  • 151. Data: 2021-12-17 19:07:32
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Dopiszę jeszcze - działałem kiedyś jak Ty - kupowałem wszystko z
    > elektryki w sklepach/hurtowniach GRODNO S.A. bo miałem je "pod ręką".
    > Od dwóch lat to nie ma sensu, świat się zmienił.
    > Kiedyś w takiej hurtowni było 5-7 handlowców i kolejka. Teraz na
    > Puławskiej w Wawie - jest max 2 i nikogo. Wszyscy kupują via NET. W
    > necie masz większy asortyment, ceny 20-30% niższe, dostawa na następny
    > dzień do południa. Nie ma teraz sensu tam jechać i usłyszeć, że teraz
    > nie ma - będzie za 2-3 dni.
    > To samo mam w IT. Już nie będzie jak dawniej, trza się przestawiać :-)

    Dokładnie tak. Nawet duże firmy składają zamówienia w dużych firmach
    wysyłkowych a nie w starych hurtowniach, nawet jeśli te są pod ręką.
    Hurtownia nie bardzo chce ten towar dowozić a wysyłkowcy mają już
    wliczone w cenę i korzystają z przewoźników. Wysyp sklepów internetowych
    to katalogi, cenniki dostępne 24H bez proszenia. Kto mądry to jako
    hurtownia siedzi w necie. Koło mnie był taki sklepik z całą galanterią
    domową, zamki, szyldy kłódki, krany, śruby...właściciel się wkurwił
    wystawił do netu i ma 24 dla siebie i nie siedzi cały dzień za szybką.
    Pracuje z wysyłką 2-3h dziennie a zyski potroił.

    Interes idzie megalepiej, bo ma zasięg krajowy z netu.
    Świat się zmienił...a czas ciągle ten sam :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 152. Data: 2021-12-17 19:15:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.12.2021 09:26, Kris wrote:
    > Dzięki temu coś się rozjaśni w temacie braku wiedzy sprzedawcy odnośnie dostępnych
    akcesoriów?

    Myślę że "złapałeś" sprzedawcę przywołując go w sklepie do tablicy,
    kiedy Ty sam wcześniej przewertowałeś internet przez kilka wieczorów.
    Jakbyś się tutaj chwalił za każdym razem kiedy ktoś inny w dowolnym
    temacie Ciebie przyłapuje, to grupa pewnie by odżyła ;-)

    > Czy może dzięki temu wyjaśnisz dlaczego frez 40mm miałem szybciej i polowe taniej z
    Allegro niż gdybym w lokalnym sklepie kupił?

    Ty porównujesz jeden lokalny sklep z powierzchnią magazynową i
    asortymentem setek sklepów z allegro? Że w tym lokalnym sklepie powinien
    mieć to samo co mają wszyscy sprzedawcy w kategorii z allegro?

    To Ci od razu mogę odpowiedzieć - że tak się nie da :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 153. Data: 2021-12-17 19:20:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 17 grudnia 2021 o 19:04:54 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > - Cavallino zapytał ile powinno kosztować...jak sam w końcu napisał "nie
    > wiadomo co" bo się nie zapytał.

    ale wie, o co pytał: skrzynka (w garażu, natynkowa) pozwalająca podpiąć ~4 gniazda 1F
    16A + jedno 3F + jedno światło...
    Gdybym dostał wycene ~1500, to pewnie bym zadzwonił jeszcze raz dopytać się, może
    chciał skonsultować przed dzwonieniem, żeby właśnie mieć jakieś podstawy do
    dyskusji...
    A wyszło, że cena ta jest hm... mocno zawyżona, a jeśli nawet zawiera
    ___nie___wiadomo___co__w ___srodku___byc___moze ___tyle___warte ;) to raczej warto
    poinformować klienta, że w sumie 3/4 tego nie jest wymagane ani potrzebne ;)

    > To do kogo oni chcą mieć pretensje, do wykonawcy który powinien mieć
    > kryształową kulę żeby wpaść na to co trapi zleceniodawcę?

    Bez kuli wiadomo - ma działać, zgodnie z wymaganiami/przepisami, nie generować
    problemów przy używaniu, i kosztować jak najmniej ;)

    z sieci, to też nie będą mieli przy pełnym słońcu? ?

    > Należy zadać pytanie czy ludzie którzy zgłaszają się po PV to robią to
    > dla programu Prosument czy po to żeby być samowystarczalni?

    Już kilku, którzy się zastanawiali uświadomiłem, ktoś tu nawet na grupie się pytał
    jakoś niedawno...
    Większość, może jakoś podświadmie jest przekonana, że będzie tańszy prąd a przy
    okazji problem z brakiem zasilania zniknie i jest to całkiem powazny argument za
    zakupem, trudno wpaść samemu na to, że jeśli mamy nadmiar prądu (słońce świeci...)
    to jak wyłącza w sieci, to nam też...
    Pewnie nawet wspomną instalatorowi jakoś w rozmowie, ciekawe ilu im wytłumaczy, a ilu
    powie w zawoalowany sposób, żeby się nie połapali...

    O aku pewnie nikt nie myśli, ew. "może sobie dołożę kiedyś", nawet nie analizując
    kosztów...

  • 154. Data: 2021-12-17 19:28:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.12.2021 09:56, LordBluzg(R) wrote:
    > Ale że czego nie rozumiesz? Że w Internecie TO samo co w sklepie Pana
    > Józka jest tańsze?

    Jakby hydraulik czy elektryk miał kupować wszystko przez internet to
    gwarantuje Ci że wykonawstwo było by droższe. Jak Ty sobie to
    wyobrażasz? Dzwonisz - panie pompa wody w studni chyba wysiadła, bo nie
    pompuje. I zamiast hydraulik przyjechać następnego dnia i wymienić, to
    Ci odpowie - zamówię na alle wieczorem, ale mamy czwartek to w
    poniedziałek dojdzie, no może w sobotę do paczkomatu wsadzą :-D

    Mam hydraulika w rodzinie i jasne że kupuje przez internet "na magazyn"
    to czego schodzi w kilometrach np. pexy lub też narzędzia do roboty, ale
    kształtki, złączki, pasty, pakuły, termostaty i wiele innych bibelotów
    bierze w lokalnych sklepach chociażby dlatego że na robocie zawsze coś
    wychodzi lub klient "przy okazji" jeszcze to i tamto - po co miałby
    zamrażać kasę i powierzchnie na te rzeczy?

    Jak uważasz że Ty byś tak robił i ten model będzie super zajebisty, to
    ponownie nic tylko otwierać biznes i zgarniasz rynek.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 155. Data: 2021-12-17 19:45:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 19:28 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Jak uważasz że Ty byś tak robił i ten model będzie super zajebisty, to
    > ponownie nic tylko otwierać biznes i zgarniasz rynek.

    Już to się stało i w hydraulice. Mam koło siebie hurtownię "Bolesta".
    Kiedyś było tak jak piszesz, kupa panów w berecikach z antenką, biorących
    po 20, 30 szt. kolanek i innego złomu. Teraz byłem tam kilka razy w ciągu
    tego miesiąca i sami klienci detaliczni. Panowie z "antenką" brali
    pojedyńcze sztuki tego co im akurat zabrakło na robocie. ,,Bolesta" poszedł
    po rozum do głowy i ma sklep internetowy dla tych panów (a kiedyś to było
    nie do pomyślenia).
    Jak zamówisz coś w czwartek w ,,swojej" hurtowni internetowej to choćby
    ,,gały srały" będziesz to miał na piątek. Na alle też możesz kupić w
    sklepach z gwarantowaną dostawą w ciągu 24h. Jeszcze nie miałem tu obsuwy.
    Ja mam praktycznie codziennie jakąś przesyłkę - czy to prywatnie, czy
    firmowo. Czasami mam kilka w ciągu dnia. Średniorocznie pewnie wyjdzie 1
    dziennie.
    Świat się zmienił, nie trzeba nigdzie ganiać za kurierem, jak przesyłka
    przy zamówieniu mam być do 13 - tej następnego dnia - to będzie. Jak ma
    być w sobotę - to też będzie.
    InPost paczkomatami zdemolował rynek kurierski. Za chwilę nie będzie
    niczego poza inPostem...

    TG

  • 156. Data: 2021-12-17 19:46:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.12.2021 19:20, WS wrote:
    > A wyszło, że cena ta jest hm... mocno zawyżona

    Nieprawda! Guzik wyszedł. Przecież nadal nie wiemy co w tej cenie miało
    zostać zrobione.

    > ale wie, o co pytał: skrzynka (w garażu, natynkowa) pozwalająca podpiąć ~4 gniazda
    1F 16A + jedno 3F + jedno światło...

    Cztery koła, kierownica, silnik, bagażnik i panie powiedzieli 100 tys
    zł! Tyle wiemy ;-)

    > Bez kuli wiadomo - ma działać, zgodnie z wymaganiami/przepisami, nie generować
    problemów przy używaniu, i kosztować jak najmniej ?

    Już któryś raz to piszesz więc zwróciłem uwagę. Gdy ja się budowałem, to
    ani razu nie zastanawiałem się "czy zgodne z przepisami". Interesowało
    mnie czy będzie dobre, czy długo wytrzyma, ile kosztuje, ale faktycznie
    nie myślałem nigdy czy przepisy spełnia.

    z sieci, to też nie będą mieli przy pełnym słońcu? ?
    > Większość, może jakoś podświadmie jest przekonana, że będzie tańszy prąd a przy
    okazji problem z brakiem zasilania zniknie

    Dwoje znajomych mam co na własnych domach założyli PV i żadne z nich ani
    razu nie wspominało o tym. Nawet teraz gdy mają PV już ponad rok i
    drudzy prawie dwa, to ani razu nie podnosili tematu. Założę się że do
    tej pory nawet o tym nie pomyśleli, bo cel mieli inny - niskie rachunki.

    Ale logika pokraczna. Zleceniobiorca ma przepraszać za coś czego nie
    reklamował, a o co nawet zleceniodawca nie zapytał? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 157. Data: 2021-12-17 19:53:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 19:45 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > być w sobotę - to też będzie.
    > InPost paczkomatami zdemolował rynek kurierski. Za chwilę nie będzie

    Ostatnie moje "zmiany nawyków" - akumulatory do auta, dostawa kurierem,
    odbiór starego też przez kuriera, koszt - o 50 zł niższy niż w sklepie z
    akumulatorami.
    Mrożone mięso (barf) dla psa - też kurier. Większy wybór i zawsze paczki
    po 12-15kg przyjeżdżają całkowicie zamrożone.
    W "zwykłym" sklepie z odzieżą/obuwiem byłem może ze 3 lata temu. Ubranie
    robocze/buty/rękawice/ochraniacze - wszystko dostarcza kurier lub
    paczkomat.

    TG

  • 158. Data: 2021-12-17 20:10:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 17 grudnia 2021 o 19:54:26 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Ostatnie moje "zmiany nawyków" - akumulatory do auta, dostawa kurierem,
    > odbiór starego też przez kuriera, koszt - o 50 zł niższy niż w sklepie z
    > akumulatorami.

    Dokładnie tak rozwiązuje ten problem dla aut w rodzinie.
    > Mrożone mięso (barf) dla psa - też kurier. Wizamrożoneększy wybór i zawsze paczki
    > po 12-15kg przyjeżdżają całkowicie .

    Próbowałem ale poległem
    Tylko jeden z moich darmozjadow żre surowe.
    Ale świeże. Mrożonego nie zezre.
    Na szczęście świeże mięcho tanie to mu kupuje świeże.
    Reszta suchy pokarm żre. W cenie 2 razy wyższej za kg jak schab w Biedronce.
    Niestety.
    > W "zwykłym" sklepie z odzieżą/obuwiem byłem może ze 3 lata temu. Ubranie
    > robocze/buty/rękawice/ochraniacze - wszystko dostarcza kurier lub
    > paczkomat.

    Dokładnie mam tak samo. Z racji wzrostu ubrania tylko vis net.
    Czasami pasujące koszulki żoną w kik trafi

  • 159. Data: 2021-12-17 20:19:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 17.12.2021 o 16:29, Kris pisze:
    > piątek, 17 grudnia 2021 o 14:06:51 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > na zbyteczne rzeczy.
    > W tym zastosowaniu o którym pisałeś tak.
    > To jest niepotrzebnie wywalona jadą przez inwestora.
    > Szkodliwa porada dla kieszeni inwestora.
    > Zapytam jeszcze raz:
    > -Jak zechce z gniazdka na podjeździe ładować,
    > -Jak zechcę elektryka u teściowej naładować?
    > Wtedy też zaproponujesz mu żeby woził ze sobą mobilną skrzynkę z ogranicznikami
    przepięć żeby sprzętów w domu nie uszkodzić?
    > Zapytam jeszcze raz:
    > Ile znasz przypadków że ładowarki od elektryków uszkodziły sprzęt elektroniczny w
    domu ponieważ brakowało ogranicznika przepięć który ty proponujesz?

    Zajmowałeś się kiedykolwiek badaniami jakości energii elektrycznej?
    Mierzyłeś zawartość harmonicznych generowanych przez urządzenia
    elektryczne do sieci zasilającej?

    Posługiwałeś się kiedykolwiek analizatorami jakości energii lub
    oscyloskopem?

    Widzisz ja się nie zajmowałem zbijaniem skrzynek pod kwiatki ani
    produkcją pseudo mebli metalowo-paździerzowych, ale połowę swojego życia
    przepracowałem w laboratoriach, gdzie m.in. zajmowaliśmy się takimi
    pomiarami.

    > Już Tobie kilka osób zwracało uwagę żebyś darował Sobie osobiste wycieczki.
    > Ty widocznie nie potrafisz prowadzić dyskusji bez awantur i osobistych wycieczek

    Po raz kolejny wypisujesz kłamstwa na mój temat, powołując się na
    wcześniejsze dyskusje i sugerujesz, że to ja się tam myliłem:

    > Nie tak dawno było podobnie przy wątku odnośnie zmiany kotła i banalnej czynności
    polegającej na zamianie nacynie przelewowego na przeponowe
    > Tam też sugerowałes gadżety za 500zl
    W rzeczywistości to ty tam popełniłeś błąd, bo nie wiedziałeś, że do tej
    instalacji o której była mowa, naczynie wbudowane w kocioł gazowy jest
    stanowczo za małe.

    Kolejny raz w chamski i kłamliwy sposób piszesz, że rzekomo sugerowałem
    dokładać jakieś zbyteczne gadżety za 500zł.

    Wtedy ci udowodniłem, że nie masz pojęcia o czym piszesz i udowodniłem
    ci, że naczynie to wbudowane w kocioł jest zbyt małe i musi być dołożone
    dodatkowe naczynie zewnętrzne, bo to wbudowane w kocioł jest zbyt małe.
    A ty jak widać zamiast wyciągnąć odpowiednie wnioski z tamtej dyskusji
    to kłamiąc w bezczelny i chamski sposób próbujesz po raz kolejny mnie
    ośmieszyć.

    Ja potrafię dyskutować bez awantur, ale jak widać ty nie potrafisz, bo
    już taka twoja natura: kłamcy i oszusta internetowego, do czego sam się
    przyznawałeś na tejże grupie dyskusyjnej.

    Pamiętaj, że "kto sieje wiatr, ten zbiera burzę".

    Dyskutuj o zbijaniu skrzynek, a nie wpieprzaj się w tematy o których nie
    masz kompletnie pojęcia.

  • 160. Data: 2021-12-17 20:32:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 17 grudnia 2021 o 19:46:48 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > mnie czy będzie dobre, czy długo wytrzyma, ile kosztuje, ale faktycznie
    > nie myślałem nigdy czy przepisy spełnia.

    Hm, trudno trochę tak "olewacko", ja budowałem ~20 lat temu "systemem gospodarczym",
    kier.bud technik budowlany (sam stwierdził, że doradzania sie nie podejmuje, tylko
    pieczatki, cos tam robil tez u mnie jako murarz) i musiałem się mocno gimnastykować,
    żeby wiejscy spece mi nie namieszali
    Przepisów kupa, ale najbardziej istotne to te dotyczące bezpieczeństwa i
    odbiorów/kontroli... z której protkoły potrzebne były w urzędzie.
    Więc musiałem np. pilnować np. kubatury pomieszczenia z kotłem gazowym, kratek
    wentylacyjnych, przygotować na odbiór kominiarski uzasadnienie nieposiadania nawiewu
    Z-etka - z godzinę dyskusji z kominiarzem zakończone podpisem + komentarzem "ale ja
    bym i tak zrobił" ;)
    Inst. elektrycza też miała odbiór..., plus oczywiście gazowa (ale to załatwiała ekipa
    montująca). Nie miałem ochoty przerabiać czegoś, bo ktoś tam nie dopilnował...
    No i oczywiście musiałem dopilnować wpisów w dzienniku budowy, przed zatwierdzeniem
    projektu uzyskać zgody autora na kilka zmian...
    Kupa papierologii i doszkalania sie, a to w sumie jeszcze czasy poczatkow
    internetu... nie bylo tak łatwo jak teraz.
    np. maile w kilku sklepach drukował "informatyk" i chyba wpisywal odpowiedz, ze 2 dni
    potraflo trwac ;) w jednym okazalo sie, że jestem pierwszym klientem, który coś przez
    net zamówił ;)
    szybko zauważyłem, że znacznie lepiej (szybciej/taniej) działa zapytanie ofertowe
    wysłane faxem ;) ;)