  • 31. Data: 2012-05-24 22:53:37
    Temat: Re: Szybkie pytanie o ocieplenie poddasza - muszę sprawdzić czy fachowcy nie robią mnie w głąba
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    po tych wszystkich komentarzach okaże się,
    że najlepszy jest stropodach

    :)

    pozdro
    Wasyl

  • 32. Data: 2012-05-25 09:23:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-05-2012 o 16:56:42 ŁC <a...@r...to> napisał(a):

    > Czyli nie wiesz ile :-> ZTCW ok. 85 zł/m2 płyty grubości 16 cm.
    Plumpi ci już napisałże to palne i na dach się nie nadaje, a cena
    też kosmiczjna bo wychodzi około 500zł/m3.

    > Ja dla równowagi nie wiem ile liczą ekipy za wełnowanie - ktoś
    > zorientowany powie?
    Mozna samemu zrobić, taniej i lepiej.

    > Porównanie można zrobić sobie samemu - płyta pianki 16 cm to odpowiednik
    > 25 cm wełny o lambdzie 0,035.
    Dam więcej wełny i mam tą samą izolację za znacznie mniejsze pieniądze.

    > Nie widzę związku z powierzchnią dachu.
    A to szkoda bo Maniek pisze o skali, mały daszek to pryszcz, ale duży dach
    to są koszty i to poważne, dlatego liczy się tam labda i cena.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 33. Data: 2012-05-25 09:32:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 maja 2012 22:53:37 UTC+2 użytkownik Wasyl napisał:
    > po tych wszystkich komentarzach okaże się,
    > że najlepszy jest stropodach
    >
    > :)
    >
    > pozdro
    > Wasyl

    A żebys wiedział że bardzo poważnie nad tym myślę w kolejnym domu.
    Dach wylany z betonu(na to styropoian i pokrycie dachowe.
    Trochę takich budynków już się buduje, szczególnie na południu Polski
    Unikasz dzięki temu pierdzielenia sie z wełną płytami gipsowymi itp.
    Coś podobnego jak Marek Dyjor ma tylko on ma dach z desek i styro a ja kombinuje nad
    konstrukcje odlana z betonu. Dyskutowaliśmy juz na ten temt ze dwa lata temu.
    Problem tylko znależć sensownego wykonawce u nas do takiej roboty. ASle jak rozsądny
    projektant ładnie wszytko policzy i rozrysuje to jest temat do przeskoczenia.

  • 34. Data: 2012-05-25 09:48:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 maja 2012 12:15:09 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > "hk" <h...@k...pl> wrote in message news:jpkqm3$1l3g$1@bgp1.inds.pl...
    >
    > http://www2.dupont.com/Tyvek_Construction/pl_PL/asse
    ts/downloads/installation_guidelines/DPTyvek_ogolnez
    asady2.pdf

    > Membranę DuPont(tm) Tyvek
    > (R)
    > układa się na dachach ocieplanych bez-
    > pośrednio na warstwie materiału termoizolacyjnego lub na deskowa-
    > niu, bez szczeliny wentylacyjnej pomiędzy termoizolacją i membraną.

    Masz w/w odpowiedz od producenta membrany ze szczelina NIE JEST POTRZEBNA! Wiec sie
    tego trzymaj :) A zaden spec z wszystkich grupowiczow ktorzy tutaj niejako defaultowo
    "jada" po wykonawcach nie spytal jaka masz gruba krokwie ? Ja mam krokwie 18cm, welne
    miedzy krokwiami 15cm, membrane identyczna (tyvek pro) i nie widze najmniejszego
    sensu zeby sznurowac cos NAD welna - przeciez ona pod wplywem grawitacji sama opadnie
    (a z 15cm pewnie zrobi sie 13 po paru latach), a nie wypchnie sie w gore, a dodatkowo
    i tak jest 3cm "luzu" bo krokwia jest o tyle grubsza.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2012-05-25 10:24:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Czyli nie wiesz ile :-> ZTCW ok. 85 zł/m2 płyty grubości 16 cm.

    Tak, dzis nie wiem ile, interesowalem sie tym w zeszlym roku, bo ocieplalem
    poddasze domu letniskowego.

    > Ja dla równowagi nie wiem ile liczą ekipy za wełnowanie - ktoś
    > zorientowany powie?

    > Porównanie można zrobić sobie samemu - płyta pianki 16 cm to odpowiednik
    > 25 cm wełny o lambdzie 0,035.

    Zakladam, ze to prawda bo i sprawdzac mi sie nie chce, jednak pisalem o 30cm
    welny o lambdzie co najmniej 0,035.

    > Nie widzę związku z powierzchnią dachu.

    Trudno, ja owszem.
    Czemu? Bo chociazby 400m dachu z welna 25cm bedzie generowal relatywnie
    wieksze straty niz dach z welna 30cm o tych samych parametrach.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2012-05-25 10:30:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jak policzyć robociznę i miesiące stracone na kręcenie profili, wypychanie
    > wełną i nerwy przy tym, to nie wiem.

    Kazdy liczy po swojemu. Ale, jak chcesz miec na gladko wykonczone poddasze
    to profile Cie nie mina. Jak chcesz miec wiezbe widoczna od dolu to
    praktycznie nie ma innej metody.

    > Ryzyko palności jest akceptowalne. Z zewnątrz jest cienka blaszka stalowa.
    > Dom staje się częściowo ekwipotencjalny i nie jest wrażliwy na wyładowania
    > tak jak dach drewniany.
    > Elektryka prowadzona po krokwiach jest też niebezpieczna.
    >
    > Sam nie wiem ale chyba bym teraz rozważał krycie czymś takim.

    Powiem Ci, ze rozwazalem ten schemat bardzo powaznie w zeszlym roku.
    Wyobraz sobie male nieszczelnosci w ociepleniu, to co lubisz najbardziej.
    Moim zdaniem wcale nie jest tak latwo zrobic to szczelnie.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2012-05-25 10:40:24
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Powiem Ci, ze rozwazalem ten schemat bardzo powaznie w zeszlym roku.
    > Wyobraz sobie male nieszczelnosci w ociepleniu, to co lubisz najbardziej.
    > Moim zdaniem wcale nie jest tak latwo zrobic to szczelnie.

    Właśnie też mnie to zastanawia. Papraki nie uszczelnią i tyle.

  • 38. Data: 2012-05-25 10:44:41
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 25 May 2012 09:23:29 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

    > Plumpi ci już napisałże to palne i na dach się nie nadaje

    Yhm...

    > a cena
    > też kosmiczjna bo wychodzi około 500zł/m3.

    Kosmiczna? Np. styrodur też tyle kosztuje.

    > Mozna samemu zrobić, taniej i lepiej.

    Owszem, ale niestety dużo wolniej.

    > Dam więcej wełny i mam tą samą izolację za znacznie mniejsze pieniądze.

    Pytanie po co :-)

    > A to szkoda bo Maniek pisze o skali, mały daszek to pryszcz, ale duży dach
    > to są koszty i to poważne, dlatego liczy się tam labda i cena.

    A w niedużym dachu się nie liczy?

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Słowo "wegetarianin" pochodzi z jednego z narzeczy indiańskich i oznacza
    "za głupi, by polować"

  • 39. Data: 2012-05-25 10:47:48
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 25 May 2012 10:30:49 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Kazdy liczy po swojemu. Ale, jak chcesz miec na gladko wykonczone poddasze
    > to profile Cie nie mina. Jak chcesz miec wiezbe widoczna od dolu to
    > praktycznie nie ma innej metody.

    Jak masz normalną więźbę (czyli z suchego drewna, a nie prosto spod
    traka), to możesz przywalić choćby drewniane listwy i do nich płyty gk.
    I nic nie popęka.

    > Powiem Ci, ze rozwazalem ten schemat bardzo powaznie w zeszlym roku.
    > Wyobraz sobie male nieszczelnosci w ociepleniu, to co lubisz najbardziej.
    > Moim zdaniem wcale nie jest tak latwo zrobic to szczelnie.

    Łatwiej niż wełną. A zrobić można - tak samo jak wełnowanie - samemu.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Chirurg zniesie każdy ból pacjenta

  • 40. Data: 2012-05-25 10:48:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Parametry z czasem się pogorszą, ale jakie ma to znaczenie?
    > Niby skąd w tej wełnie miała by się wziąć woda? Przecież od spodu powinna
    > być folia nie puszczająca pary od spodu, więc skąd od góry do tej wełny
    > miała by się dostać woda?

    Kondensacja pary wodnej na spodniej czesci pokrycia. Tam skrapla sie woda i
    scieka na dol po membranie.

    Pozdro.. TK