  • 41. Data: 2016-06-04 16:21:47
    Temat: Re: Szykuje sie przelom w nieruchomosciach
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 15:44:53 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Ja też uważam, że można wybudować niedrogo dom, ale 1250 zł / m2 z
    > wyposażeniem i ogrodem, to można między bajki włożyć.
    Więcej jak 300tys nie wydałe licząc z kupnem działki.
    Dom 10,5x10,5m, parter, piętro. Po podłogach więc 200m2 w tym ze 40m2 garaż.
    Budować zacząłem we wrześniu 2007', w lipcu 2008 wprowadziliśmy się.

    > Już pomijając koszty grubych prac murarskich, to samo wyposażenie kuchni
    > to jest dobre 25 tysięcy,
    Jak z bora bora liczysz to i tak wyjdzie
    >jedna łazienka - 10 tysięcy (a z reguły są
    > dwie),
    z reguły jedna duża łazienka +wc z prysznicem. 20tys za to to na bogato jak kto chce
    >c.o. przy dobrych wiatrach 30 tysięcy, okna prawie dycha.
    Tu ok
    > Weź sobie teraz dom 130-140 m2, czyli taki jakich się pewnie standardowo
    > buduje u nas najwięcej i wybuduj i wyposaż go za 170 tysięcy. Jakieś
    > brednie
    Taki 190-140 spokojnie w granicach 200-250tys wybudujesz, Adam pisał poł miliona ale
    on chyba ponad 300m2 ma po podłogach licząc
    Ps
    Nawet dzisiaj u mnie w mieście działkę 700-800m2 w ok 50tys trafisz

  • 42. Data: 2016-06-04 17:32:48
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-06-04 o 16:21, Kris pisze:

> [...]
    > Taki 190-140 spokojnie w granicach 200-250tys wybudujesz, Adam pisał poł miliona
    ale on chyba ponad 300m2 ma po podłogach licząc

    Zwróć uwagę na to, że napisał "z wyposażeniem i ogrodem". Owszem, jak
    ktoś ma nieduże wymagania i wystarczy mu z wyposażenia prycza, umywalka
    i maszynka elektryczna, to pewnie wybuduje i wyposaży. Można przecież
    nawet na klepisku rozwinąć stary dywan i też będzie wyposażenie. Zobacz,
    że wymieniłem kilka kosztów z wykończenia i wyposażenia i już wyszła
    prawie stówa, a gdzie sama budowa? Przyłącza? O ogrodzie nawet nie
    wspominam, bo u mnie samo ogrodzenie z siatki to było ponad 10 tysięcy.
    Kawałek podjazdu z kostki kolejne 10-20 tysięcy.

    Przy 190 m2, to najtańszym kosztem masz tak:
    - fundamenty - 25-30 tys
    - ściany i stropy - 35-40 tys
    - dach - 40 tys.
    - posadzki i tynki - dobre 25 tysięcy
    - docieplenie i zabudowa poddasza - 15-20 tysięcy
    - Kotłownia + c.o. 30 tys
    - dwie łazienki 20 tys
    - kuchnia 25 tys
    - najtańsze panele 10 tys
    - podjazd 10 tys
    - przyłącza i zagospodarowanie terenu 10 tys
    - okna 10 tys
    - ogrodzenie 5 tys
    - docieplenie styro i struktura - 15 tys.

    Wszystko najtańszym kosztem i przy założeniu, że większość się zrobi samemu.

    I już masz ponad 270 tysięcy. A gdzie elektryka, kominki, kominy,
    rolety, schody, drzwi, meble i cała masa innych dupereli, których nie
    wymieniłem, a które kosztują krocie?

    U mnie, jak sobie zrobiłem projekt ogrodu, to mi projektantka na same
    rośliny wyliczyła dobre 30 tysięcy :)

    W zeszłym roku wykańczałem 3 kawalerki ze stanu deweloperskiego i z
    wyposażeniem i materiałami z niższej półki nie ma opcji, żeby zejść
    poniżej 20 tys za 25m2. Czyli 800 zł za metr. A kolega tu pisze, że
    postawił i wyposażył dom za 1250 zł za metr.

    Rozmawiałem też ze znajomym, który pracuje jako przedstawiciel
    dewelopera. Mówił, że deweloper ma zysk na poziomie 20-30%. Przy czym
    30% to naprawdę jak się wszystko super ułoży. Miasto: Wrocław. Czyli jak
    sprzedają mieszkanie po 5500 zł za metr (a takie ceny tylko na obrzeżach
    miasta), to koszt dewelopera to przy dobrych wiatrach jakieś 4300
    złotych. Stan deweloperski naturalnie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 43. Data: 2016-06-04 17:37:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > sobie teraz dom 130-140 m2, czyli taki jakich się pewnie standardowo
    > buduje u nas najwięcej i wybuduj i wyposaż go za 170 tysięcy. Jakieś

    mój budynek kosztował na razie jakies 110tys (liczmy 120, moze mi cos uciekło)
    Na razie to jest stan surowy zamkniety i kosztowało to 880zł/m2 i nic nie zlecałem
    obcym.

    DO 1250 mam wydac jesze jakies 53kzl - zrobc w tym cały środek, instalacje, i ogród,
    i elewacje - małe szanse :)

    wyjdzie mnie blizej 1600zł/m2

    b.

  • 44. Data: 2016-06-04 19:14:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Program budowy mieszkan do najmu do tego z niskim czyszem w koncu wyreguluje i
    urynkowi rynek nieruchomosci w Polsce.

    taaak? A powiedz mi ile tam u Was kosztuje takie stare małe mieszkanie
    do remontu? W Bytomiu (14km od centrum KAtowic) tysiaka za metr - niema
    chętnych

    ToMasz

  • 45. Data: 2016-06-04 20:21:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 17:32:58 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
    > Zwróć uwagę na to, że napisał "z wyposażeniem i ogrodem".
    No i?. Kg trawy to jakieś 20zł a z tego chyba 40m2 wyda
> [...]
    i maszynka elektryczna, to pewnie wybuduje i wyposaży. Można przecież
    > nawet na klepisku rozwinąć stary dywan i też będzie wyposażenie.
    Jaja sobie robisz
    > Zobacz, że wymieniłem kilka kosztów z wykończenia i wyposażenia i już wyszła
    > prawie stówa, a gdzie sama budowa?
    Jak za kuchnie 25tys liczysz za ogrodzenie 10tys za podjazd 20to tak wyjdzie
    Moja działka coś koło 700m2 czyli 35x20- ogrdzenia 110m. 100zł metr ogrodzenia Ciebie
    wyszedł?
    10=20tys za pdjazd? Ze złota fugi miedzy kostka robiłeś?
    >Przyłącza?
    Tu sprawa indywidualna ale mnie np grubo ponad 5tys kosztowały

    > Przy 190 m2, to najtańszym kosztem masz tak:
    > - fundamenty - 25-30 tys
    2tys
    > - ściany i stropy - 35-40 tys
    Robocizna 5tys za ściany, 5tys za strop, 5 tys+ materiały
    > - dach - 40 tys.
    Polowa z tego chyba daktur mi sie nie chce szukać-kiedyś pisałem można odnależć
    > - posadzki i tynki - dobre 25 tysięcy
    Posadzki coś koło 2 tys tynki nie pamiętam ale 25tys?
    > - docieplenie i zabudowa poddasza - 15-20 tysięcy
    Pianą pewnie;)
    > - Kotłownia + c.o. 30 tys
    Tu ok bo rożnie bywa
    > - dwie łazienki 20 tys
    2razy kibel+bidet+2razy umywalka +prysznic+ wanna+ osprzęt do tego. Na bogato podałeś
    > - kuchnia 25 tys
    Piekarnik, lodowka, indukcja , zmywarka, zlew, bateria z 4-5tys, meble niech jest
    drugie tyle. Bora bora pomijam
    > - najtańsze panele 10 tys
    Za ile m2
    > - podjazd 10 tys
    Na bogato lcząc- 100m2 podjazdu masz?
    > - przyłącza i zagospodarowanie terenu 10 tys
    Indywidualna sprawa
    > - okna 10 tys
    Mniej więcej ok
    > - ogrodzenie 5 tys
    wyżej było 10tys? Staniało
> [...]

    > poniżej 20 tys za 25m2. Czyli 800 zł za metr. A kolega tu pisze, że
    > postawił i wyposażył dom za 1250 zł za metr
    Ja dwa mieszkania remontwałem.
    Taniej wyszło.

> [...]
    > sprzedają mieszkanie po 5500 zł za metr (a takie ceny tylko na obrzeżach
    > miasta), to koszt dewelopera to przy dobrych wiatrach jakieś 4300
    U nas idioci developery bo za 2500 oddają

  • 46. Data: 2016-06-04 21:06:01
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 03.06.2016 o 22:17, Kris pisze:

    > U nas pewnie do przetargu za 2500 tłumy staną. W Stolycy może niekoniecznie.

    I zapłacą robotnikom podniesioną przez PIS stawkę minimalną.

  • 47. Data: 2016-06-04 21:28:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 21:06:01 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > I zapłacą robotnikom podniesioną przez PIS stawkę minimalną.
    Myślisz że robotnik w Stolycy tak znacząco więcej zarabia jak u nas?
    U as bez łaski mieszkanie za 2500/m2 kupisz w Stolycy pewnie se ne da. Ale to nie
    kwestia stawki robotnika

  • 48. Data: 2016-06-04 21:40:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-06-04 o 21:28, Kris pisze:
    > Myślisz że robotnik w Stolycy tak znacząco więcej zarabia jak u nas?
    > U as bez łaski mieszkanie za 2500/m2 kupisz w Stolycy pewnie se ne da. Ale to nie
    kwestia stawki robotnika
    Różnice mogą być w cenie gruntu. Ale w razie czego weźmie się zrobi
    dekret i znacjonalizuje tereny w Stolycy :->

    Maciek

  • 49. Data: 2016-06-04 21:47:12
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Wysoka to nie bezwzgledna.

    Wysoka to co najmniej równa np. kradzieży samochodu, częściej większa.

    >Czyli tez kradniesz ale usprawiedliwiasz to tym ze malo.

    Niby co kradnę? Niby co usprawiedliwiam, że mało?

    >Witamy w najwiekszym na Ziemi klubie.

    Spierdalaj ze swoim klubem na drzewo.

  • 50. Data: 2016-06-04 21:59:37
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-06-04 o 20:21, Kris pisze:
> [...]
    > 10=20tys za pdjazd? Ze złota fugi miedzy kostka robiłeś?
    > Tu sprawa indywidualna ale mnie np grubo ponad 5tys kosztowały

    Tia... To nawet na beton na chudziaka nie wystarczy. A gdzie geodeta,
    humus, wykop, bloczki, piach do zasypu, cement, izolacja, styropian,
    robocizna?

    > Robocizna 5tys za ściany, 5tys za strop, 5 tys+ materiały
    > Polowa z tego chyba daktur mi sie nie chce szukać-kiedyś pisałem można odnależć

    Tia... Za samą więźbę z robocizną trzeba dać dychę. 700 zł za kubik
    drewna jak nic. Na prosty dach dwuspadowy, przy takim dużym domu trzeba
    liczyć minimum 8 kubików. O jakiejś nadbitce nawet nie wspominam.

    > Posadzki coś koło 2 tys

    Tia... Chyba za sam styropian pod posadzkę.

    > Pianą pewnie;)

    Nie. Samemu pewnie wyjdzie taniej, ale tu się trzeba znać i mieć kogoś
    do pomocy. Same materiały na 200 m2 zabudowy to jest koszt około 10
    tysięcy jak nic.

    > Tu ok bo rożnie bywa

    To jest cena zaniżona.

    > 2razy kibel+bidet+2razy umywalka +prysznic+ wanna+ osprzęt do tego. Na bogato
    podałeś

    Prysznic z brodzikiem - 1500
    Kibel ze stelażem - 1000
    umywalka z jakąś szafką - 500
    bidet ze stelażem - 400
    Płytki jakieś niedrogie - 2000
    Chemia - 500
    Baterie niedrogie - 1000
    Robocizna - 2500
    Jakieś lustro na wymiar - 300

    Razem prawie 10 000. I to bez wodotrysków, bo można deszczownice
    montować, wanny, itp.

    > Piekarnik, lodowka, indukcja , zmywarka, zlew, bateria z 4-5tys, meble niech jest
    drugie tyle. Bora bora pomijam

    Meble na wymiar do kuchni to koszt rzędu 10-15 tysięcy. W zależności od
    wielkości kuchni. Na same blaty trzeba wydać 1500 zł. Oczywiście można
    wziąć tanie szafki z Castoramy i wyjdzie 4-5 tysięcy. Za AGD 4-5 tysięcy
    owszem, ale zapomnij o solidnej lodówce w zabudowie, rozsądnej zmywarce.
    Reszta też będzie najtańsza. Do tego dochodzi jakiś okap, mikrofala.
    Uzbiera się.

    > Za ile m2

    Ja liczę cały czas dla tych 190 metrów z grubsza.

    > Na bogato lcząc- 100m2 podjazdu masz?

    A 100m2 to jest dużo? Z chodniczkami, opaską wokół domu i innymi
    duperelami się spokojnie nazbiera. Ja tam mam ze 300 metrów, ale nie
    stać mnie na podjazd z kostki, więc mam póki co wysypane tłuczniem.

    No tak, ale można dom postawić 4 metry od drogi i zrobić podjazd na
    szerokość bramy garażowej. Wtedy wyjdzie 16m2 :)

    > Indywidualna sprawa

    Owszem.

    > Mniej więcej ok
    > wyżej było 10tys? Staniało

    Wyżej pisałem o swoim. Ja mam działkę prawie pół hektara, to i jest co
    grodzić. Przy standardowych 10 arach wychodzi z grubsza 130-150 mb
    ogrodzenia. Licząc 5 tysięcy za całość, wychodzi około 35 zł za mb, w
    tym furtka i brama. Dużo? Raczej nic lepszego niż najtańsza siatka się
    za to nie postawi. I to nawet bez podmurówki.

    Gdzie?

    Pozdrawiam,
    MW