  • 1. Data: 2010-09-03 17:28:33
    Temat: Szyby zespolone metnieja po 4 latach
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Cztery lata temu wstawilem okna drewniane z szybami zespolonymi do nowo
    wybudowanego domu. Rok temu jedna z szyb rozszczelnila sie i pokryla sie
    mgielka od srodka.
    Obecnie polowa szyb w moim domu ma zadymienie w przestrzeni miedzy szybami i
    wyglada tragicznie. Okna drewniane robil mi stolarz a skad bral szyby to
    ja nie wiem. Obecnie ten stolarz juz nie istnieje i nie mam sie nawet kogo
    zapytac nie mowiac juz o reklamacji. Gdybym wiedzial ze takie szyby
    zespolone sa tylko na 3 lata to zamowilbym sobie okna skrzynkowe, tam
    przynajmniej do kazdej powierzchni szkla mam dostep.

    Powiedzcie mi czy to jest normalne i po jakim czasie takie szyby zespolone
    nie nadaja sie do uzytku. Jakie sa wasze doswiadczenia w tym wzgledzie?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2010-09-03 18:19:28
    Temat: Re: Szyby zespolone metnieja po 4 latach
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Powiedzcie mi czy to jest normalne i po jakim czasie takie szyby zespolone
    > nie nadaja sie do uzytku. Jakie sa wasze doswiadczenia w tym wzgledzie?

    Masz szyby robione przez jakiegos wynalazce w garażu przy flaszce. Znaczy
    sie pecha masz. Normalnie to nic sie nie dzieje.

    b.

  • 3. Data: 2010-09-03 18:36:37
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał

    > Masz szyby robione przez jakiegos wynalazce w garażu przy flaszce. Znaczy
    > sie pecha masz. Normalnie to nic sie nie dzieje.

    Nie wiem po czym poznac szyby dobre od zlych kiedy sa nowe.
    Te byly wszystkie zaklasniete do srodka, czyli mialy jakies podcisnienie.
    Teraz zaczelo sie w nich cisnienie wyrownywac.
    Czy w dobrych szybach cisnienie wewnatrz jest takie samo jak atmosferyczne?

    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2010-09-04 20:29:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tomasz" <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Teraz zaczelo sie w nich cisnienie wyrownywac.
    > Czy w dobrych szybach cisnienie wewnatrz jest takie samo jak

    Ciekawe rzeczy się dzieją u ciebie. Mnie też zmroziło czytając tego posta co
    będzie się działo za lat kilka :-)
    Między szyby wpuszcza się argon pod ciśnieniem atmosferycznym. Czy to prawda
    i czy go dają tego nie wiadomo. Wolę nawet nie dochodzić :-)
    Obawiam się, że nie dają albo źle uszczelniają.
    Ogólnie im nie wierzę w nic :-)
    Nie mam pojęcia co sie może dziać w twoich oknach. może to para?

  • 5. Data: 2010-09-04 20:50:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz wrote:
> [...]
    > Powiedzcie mi czy to jest normalne i po jakim czasie takie szyby
    > zespolone nie nadaja sie do uzytku. Jakie sa wasze doswiadczenia w

    a masz nadruk producenta na ramce aluminiowej w środku okna?

    jeśli nie to współczuję.

  • 6. Data: 2010-09-05 00:51:59
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ogólnie im nie wierzę w nic :-)
    > Nie mam pojęcia co sie może dziać w twoich oknach. może to para?

    Argon jest gazem bezpiecznym w użyciu i prostym. Znacznie cięższy i gęstszy
    od powietrza. Dzięki temu nie trzeba superszczelnych uszczelek, jak np przy
    mającym małe molekuły helu. Kosztuje kilkadziesiąt zł za butlę 40l x 150 ata
    = 6000 litrów. Używałem go do napełniania suchego skafandra podczas
    nurkowania.

    Zrób dziurę u góry i dołu uszczelki szyby zespolonej. Wpuść argon dołem
    powoli bez turbulencji, żeby wypchnął powietrze górą. Uszczelnij korkami
    albo zalej jakimś klejem. Sprawdzenie napełnienia możesz zrobić podłączając
    do górnej dziury rurkami słoik z palącą się w środku świecą, która zgaśnie z
    braku tlenu pod warunkiem, że będziesz cały czas napełniał.

    Teraz masz pewność.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2010-09-05 08:54:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-09-2010 o 22:29:11 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "Tomasz" <t...@w...pl> wrote in message

    > Ciekawe rzeczy się dzieją u ciebie. Mnie też zmroziło czytając tego
    > posta co będzie się działo za lat kilka :-)
    Spokojnie, kupił u jakiegoś paproka, ja pierwsze okna wymieniałem 15lat
    temu i sie nic nie dzieje, teraz do domu kupiłem w tej samej firmir imyslę
    że będzie ok, to duża firma z Krakowa robiąca okna.

    > Między szyby wpuszcza się argon pod ciśnieniem atmosferycznym. Czy to
    > prawda i czy go dają tego nie wiadomo.
    Prawda, zmniejsza cyrkulację a przez to wymiane ciepła pomiedzy szybami,
    okno jest cieplejsze.

    Wolę nawet nie dochodzić :-)
    > Obawiam się, że nie dają albo źle uszczelniają.
    > Ogólnie im nie wierzę w nic :-)
    Bez przesady, nie popadaj w paranoję, już wystarczy to co nas otacza,
    czasami człowiek boi sie otworzyć lodówkę :)

    > Nie mam pojęcia co sie może dziać w twoich oknach. może to para?
    Nieszczelne były to i para się dostała, ale już dostał przepis jak
    wpuscić tam argon.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-09-05 09:02:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Dnia 04-09-2010 o 22:29:11 kiki <k...@k...net> napisał(a):
    Prawda, zmniejsza cyrkulację a przez to wymiane ciepła pomiedzy szybami,
    okno jest cieplejsze.
    --------------

    Mniejsza cyrkulacja, być może bo jest to gaz gęściejszy.
    Natomiast głównie chodzi o to, że ma 1,6 raza mniejszą przewodność cieplną.

  • 9. Data: 2010-09-05 13:24:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    >Bez przesady, nie popadaj w paranoję, już wystarczy to co nas otacza,
    >czasami człowiek boi sie otworzyć lodówkę :)

    Ja w nic nie wierzę robotnikom budowlanym i wszystkim robiącym coś dla
    budowlanki. To jeden wielki wałek.
    Mnie na oknach też chcieli strzelić. Wstawili wzmocnienia stalowe w plastiki
    nie od tych okien co powodowało widoczne od początku wygięcia plastiku.
    Rozpiłowałem jedno okno i wywaliłem ich na zbity pysk.

    Co i jak uczynili z szybami tego jeszcze nie wiem. Jeszcze....

    Ogólnie bydlaki, nad którymi trzeba stać, nawet byłem przeprowadzić kontrolę
    wkładek podczas drugiego podejścia, a okna i tak są do regulacji na zimę i
    na wiosnę. W końcu się rozpadną.

  • 10. Data: 2010-09-05 14:24:37
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Tomasz pisze:

    > Powiedzcie mi czy to jest normalne i po jakim czasie takie szyby
    > zespolone nie nadaja sie do uzytku. Jakie sa wasze doswiadczenia w tym
    > wzgledzie?

    1. Nie. Nie jest to normalne.
    2. Trudno powiedzieć, moje są już 7-dmy rok, mieszkam 5-ty. A w
    niektórych się porozklejały szprosy i mój stolarz przyjechał i wymienił
    bezproblemowo. Ba, ale mój wciąż jeszcze istnieje. Pewnie dlatego, że
    szyby się nierozszczelniają.

    Wydaje się, że najlepsze rozwiązanie to poszukać nowego stolarza i
    wymienić te rozszczelnione szyby. Zwróć też uwagę na to co napisał
    Marek, czy na nowych szybach wewnąrz na listwach są nazwy producenta.
    To ułatwia sprawę.

    BR
    Igus'