Znaczy na grupie nikt nie ma szczeliny wentylacyjnej w sytuacji gdy nie
    > ma deskowania? Bo mi się wydawało, że jednak pisano "lepiej dać"

    Ja mam, zgodnie z teoria, ze wiatr nad welna lepszy niz wilgoc w welnie.
    Ten wiatr nawet jest zalecany - na dole sa wloty powietrza, a wysoko
    pod gasiarem folia jest rozcieta (rzucalem sie, ale fachman przysiegal,
    ze tak trzeba).

    Ponadto na zdrowy fizyczny rozum gdy cos dotyka do folii, to wilgoci
    moze byc tylko trudniej przelazic przez jakies membrany. Czy to zły
    chwyt reklamowy: "z naszymi membranami nie musisz sznurkowac"?

    Kiki głosi nową teorię o wywiewaniu ciepla z welny. Moze to i ma sens.
    Folie sa od niedawna i byc moze nikt nie wie, jak z nich korzystac.
    Zobaczymy za 20 lat kto mial racje.

    pozdro
    --
    A S

  • 14. Data: 2012-05-24 09:33:16
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpke7i$n5n$1@bgp1.inds.pl...

    > Znaczy na grupie nikt nie ma szczeliny wentylacyjnej w sytuacji gdy nie ma
    > deskowania? Bo mi się wydawało, że jednak pisano "lepiej dać"

    Jak jest deskowanie też musi być membrana tyle że wewnątrz krokwii, oddalona
    5cm od desek. Między krokwie wkładasz takie jakby poduszki obciągnięte z
    zewnątrz membraną, a od wewnątrz paroizolacją.
    Jeżeli masz dach niedeskowany to powinieneś zastosować membranę
    wysokoparoprzepuszczalną i wełnę lekko do niej ucisnąć.

    Np masz krokwie 18cm to wkładasz wełnę 20cm i od dołu sznurujesz. Dopiero na
    to dajesz drugą warstwę wełny, poziomo. tak projektujesz aby np profil
    oddalić od krokwii o 13cm, a wełnę wkładasz 15cm. Lub profil 8cm, a wełna
    10cm.

    Następnie wypełniasz profile paskami wełny żeby nie wiało wewnątrz profili.

    I na końcu dajesz trzecią warstwę wełny 2cm-2.5cm grubości, miedzy profile
    jako warstwa kontaktowa z płytami KG. Dopiero przyklejasz folię
    paroizolacyjną i zakładasz płyty.

    Jeżeli zostawisz szparę między płytami KG i wełną to tamtędy bedzie taki
    przeciąg jakbyś założył w silny mróz kurtkę o kilka rozmiarów za dużą i by
    ci ją podwiewało.

    PRZERWIJ TE PRACE BO BĘDZIE ZA PÓŹNO. :-)

    Postaw bilet na samolot to ci przyjadę ocenić :-)

  • 15. Data: 2012-05-24 09:36:20
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Andrzej S" <a...@g...com> wrote in message
> [...]

    > Kiki głosi nową teorię o wywiewaniu ciepla z welny. Moze to i ma sens.
    > Folie sa od niedawna i byc moze nikt nie wie, jak z nich korzystac.

    To ma taką rację, że co roku remontuję jeden narożnik domu. Jak wkładam
    membranę wiartoizolacyjną w deskowany dach to zaraz temperatura w pokoju
    jest wyższa o 3 stopnie, a kaloryfer ustawiony na 2.5, a nie na max.

  • 16. Data: 2012-05-24 09:37:04
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpke7i$n5n$1@bgp1.inds.pl...

    Jaką masz membranę ? Podaj symbol albo od razu link do pdf-a.

  • 17. Data: 2012-05-24 10:14:52
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2012-05-24 09:37, kiki pisze:

    > "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpke7i$n5n$1@bgp1.inds.pl...
    >
    > Jaką masz membranę ? Podaj symbol albo od razu link do pdf-a.

    http://www2.dupont.com/Tyvek_Construction/pl_PL/asse
    ts/downloads/technical_data_sheets/tds_tyvek_pro.pdf

    bez taśmy i nie zielona tylko srebrna

  • 18. Data: 2012-05-24 11:33:50
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Mam ekipę polecaną na regionalnej grupie muratora. Podobno robią dobrze
    > (drogo na pewno - bo już mi ceny podali) ale dziś weszli na budowę i:
    >
    > - nie sznurkują odstępu między membraną a wełną - ile wypadnie tyle jest,
    > sznurek dają dopiero pod wełną 150mm
    > - róg skos membrany - góra murłaty: wełna nie dochodzi, róg jest pusty (a
    > mówili że dobrze upchną)
    > - twierdzą że nie trzeba upychać wełny do profili i w efekcie "to
    > normalne" że między drugą warstwą a płytą k-g jest 2-3 cm przerwy

    Pozbądź się ich jak najszybciej.

    Marek

  • 19. Data: 2012-05-24 12:15:09
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpkqm3$1l3g$1@bgp1.inds.pl...

    http://www2.dupont.com/Tyvek_Construction/pl_PL/asse
    ts/downloads/installation_guidelines/DPTyvek_ogolnez
    asady2.pdf

    Membranę DuPont(TM) Tyvek
    (R)
    układa się na dachach ocieplanych bez-
    pośrednio na warstwie materiału termoizolacyjnego lub na deskowa-
    niu, bez szczeliny wentylacyjnej pomiędzy termoizolacją i membraną.

    ==============
    Ogólnie ocieplanie to wielka sztuka. Wywal tych co ci robią, bo jak
    pojedziesz do domu to ci złośliwie zrobią po swojemu. To są złośliwe chuje.
    Nie raz miałem z takimi do czynienia.

  • 20. Data: 2012-05-24 13:48:49
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Znaczy na grupie nikt nie ma szczeliny wentylacyjnej w sytuacji gdy nie ma
    >deskowania? Bo mi się wydawało, że jednak pisano "lepiej dać"

    Tacy którzy nie mają szczeliny mają dawno zawilgoconą wełnę która nie
    spełnia już swojego zadania ...

    A wiara w cudowne właściwości membramy i całkowite zaufanie parametrom jakie
    podaje producent może być mocno wątpliwa ...

    Ciekawy jestem czy mebrama po kilku latach gdy dostanie się do niej brud ,
    promieniowanie UV będzie ciągle miała takie same parametry , bo jak je
    straci a nie będzie żadnej wentylacji to zawilgoci wełnę i wtedy nie będzie
    izolacji ;)