  • 201. Data: 2021-12-18 23:14:08
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 18.12.2021 o 22:49, Kris pisze:
    > Dodam jeszcze że punktów odbioru GLS jest mnóstwo.
    > Rzut beretem(z antenką) od Ciebie też.

    Do głównej siedziby GLS też mam ok. 30km. Tyle, że w innym kierunku i do
    tego na takim zadupiu, że nic po drodze bym nie załatwił. A jak pytałem
    o wysyłkę na Parcel to kilku sprzedawców nie bardzo wiedziało o co
    chodzi, a w Allegro nie było żadnych opcji do ustawienia poza kurierem.

    Poza tym zakupiłbym wysyłkowo to bym zapłacił drożej niż zapłaciłem w
    sklepie stacjonarnym.

    Jadąc po boniarki po drodze załatwiłem wszystkie potrzebne mi materiały
    do budowy maszyny do cięcia styropianu: profile aluminiowe, śruby, nity
    zrywalne, nitonakrętki, wiertła, przewody w izolacji silikonowej,
    zasilacz impulsowy, a wracając do domu jeszcze kupiłem sklejkę na stolik.

    Tak więc daruj sobie te swoje durnowate rady, które zawsze są szkodliwe.

  • 202. Data: 2021-12-18 23:19:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 18.12.2021 o 23:08, Kris pisze:
    > Że jesteś chamski w dyskusjach to już wszyscy tu przywykli.
    > Ale zważ że Sam Sobie opinie wystawiasz takimi chamskimi tekstami.
    > Nie szanujesz innych szanuj chociaż Siebie.

    Chamski jestem tylko i wyłącznie wobec chamów, a niewątpliwie ty się do
    takich zaliczasz.

  • 203. Data: 2021-12-18 23:21:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 18.12.2021 o 23:19, Uzytkownik pisze:

    > Chamski jestem tylko i wyłącznie wobec chamów, a niewątpliwie ty się
    > do takich zaliczasz.

    i robisz to na własne życzenie.

  • 204. Data: 2021-12-18 23:32:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 23:14:13 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Do głównej siedziby GLS też mam ok. 30km. Tyle, że w innym kierunku i do
    > tego na takim zadupiu, że nic po drodze bym nie załatwił.

    A po kiego glowna siedzibę odwiedzać? Z prezesem chciałeś się targować?
    Sortownie lepiej już odwiedzić.
    >A jak pytałem
    > o wysyłkę na Parcel to kilku sprzedawców nie bardzo wiedziało o co
    > chodzi, a w Allegro nie było żadnych opcji do ustawienia poza kurierem.

    A jaki sens pytać sprzedawce o procedury gls!
    Słowo klucz " przekierowanie"
    > Poza tym zakupiłbym wysyłkowo to bym zapłacił drożej niż zapłaciłem w
    > sklepie stacjonarnym.
    60 km jazdy i z dwie godziny czasu nic nie kosztują?
    Klientowi też tego nie doliczasz?

> [...]
    > zrywalne, nitonakrętki, wiertła, przewody w izolacji silikonowej,
    > zasilacz impulsowy, a wracając do domu jeszcze kupiłem sklejkę na stolik.

    I hotdoga moze na Orlenie zjadłeś jeszcze.
    > Tak więc daruj sobie te swoje durnowate rady, które zawsze są szkodliwe.
    Opanuj się

  • 205. Data: 2021-12-19 00:09:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 18.12.2021 o 23:32, Kris pisze:
    > 60 km jazdy i z dwie godziny czasu nic nie kosztują?
    > Klientowi też tego nie doliczasz?

    Skąd ci się wzięło te 60km i te 2,5 godziny?

    Widzę, że ty nie udajesz. Ty naprawdę jesteś tępy.

    60 km to zrobiłem odwiedzając kilka sklepów i zakupując m.in. potrzebne
    materiały, aby sobie zmontować samemu maszynę do cięcia styropianu na
    której zaoszczędziłem prawie 2 ty. zł, bo maszyna jaką byłem
    zainteresowany kosztuje prawie 2600zł, a ja ją zrobiłem za 500-600zł

    Do sklepu po boniarki, nadrobiłem raptem 10km więcej niż musiałbym
    zrobić i tak tego dnia, aby kupić inne materiały, niż gdybym zamówił
    boniarki wysyłkowo.

    > I hotdoga moze na Orlenie zjadłeś jeszcze.

    Nie. Hamburgery w Żabce, bo są wyśmienite ;-P

    Tobie mogę polecić z czystym sumieniem. Może ludzie na grupie trochę
    odetchną od ciebie.

    > Opanuj się

    Opanuję się, kiedy zmądrzejesz i przestaniesz pierdolić od rzeczy.

  • 206. Data: 2021-12-19 09:15:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > I ocenił, podał cenę. Do tego prawdopodobnie z naddatkiem, bo klient
    > zawsze się ucieszy jak wyjdzie trochę taniej niż jak usłyszy że wyszło
    > jednak trochę więcej - IMO pełen profesjonalizm, a nie złapanie na tanią
    > ofertę, a potem próby wyciskania.

    Ja cenę 3 razy wyższą niż to co potrzeba, traktuję jako próbą
    naciągactwa, a nie wycenę.

    > Nie doktoryzuje się z tego w ten sposób w jaki zapewne masz na myśli,
    > ale zależy mi żeby odróżniać bułkę żytnią od karmelizowanej, chleb
    > świeży od odgrzanego mrożonego, chałkę od chały. A Ty nie sprawdzasz
    > etykiet?

    Nie, moze w przypadku wędlin i mięs.

    Z pieczywa zazwyczaj kupuję to co znam, smakuje mi, albo (np. na
    wyjeździe) ładnie wygląda (w sensie wygląda jak tradycyjna bułka z GS,
    czyli taka bez polepszaczy).
    Czasem sprawdzę organoleptycznie (lekko ściskając i ważąc w ręce) -
    dmuchane bułki idzie w ten sposób zdyskwalifikować.

    Czasem dopytam o sposób wyrobu.

    > Każdy dżem na półce w sklepie to dżem? Jogurty, śmietana,
    > masło,...?

    Dżemy kupuję rzadko, żeby nie powiedzieć wcale, zazwyczaj smaki
    orientalne , co zazwyczaj oznacza brak wyboru.
    Inne rzeczy wg smaku i upoodobań domowników.
    Albo wg ceny/promocji, jak nie ma określonych innych kryteriów.

  • 207. Data: 2021-12-19 09:19:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Nie wiem jak z podgrzewaczami wody,

    Ale ja wiem, dlatego pytam.
    Nie ograniczam modelu, producenta, kompletnie nic.
    Proszę o o te ceny z hurtowni, tańsze niż internetu.

    To ma być jedyny przykład, potwierdzający że w hurtowni jest taniej, o
    innych nie gadam.

  • 208. Data: 2021-12-19 09:23:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > IMO to Ty wprowadziłeś faceta w błąd, bo powinieneś mu powiedzieć że
    > chcesz "jak najtaniej".

    Tego nawet komentować nie ma sensu.

    Zwłaszcza że wcale nie mówię, że wezmę najtańszą opcję, a wręcz przeciwnie.
    Po to biorę elektryka, żeby polecił akceptowalny sprzęt i nie zamierzam
    podważać jego wyboru, nie mam też ochoty na samodzielne kupowanie
    każdego klocka.

    Oczywiście nie dotyczy to przypadków, gdy zechce instalować coś 3 razy
    droższego niż potrzeba, albo z jakimiś niepotrzebnymi elementami.

  • 209. Data: 2021-12-19 12:44:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 19.12.2021 o 09:23, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście nie dotyczy to przypadków, gdy zechce instalować coś 3 razy
    > droższego niż potrzeba, albo z jakimiś niepotrzebnymi elementami.

    Ja już nie rozumiem o co Ci się w końcu rozchodzi.

    Zlecasz robotę profesjonaliście. Nie pytasz go co Ci chce zainstalować,
    a wypytujesz ile to powinno kosztować na grupie pełnej totalnych
    ignorantów, którzy kompletnie nie mają pojęcia jak powinna być wykonana
    taka rozdzielnica i w co powinna być wyposażona.

    Co ciekawsze najbardziej ujadają tu ci, którzy nie mają pojęcia o takich
    robotach, ani nigdy nie wykonywali takich usług. Jedni twierdzą, że
    wykonanie takiej rozdzielnicy to koszt nie więcej jak 500zł, a inni
    nigdy nie widzieli uziemienia wykonanego w garażu.

    Napisałeś, że chcesz mieć tam przyłącze 22kW i chcesz kiedyś tam ładować
    pojazdy elektryczne oraz mieć możliwość podłączenia jacuzzi. Ten fakt
    sprawia, że nie wystarczy wsadzić w tę rozdzielnicę tylko i wyłącznie
    jednej różnicówki 3f + jednego 3f wyłącznika nadmiarowoprądowego. Aby
    podłączyć jacuzzi bezwzględnie musi tam być wykonane uziemienie przewodu
    PE. Warto też wsadzić do takiej rozdzielnicy ograniczniki przepięć,
    ponieważ z niektórymi przetwornicami ładowarek bywają problemy. Znam
    taki przypadek. Kolega kupił skuter elektryczny i od kiedy zaczął go
    ładować w garażu to zaczęły mu się palić "żarówki" LED-owe. Jak mu
    sprawdziłem co się dzieje to się okazało, że ładowarka generowała do
    instalacji sporo zakłóceń. Problem mu załatwiłem wstawiając ograniczniki
    przepięć w głównej rozdzielnicy oraz filtr przeciwzakłóceniowy
    obejmujący garaż.

    Póki co nie wiemy co ma wykonać Twój elektryk i jak wyposażyć
    rozdzielnicę. Czy w zakresie tej rozdzielnicy jest też kabel ziemny
    łączący tę rozdzielnicę z przyłączem i jego ułożenie? Czy ma wykonać
    uziom? Czy rozdzielnica będzie wyposażona w ograniczniki przepięć?
    Jeżeli tak to jakie? Klasy C czy B+C. Porządny ogranicznik przepięć B+C
    firmy DEHN kosztuje ponad 2 tys.zł. Zapewne takiego nie planował. Inne
    firmowe ochronniki B+C to koszt 500-900zł. Ale nie zawsze jest potrzebna
    klasa B. Czasami wystarczy tylko ogranicznik klasy C. Wtedy cena takiego
    ochronnika spada ze 3-4 razy.

    Ja rozumiem, że liczysz każdą złotówkę. Jednak weź pod uwagę, że
    korzystając z porad ignorantów, choć wydasz mniej, ale mogą to być
    pieniądze wyrzucone w błoto. Mogą nawet przynieść ogromne straty. Jeden
    z ignorantów grupowych wyszukał na Allegro najtańsze, chińskie aparaty
    firmy, która się wsławiła tym, że ich ograniczniki przepięć często były
    przyczyną pożarów domów. W chwili ich zadziałania, stawały w ogniu.

    Czy zaryzykujesz montaż takich podzespołów będąc świadomym, że mogą one
    doprowadzić do pożaru w garażu auta, które kupisz wypruwając sobie żyły?

  • 210. Data: 2021-12-19 12:58:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-12-2021 o 12:44, Uzytkownik pisze:

    > Ja już nie rozumiem o co Ci się w końcu rozchodzi.

    To chyba musisz się mocno starać żeby nie rozumieć.

> [...]
    > ignorantów, którzy kompletnie nie mają pojęcia jak powinna być wykonana
    > taka rozdzielnica i w co powinna być wyposażona.

    Liczyłem, że jednak znajdą się nieignoranci, którzy odpiszą, orientując
    się w temacie...

    > Napisałeś, że chcesz mieć tam przyłącze 22kW i chcesz kiedyś tam ładować
    > pojazdy elektryczne oraz mieć możliwość podłączenia jacuzzi.

    Doprecyzuję, bo pewnie nazwa niektórych przerosła.
    Chodzi o ogrodowe jacuzzi, takie dmuchane, najprostsze z możliwych.
    Podłączane do gniazdka wyprowadzonego na zewnątrz garażu.
    Coś w ten deseń:
    https://allegro.pl/oferta/jacuzzi-ogrodowe-lay-z-spa
    -st-lucia-3-osobowe-11239785697

    Nie potrzeba mu nic innego niż sprawne gniazdo 16A, ale fakt - z
    uziemieniem.

    Koniecznie sprawne gniazdo, bo dotychczasowe już się natopiło - widać
    prąd ciągnie toto spory....

    Ten fakt
    > sprawia, że nie wystarczy wsadzić w tę rozdzielnicę tylko i wyłącznie
    > jednej różnicówki 3f + jednego 3f wyłącznika nadmiarowoprądowego.

    Rozumiem, zresztą i tak na razie (przed wykonaniem docelowego połączenia
    ze skrzynką w płocie) wsadzę tam jeden bezpiecznik na każde gniazdo,
    więc to już i tak już zostanie.

    > Póki co nie wiemy co ma wykonać Twój elektryk i jak wyposażyć
    > rozdzielnicę. Czy w zakresie tej rozdzielnicy jest też kabel ziemny
    > łączący tę rozdzielnicę z przyłączem i jego ułożenie?

    Gdybyś czytał to byś wiedział.
    Pisałem już kilka razy, że to cena za samą rozdzielnię.
    Wszystko inne było wycenione osobno.

    > Ja rozumiem, że liczysz każdą złotówkę.

    Wręcz przeciwnie.
    Chcę mieć bezpiecznie i na lata, po to ro robię.

    Ale też nie chcę przepłacać 3 krotnie za coś zbędnego, albo 3 razy
    droższego, niż to samo na alledrogo.