  • 1. Data: 2012-08-14 10:09:39
    Temat: TARAS?
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    Mam wylany taras z betonu w tym roku chciałem na niego położyć płytki
    gresowe. Na betonie jest kilka pęknięć i mam obawy czy kiedyś płytki mi
    nie popękają. Z tego co wiem, można taras położyć na specjalnej
    elastycznej masie (nie jest to klej elastyczny) coś w stylu żywicy,
    która to ponoć doskonale izoluje, a jednocześnie klei.
    Kosztuje to jednak dość sporo.

    Ostatnio natrafiłem na płyty betonowe, które głównie układa się na
    gruncie. Jest jednak możliwość ułożenia ich na wylewce za pomocą
    specjalnych dystansów. Są dostępne również dystanse regulowane.

    np. http://www.galeriakamieni.pl/new/1271757174.jpeg

    Nie miał bym wątpliwości gdyby nie to, że na mój taras prowadzą dwa
    stopnie, nigdzie nie widzę jak można wykończyć pionowe podstopnice no i
    jak będzie się to trzymać na stopniu?

    Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie i coś podpowie.

    Ariusz

  • 2. Data: 2012-08-14 10:23:52
    Temat: Re: TARAS?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 10:09:39 +0200, Ariusz napisał(a):

    (...)

    Ja widzialem taras wylozony plytkami gresowymi, ktore byly naklejone na
    ciete plyty betonowe (tzn. chyba zwykle chodnikowe, tylko docinane na
    rozmiar) i ulozone, uwaga, na drobnym zwirku wysypanym na wylewke. Tam
    jenak chodzilo o zapewnienie odplywu wody. Nie mam pojecia, czy tak sie
    robi, czy to byla "radosna tworczosc", ale dzialalo :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2012-08-14 10:32:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 10:23:52 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    >
    > jenak chodzilo o zapewnienie odplywu wody. Nie mam pojecia, czy tak sie
    >
    > robi, czy to byla "radosna tworczosc", ale dzialalo :)
    Płyty tarasowe układa się na podłożu piaskowym(podobnie jak kostka chodnikowa) I
    takie tarasy moim zdaniem sa najtrwalsze. Dodatkowo jest spory wybór płyt tarasowych
    i można wybrać coś naprawdę fajnego. Nawet z kostki betonowej można zrobic ciekawy i
    trwały taras.
    Ja niestety wczesniej tematem sie nie iteresowałem i mam taras wylany z betonu+gres.
    Trzy lata juz jest na razie nic nie pęka ale drugi raz bym juz tak nie robił. Płyty
    tarasowe są naprawdę ładne i mozna z nich ciekawe terasy porobić.

  • 4. Data: 2012-08-14 10:33:01
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-14 10:23, Maciek pisze:
> [...]
    > jenak chodzilo o zapewnienie odplywu wody. Nie mam pojecia, czy tak sie
    > robi, czy to byla "radosna tworczosc", ale dzialalo :)

    A nie myślałeś aby położyć na taras taką powłokę syntetyczną jaką
    kładzie się np. na korty tenisowe?
    To jest ciepłe pod stopą - można chodzić boso, woda po tym spływa ładnie...
    :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2012-08-14 11:21:02
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > elastycznej masie (nie jest to klej elastyczny) coś w stylu żywicy, która
    > to ponoć doskonale izoluje, a jednocześnie klei.

    Ja u siebie używałem hydroizolację z Mapei A+B
    worek 25kg + płyn specjalny to koszt ok 300zł
    na taras 4m x 3,5m poszło mi 3 worki było gorąco to dlatego
    szybko gęstniało, to wtapiasz w siatkę na to juz płyki na kleju idą.

    Na balkon użyłem to samo, tylko na balkon położyłem styrodur i na to 2x klej
    z siatką
    poźniej 1x hydroizolacja mapei A+B i na to płytki.

    pozdrawiam
    AT

  • 6. Data: 2012-08-14 11:21:18
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-08-14 10:32, Kris pisze:

> [...]
    robił. Płyty tarasowe są naprawdę ładne i mozna z nich ciekawe terasy porobić.

    Właśnie widzisz są systemy aby robić tzw. tarasy wentylowane na
    wylewkach np. za pomocą specjalnych dystansów.

    Problem w tym, że nie ma gotowych systemów na łączenie powierzchni
    poziomej z pionową. Można by przykleić podstopnice i stopień tylko, że
    wtedy nie mamy już wentylowanego tarasu.

    I jeżeli miałbym cokolwiek kleić to wtedy może faktycznie lepiej całość
    wyłożyć gresem na kleju.

    Rozważam jeszcze deskę kompozytową ale na razie wychodzi to bardzo
    drogo. Sama deska kosztuje sporo, a nie sprawdzałem jeszcze wykończeń, a
    te mogą (jak o często bywa) podrażać koszt inwestycji wiele bardziej.

    Podobają mi się tarasy drewniane. Mam sąsiada, który ma właśnie taki
    taras z olejowanego modrzewia i z obserwacji wynika, że niestety
    praktycznie co rok maks co 2 lata trzeba go odnawiać, a już po pierwszej
    zimie stracił swój urok.

    Dlatego rozważam położeni płytek betonowych, które wychodzą dość
    przyzwoicie bo około 11 zł szt.

    Ariusz

  • 7. Data: 2012-08-14 11:31:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 11:21:18 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał:
    > Problem w tym, �e nie ma gotowych system�w na ��czenie powierzchni
    >
    > poziomej z pionow�. Mo�na by przyklei� podstopnice i stopie� tylko, �e
    >
    > wtedy nie mamy juďż˝ wentylowanego tarasu.
    Bo błędem było że masz ten taras wylany z betonu(ja zresztą też ten błąd popełniłem).
    Taki taras robi się od podstaw bez żadnego betonu.
    https://www.google.com/search?q=taras+z+kostki+beton
    owej&hl=pl&safe=off&rls=com.microsoft:pl&prmd=imvnsf
    d&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=HBoqUMz-Coi1hAe
    1iYCoAg&ved=0CF0QsAQ&biw=1280&bih=820.
    Niepotrzebne są żadne systemy łączeń, żadne izolacje(zresztą przy tarasie betonowym
    izolacje tez tylko najcześciej szkodzą) można go zrobić samemu i zapewne wyjdzie
    taniej jak taras betonowy+ gres.

  • 8. Data: 2012-08-14 11:59:07
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-08-14 11:21, Amir pisze:

> [...]
    > z siatką
    > poźniej 1x hydroizolacja mapei A+B i na to płytki.

    Mam ponad 20m2 tarasu w tym dwa schodki w koło.

    Jak policzysz:

    Przygotowanie podłoża 60 zł m2
    klej do płytek (przy założeniu jak piszą producenci 3-4 kg m2) coś koło
    12 zł m2 choć z doświadczenia wiem, że będzie tego 2x więcej

    Położenie płytek 35 zł

    No i płytki - można znaleźć coś ładnego w kwocie 35-40 zł

    Mamy razem coś ponad 100 zł

    Oczywiście przy założeniu twojej hydroizolacji, którą można zrobić
    taniej ale i tak szacowany koszt będzie ponad 80 zł

    Co i tak wychodzi taniej niż deska kompozytowa bo ta sama będzie
    kosztować powyżej 100 zł.

    Za to kamień tarasowy

    1m2 coś koło 68 zł
    dystanse stałe koło 2,5 zł szt. i wyjdzie coś koło 9 dystansów na 1m2
    (choć to w dużej mierze zależy od wielkości i ilości skrajnych) -
    wychodzi około 22 zł

    Wychodzi 90 zł

    Dojdzie jeszcze przygotowanie podłoża ale na te można i samą folię
    położyć i też będzie

    Co do ułożenia to się nie wypowiem bo położenie tego jest banalnie
    proste - układa się jak klocki (o ile będzie prosta wylewka) jeżeli
    trzeba będzie stosować jakieś dodatkowe podkładki to pewnie koszt
    wzrośnie. ale szacuję, że i tak bez problemu ktoś za 20 zł od metra.

    Całość wychodzi coś koło 110 zł m2. W moim przypadku -kiedy bym układał
    sam - taniej.

    Tak mamy ładny trwały bezproblemowy taras w podobnej cenie jak
    z płytek gresowych.

    Może ktoś minie poprawi w moich wyliczeniach i szacunkach bo wszystko
    robione z pamięci, a ta wiadomo lubi zawodzić.

    Ariusz

  • 9. Data: 2012-08-14 12:07:20
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-08-14 11:31, Kris pisze:

> [...]
    izolacje tez tylko najcześciej szkodzą) można go zrobić samemu i zapewne wyjdzie

    Wiesz POLAK MĄDRY PO SZKODZIE :). Mam już wylany i nic nie zrobię.
    mógłbym na to sypnąć piach ale jak to wykończyć. Taras ma w koło dwa
    stopnie i cały jest zadaszony. Gdyby nie było daszku nadsypałbym te
    paręnaście cm i wykończyłbym kostką lub kamieniem ale to nie wchodzi w grę.

    Ariusz

  • 10. Data: 2012-08-14 12:28:05
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    z jest na razie nic nie pęka ale drugi raz bym juz tak nie robił. Płyty
    tarasowe są naprawdę ładne i mozna z nich ciekawe terasy porobić.

    Mało tego - jak ci sięodpodoba to wymieniasz kostkę/płyty i masz nowy taras

    MS