  • 11. Data: 2016-06-03 22:17:29
    Temat: Re: Szykuje sie przelom w nieruchomosciach
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 czerwca 2016 22:10:28 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    urynkowi rynek nieruchomosci w Polsce.

    głupkowaty "analityk" twierdził że się nie da za tą kase. U nas się "da" od dawna i
    nawet na dzisiaj mieszkanie można w tej cenie kupić. Developery po dupach dostaną.

    > Ciekawe tylko jeszcze, który deweloper wybuduje dla państwa mieszkania
    > za te 2500 zł za metr i sam sobie strzeli w kolano? A może rząd powoła
    > państwowe spółki, które będą budowały te osiedla? Alternatywy 4 reaktywacja?
    U nas pewnie do przetargu za 2500 tłumy staną. W Stolycy może niekoniecznie.

  • 12. Data: 2016-06-03 22:25:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jestem za tym zeby kogos ujebac bo jest na przyklad deweloperem. Ale w gospodarce
    rynkowej sumienie i dobre obyczaje nie obowiazuja. Panstwo chce zrobic interes na
    wynajmowaniu mieszkan. Ma dzialki daje kase na zbudowanie. Bedzie chcialo od razu
    duzo. Ma prawo z wykonawcami negocjowac cene. Inna sprawa ze to wykonawcy beda sie
    miedzy soba cieli ktory taniej zrobi. Niski czynsz wyprostuje troche tych co
    wynajmuja mieszkanie po babci, beda musieli zapewnic wiekszy standard jak beda
    chcieli zarobic wiecej. W Polsce najwiekszym kamienicznikiem jest miasto Lodz. Nie da
    sie od miasta kupic kamienicy. Pofabrykancki palacyk w stanie zejsciowym sprzedadza.
    Ale kamienice niechetnie. A jesli juz jest wystawiona na sprzedaz to jest w stanie do
    szybkiej rozbiorki. Miasto remontuje swoje kamienice. Cacuszka z nich robi.
    Mieszkania maja powierzchnie od 20 do ponad 100 metrow. Czynsz najmu ok 10zl/m?.
    Mieszkania sa wykonczone. Sa w nich podlogi, kabiny prysznicowe, kafelki, krany,
    kuchenka i ogrzewanie. I to wszystko za niecala dyche za metr w nowym mieszkaniu w
    centrum lub blisko centrum.

  • 13. Data: 2016-06-03 22:44:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nikt sobie w kolano nie strzeli. Napisales 2500 za metr. Ale to cena z dzialka i
    ratami kredytu. Panstwo na wlasnych dzialkach bedzie budowalo. Teraz stoja nie
    wykorzystane. To jak po zbudowaniu na nich nie zarobi to sie nic nie stanie. Ale za
    to zarobi na wynajmowaniu. Przed chwila sprawdzilem ile kosztuje metr kwadratowy
    nowego mieszkania. Na zadupiach w okolicach dwoch tysiecy. W stolicy kilka razy
    wiecej. Czy to znaczy ze na prowincji buduja ze slomy i krowich gowien?

  • 14. Data: 2016-06-04 00:42:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 czerwca 2016 21:44:38 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Z dłuższej trasy autem wracałem dzisiaj i słuchałem- gadali o 2500 \m2 a jakiś
    głupkowaty "analityk" twierdził że się nie da za tą kase. U nas się "da" od dawna

    Ja za polowe tego wybudowalem swoj dom z wyposazeniem i ogrodem ;)
    Licze 400m2 za pol banki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2016-06-04 00:44:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 czerwca 2016 22:25:03 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    interes na wynajmowaniu mieszkan. Ma dzialki daje kase na zbudowanie.

    Widzisz - panstwo nie jest od tego zeby robic interesy, bo nie jest uczciwym
    konkurentem. Panstwo nie ma swoich pieniedzy i swoich dzialek - to sa
    pieniadze obywateli. I teraz jak obywatel (ktory ma firme developerska) ma
    uczciwie konkurowac z takim panstwem, skoro to panstwo wlada jego pieniedzmi
    i jego nieruchomosciami? Panstwo powinno zapewniac bezpieczenstwo w postaci
    szybko dzialajacych sadow, policji, wojska i nic wiecej. Reszta powinna byc
    w rekach obywateli.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2016-06-04 03:33:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sranie w banie. Jak mozna konkurowac ze spolkami skarbu panstwa. Normalnie tak jak to
    sie odbywa w gospodarce rynkowej, cena i standardem. Gdyby bylo tak jak twierdzisz to
    nie bylo by autostrad prywatnych. A sa. Przemysl wydobywczy, ten duzy, nalezy do
    panstwa, duza czesc energetycznego tez. I to nie tylko w Polsce tak jest. Jak by bylo
    jak bys chcial to bylby tylko jeden model samochodu. Taki niskobudzetowy. A jest duzo
    modeli. Taki super wypasiony za milion euro nie ma szansy zeby konkurowac ze
    skodzianka a na jedne i drugie sa nabywcy. Na razie nie wiadomo jak bedzie z
    dzialkami. Moze deweloperzy tez dostana darmo ale bez mozliwosci odsprzedazy i pod
    warunkiem ze spelnia wymagania jakosciowe i wysokosci czynszu dla lokatorow. Uwazam
    ze mieszkania z programu rzadowego beda w najnizszym dopuszczalnym standardzie
    wykonczenia i wyposazenia. Kafelki, krany kuchnie beda w nich z tych najtanszych.
    Nawet jak by deweloperzy nie dostali dzialek darmo to moga konkurowac jakoscia. Moga
    budowac mieszkania w wysokim standardzie i na tym zarabiac. Maserati i Skoda buduja
    samochody. Sluza dokladnie do tego samego. Do przemieszczania sie z punktu A do
    punktu B. Skoda kosztuje lekko liczac z piecdziesiat razy mniej niz Maserati. I sie
    okazuje ze Skode mozna kupic od reki a na Maserati czeka sie dwa lata bo fabryka nie
    nadaza z produkcja. W gospodarce rynkowe jest miejsce i dla panstwowych mieszkan z
    niskim czynszem i dla deweloperow proponujacych wysoki standard za wyzsza cene.

  • 17. Data: 2016-06-04 07:37:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 00:44:51 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > szybko dzialajacych sadow, policji, wojska i nic wiecej. Reszta powinna byc

    tak ogólnie w swiecie idealnym to masz rację. Ale w dziesiejszym gdzie potężną (i
    rosnącą)siłą są korporacje tak sie nie da. Takie proste zasady były dobre w XIX wieku
    w przyzwoitym kapitaliźmie.
    Korwinizm nie nadąża...

    b.

  • 18. Data: 2016-06-04 08:03:47
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 03:33:54 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    W gospodarce rynkowe jest miejsce i dla panstwowych mieszkan z niskim czynszem i dla
    deweloperow proponujacych wysoki standard za wyzsza cene.

    Anglia to kraj kapitalistyczny na pewno.
    I co ?
    Siostra żony "dostała" DOM !!!!!!
    Na dole kuchnia + salon.
    U góry dwie sypialnie.
    ALE:
    kuchnie ma elektryczną tylko że palniki to są zwykłe czarne płyty grzewcze.
    Z czasem nagrzewania 10 minut.
    ALE:
    Pracuje w okolicach najniższej angielskiej i stać ją na utrzymanie tego domu.

  • 19. Data: 2016-06-04 08:19:00
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Ma dzialki

    Ma

    >daje kase na zbudowanie.

    Nie daje, przyjrzyj sie temu projektowi. Szydło twierdzi, ze państwowe
    działki załatwią wszystko.

  • 20. Data: 2016-06-04 08:21:25
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Ja za polowe tego wybudowalem swoj dom z wyposazeniem i ogrodem ;)

    A resztę ukradłeś :-)