  • 121. Data: 2021-12-16 18:05:49
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 16 grudnia 2021 o 16:58:58 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Patrzysz tylko swoimi kategoriami. Siedzisz na wsi to masz czas.

    hm... ja uważam, że oszczędzam czas ;)

    >Tym bardziej, że w hurtowni biorą materiału ile
    > potrzebują, a czego nie wykorzystają to mogą bez problemu oddać.

    no, szczerze, to nie wiem, niby na smarta jest bezplatny zwrot, ale nie czytałem
    regulaminu i moze byc problem przy zakupach "na firme", choc watpie...

    > Spróbuj tak robić internetowo.

    W sumie tylko większe wyprzedzenie/plan jest potrzebne, zeby ze 2 dni wczesniej
    zamowic, awaryjnie zawsze pozostanie hurtownia

    > można odebrać w paczkomacie i pozostaje tylko i wyłącznie kurier.
    > Zawsze w takich sytuacjach proszę sprzedawcę o umieszczenie informacji,
    > aby przed dostawą kurier się ze mną skontaktował, aby umówić termin i
    > miejsce odbioru. Prawie w 100% debile dzwonią jak są już pod domem, a ja
    > w pracy.

    e... nie ma szans, oni mają tyle paczek, że np. u mnie podjezdza pod schody, trąbi,
    zostawia na nich paczkę i odjeżdża, ledwie drzwi zdążę otworzyć...
    Za nic nie zboczą ze swojej trasy, bo czasu brak...

    Praktycznie każda firma kurierska ma jakieś "punkty odbioru", jeśli może mnie nie być
    w domu, to zamawiam do najbliższej Żabki (a jeśli poczta polską to obowiązkowo, bo te
    pajace awiza zostawiaja i trzeba na poczcie odstac swoje...)
    Reasumując: paczki odbiera się w paczkomacie lub Żabce ;) żadnych telefonów od
    kurierów, zastanawiania się kiedy...

    > W Twoim przypadku może tak, ale jak ktoś mieszka w mieście czy pod
    > miastem, gdzie są wszystkie hurtownie i codziennie przejeżdżą obok nich
    > to o wiele prościej i łatwiej jest kupować lokalnie.

    No nie, normalnie mieszkam w Krakowie i np. do Makro mam ze ~6km, na wsi do
    Bielskiego ~30km, to czasowo 45 min Krk, ~20 Bielsko...
    Jak dla mnie łażenie po sklepach nie ma sensu, zwłaszcza, że praktyka pokazuje, że
    jest znacznie drożej! I to nawet w sklepach, które sprzedają przez allego ;) płacąc
    ekstra prowizje...

    Miałem kilka takich przypadków - informacja o cenie allegrowe magicznie generowała
    zmniejszenie ceny sklepowej ;)
    Raz tylko musiałem pytać w sklepie, czy na pewno chcą, żebym zamawiał w necie z
    odbiorem własnym... ;)

    > Dla mnie wygodniejsze jest płacenie kartą i korzystając z aplikacji
    > Inpost. Z blikami to mnie wkurwia to, że korzystam z kilku kont
    > bankowych, a do każdego z kont po kilka haseł i pinów mobilnych.

    Blik uzywam tylko z jednego konta, płatności realizuja ~3 firmy na krzyż, w każdej
    kod blik jest zapisany i niczego nie muszę wpisywać, przychodzi tylko powiadomienie
    na tel, ktore potwierdza sie w aplikacji bankowej (6 znakow do wpisania)
    Czasem uzywam Visy Revoluta(jak nie da sie blikiem), tam mam ograniczone srodki w
    razie W...

    Ale oczywiście co kto lubi ;) no i zdaje sobie sprawę, że zakupy konsumenckie są
    lepiej chronione od "firmowych"

  • 122. Data: 2021-12-16 18:09:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 16 grudnia 2021 o 17:42:21 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
    .

    > W elektronice to już zupełna porażka...gdzie dowodem na zainteresowanie
    > sklepem czy hurtownią jest to, że nieliczni pozostali na rynku ze
    > starociami. Wchodzę sobie do takiego sklepu, do którego w końcu
    > dojechałem w korkach i zapłaciłem za parking i chuj mnie strzela, że
    > zwykły woltomierz kosztuje 40zł a z Allegro mam w tej cenie, te same ale
    > 3 sztuki ze smart. Hurtowni niestety nie ma w tej dziedzinie.
    Akcesoria meblowe i narzędzia to samo
    W czwartek frez fi 40 potrzebowałem i kilka prowadnic 25cm do szuflad
    Dzwonię do lokalnego sklepu pytam o frez: nie mają ale na piątek po południu będzie
    jak zamówią.
    Cena 60zl
    Klikam na allegro jest za 18zl. Dobrałem wierteł i bitów żeby 49zl przekroczyć i pod
    Smart się załapać i w piatek ok 12tej wyjmuje frez i reszte z paczkomatu.
    O prowadnicach do szuflad 25cm to facet w lokalnym sklepie z akcesoriami meblowymi
    dowiedział się że istnieją ode mnie.
    A pracuje on w branży już kilkanaście lat .
    Ja te prowadnice w piątek z paczkomatu wywleklem

  • 123. Data: 2021-12-16 18:13:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 16 grudnia 2021 o 17:01:59 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > A czy ktoś Ci broni? Chcesz to kupuj sobie sam i sam rób. Ja nie mam
    > zamiaru się bujać dla klienta i szukać najtańszego towaru przez internet.

    Co najmniej kilkakrotnie w różnych dyskusjach pisałem że materiał brany od wykonawcy
    zawsze jest droższy(bo wykonawca czasu nie ma na szukanie)
    To pisałeś że to nieprawda a teraz sam przyznajesz mi rację

  • 124. Data: 2021-12-16 18:16:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 16 grudnia 2021 o 16:58:58 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):.

    > Elektrycy, których praca polega na jeżdżeniu od klienta do klienta, tego
    > czasu nie mają. Wsiadają w auto. Jadą z samego rana do hurtowni. Biorą
    > materiały na 2-3 roboty. Jadą do klienta, wykonują usługę i jest po
    > temacie. Faktury wręczają księgowej/księgowemu. Ktoś, kto jest poza
    > domem przez 8-12 godzin nie będzie się pierdzielił w zamówienia
    > internetowe i paczki. Tym bardziej, że w hurtowni biorą materiału ile
    > potrzebują, a czego nie wykorzystają to mogą bez problemu oddać.
    >
    > Spróbuj tak robić internetowo.

    Bez problemu.
    Można zwrócić całość lub część zakupionych rzeczy.
    Kilka klikniec spacer do paczkomatu i zalatwione.

  • 125. Data: 2021-12-16 19:56:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 16.12.2021 o 18:05, WS pisze:

    > e... nie ma szans, oni mają tyle paczek, że np. u mnie podjezdza pod schody, trąbi,
    zostawia na nich paczkę i odjeżdża, ledwie drzwi zdążę otworzyć...

    Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby kurier podjechał i samowolnie
    pozostawił paczkę.

    Bywały sytuacje, że zadzwonił do mnie i wtedy jak poprosiłem aby
    zostawił pod drzwiami to zostawiał. Ale warunek, że paczka jest już
    opłacona.

    Osobiście wolę za pobraniem, bo jakoś zauważyłem, że wtedy paczki
    docierają szybciej. Jak opłacałem paczkę przed wysyłką to często się
    zdarzało, że nie były dotrzymywane deklarowane terminy dostawy. Kilka
    razy się zdarzało, że musiałem czekać na paczkę nawet tydzień-dwa.

    > Za nic nie zboczą ze swojej trasy, bo czasu brak...

    Ale to nie chodzi, aby oni zbaczali z trasy. Zdarzały mi się sytuacje,
    że zadzwonił kurier to ja jechałem w miejsce, gdzie miał do
    pozostawienia na osiedlu więcej paczek. Dzięki temu nie musiał jechać
    poza miasto, aby zawieźć do mnie paczkę.

> [...]
    bo te pajace awiza zostawiaja i trzeba na poczcie odstac swoje...)
    > Reasumując: paczki odbiera się w paczkomacie lub Żabce ;) żadnych telefonów od

    Ale to znowu zajmuje czas. Często nie wiem jakim kurierem zostanie
    wysłana paczka. Musiałbym dopytywać sprzedawcy i dowiadywać się, gdzie
    mogą mi pozostawić paczkę. Kolejna upierdliwość.

    Jak zamawiasz towar  upatrzony w internecie raz na jakiś jako
    indywidualny klient to można się tak bawić, ale jak prowadzisz
    działalność to zakup internetowy jest strasznie upierdliwy. Bierzesz
    towar w setkach sztuk i wtedy o wiele rozsądniej jest kupować w
    miejscowej hurtowni.

    Nawet żeby skompletować towar na Allegro u jednego sprzedawcy jest
    bardzo trudno. Idę do hurtowni to nawet jak nie ma tej marki, którą
    potrzebuję, a jest inna marka to sprawdzam czy pasuje. Pasuje. To biorę.

> [...]
    zmniejszenie ceny sklepowej ;)
    > Raz tylko musiałem pytać w sklepie, czy na pewno chcą, żebym zamawiał w necie z

    Często mi się zdarzało jechać do miejscowego sklepu, który lokalnie
    sprzedawał towar drożej, a na hasło "Allegro" był rabat :)

> [...]
    razie W...

    > Ale oczywiście co kto lubi ;) no i zdaje sobie sprawę, że zakupy konsumenckie są

    Widzisz, bo Ty patrzysz jak normalny konsument, ale jak prowadzisz DG w
    2 różnych branżach i do tego każda z tych działalności rozliczana na
    innych zasadach, a do tego także kupujesz jako konsument to nie da się
    płacić z jednego konta blikiem czy jedną kartą bankomatową.

  • 126. Data: 2021-12-16 20:17:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 16 grudnia 2021 o 19:56:12 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby kurier podjechał i samowolnie
    > pozostawił paczkę.

    Tylko na wsi tak działa ;) i pewnie jak kojarzy odbiorcę, że problemów nie robi..., w
    Krakowie też się nie zdarzyło, ale pozostawienie pod blokiem sensu nie ma ;)

    > Bywały sytuacje, że zadzwonił do mnie i wtedy jak poprosiłem aby
    > zostawił pod drzwiami to zostawiał. Ale warunek, że paczka jest już
    > opłacona.

    M.in dlatego zawsze płacę z góry, jak juz jest do domu/mieszkania i mnie nie ma , to
    prosze o p[ozostawienie u sąsiada, ale to wypadek przy pracy...
    Podobnie do pracy - jak odbier recepcja, to nie ma opcji, żeby cos opłacali...

    > Osobiście wolę za pobraniem, bo jakoś zauważyłem, że wtedy paczki
    > docierają szybciej.

    Może tak, ale podobnie działa kupno przez allegro, smarta... Kilka razy kupowałem
    coś, co znalkazłem na allegro w sklepie (chciałem być miły, zaoszczędzić im prowizji,
    cena ta sama), to z allegro jest błyskiem, a ze sklepu różnie - bo nie boją się
    negatywnych komentarzy chyba ;), + rozpoczęta "dyskusja" na allegro zazwyczaj od ręki
    rozwiązuje problem

> [...]
    > pozostawienia na osiedlu więcej paczek. Dzięki temu nie musiał jechać
    > poza miasto, aby zawieźć do mnie paczkę.

    Z tego co obserwuję, to oni bardzo lokalnie jeżdżą (rejony) i raczej nic mu to nie
    daje, bo w okolicy ma więcej do dostarczenia...
    Raz miałem ciekawą sytuacje w Krk: paczka do pracy, ulica ~300m długości została
    rozkopana i od "tej odpowiedniej" strony nie mógł podjechać pod budynek, nie maiłem
    czasu iść pod wykop, to powiedział, że paczkę dowiezie jutro kolega, który jeździ w
    tym rejonie od drugiej strony... 3-5 minut dojazdu było naokoło ;) ;)

    Dodatkowo nawet jak sprzedawca dopisze komentarz, to go nie czytają, bo ich
    interesuje tylko adres (i nr.telefonu ewentualnie...)
    Tez miałem takiego - transport z Ikei, jakimś dziwnym (nie lokalnym dostawcą) , więc
    napisałem w koment., żeby uważali, bo jak wpiszą mój adres w nawigację, to wylądują
    wiochę obok.. (ze 2-3 lata temu wprowadzili u nas nazewnictwo ulic i budynki dostały
    nowe adresy...) . i oczywiście stamtąd dzwonili ;) jak przyjechali, to mówię,że to
    częsty przypadek, oni na to z pretensjami "trzeba było poinformować...", a mieli ten
    dopisek na zleceniu ;) ;)

    > Ale to znowu zajmuje czas. Często nie wiem jakim kurierem zostanie
    > wysłana paczka. Musiałbym dopytywać sprzedawcy i dowiadywać się, gdzie
    > mogą mi pozostawić paczkę. Kolejna upierdliwość.

    ??? Przecież w praktycznie każdym sklepie internetowym jest obecnie dostawa do
    punktu, który sam sobie (np. na mapie) wybierasz... podajesz tylko maila i nr
    telefonu. Jak dotrze to masz SMSa z kodem wymaganym do odebrania...
    Dodatkowo jak wyslą jednak na domowy, to każda firma przesyła Ci info o paczce, z
    linkiem do strony, na której możesz przekierować do punktu (np. Zabki), sąsiada,
    paczkomatu (inpost)

> [...]
    > innych zasadach, a do tego także kupujesz jako konsument to nie da się
    > płacić z jednego konta blikiem czy jedną kartą bankomatową.

    Dlatego napisałem, że DG ma troche trudniej...

  • 127. Data: 2021-12-16 23:16:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 16 grudnia 2021 o 19:56:12 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby kurier podjechał i samowolnie
    > pozostawił paczkę.

    Ale przecież tych firm kurierskich to jest raptem kilkatem oka a .
    Z 5 kurierów mój rejon obsługuje i praktycznie już się nie znamy. Wiedzą że jak na
    domofon nikt nie odpowiada to paczkę albo kolo drzwi na ławce polozyc albo jak auto
    żony przed domem jest to do bagażnika wrzucić.

> [...]
    > zdarzało, że nie były dotrzymywane deklarowane terminy dostawy. Kilka
    > razy się zdarzało, że musiałem czekać na paczkę nawet tydzień-dwa.

    Bzdurzysz, albo nie piszesz całości.
    Na kilkadziesiąt odbieranych paczek rocznie moze kilka sytuacji że nie dostarczona
    następnego dnia po nadaniu.
    Powyzsze nie dotyczy Poczty Polskiej Bo u nic DN+3 w regulaminie

  • 128. Data: 2021-12-16 23:31:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 15 grudnia 2021 o 22:15:43 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > W dniu.
    >
    > Jeżeli chodzi o mnie to jako elektronik wiem jak działają przetwornice
    > wszelkiego typu i wiem jakie stwarzają problemy. Zwłaszcza te z
    > certyfikatem CE czyli China Export.

    Ile znasz przypadków że ładowarka od elektrycznego auta elektronikę w domu
    uszkodziła?

  • 129. Data: 2021-12-16 23:35:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 16 grudnia 2021 o 23:16:57 UTC+1 Kris napisał(a):
    > c.
    >
    > Z 5 kurierów mój rejon obsługuje i praktycznie już się nie znamy.
    ZNAMY oczywiście miało byc

  • 130. Data: 2021-12-17 08:08:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 16 grudnia 2021 o 16:05:50 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    >m?
    > >
    > A jakie to ma znaczenie?

    A jak zechce elektryka ładować z gniazdka na podjeździe to też mu zalecisz aby tam
    zamontowal ograniczniki przepięć ktore" nie pozwalają polecieć tym przepięciom w
    świat."
    To kolejny przykład Twoich szkodliwych porad.
    Sugerujesz aby ludziska wywalali kasę na zbyteczne rzeczy.

    Nie tak dawno było podobnie przy wątku odnośnie zmiany kotła i banalnej czynności
    polegającej na zamianie nacynie przelewowego na przeponowe
    Tam też sugerowałes gadżety za 500zl