  • 211. Data: 2021-12-19 13:01:29
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 19.12.2021 o 09:15, Cavallino pisze:
    > Ja cenę 3 razy wyższą niż to co potrzeba, traktuję jako próbą
    > naciągactwa, a nie wycenę.

    A skąd wiesz, że jest to cena 3 razy wyższa?

    Bo tak Ci napisali grupowi ignoranci, którzy o budowaniu instalacji
    elektrycznych wiedzą tyle samo co świnia o grzmocie?

    Dopytaj tego elektryka co ma zamiar wykonać i jakie podzespoły użyć.

    Dowiedz się jaki masz układ sieci zasilającej, bo od tego zależy jakie
    zastosować zabezpieczenia.

  • 212. Data: 2021-12-19 13:44:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 19.12.2021 o 12:58, Cavallino pisze:
    > Liczyłem, że jednak znajdą się nieignoranci, którzy odpiszą,
    > orientując się w temacie...

    No widzisz moja praca zawodowa kręci się wciąż wokół energetyki. Zajmuję
    się m.in. badaniami ochrony przeciwporażeniowej instalacji elektrycznych
    oraz odgromowych i posiadam stosowne uprawnienia.

    Jak napisałem, że skoro chcesz podłączać jacuzzi to bezwzględnie musi
    być wykonane uziemienie i dobrze by było jeszcze zamontować ograniczniki
    przepięć to zaraz banda ignorantów zaczęła się tu wymądrzać, że piszę
    bzdury, a moje porady są szkodliwe.

    Chcesz to wierz ignorantom, ale ja Ci już napisałem wcześniej, że za
    500zł nie da się wykonać rozdzielnicy i uziemienia, bo same materiały
    będą kosztować więcej. Elektryk chyba też tego nie będzie robił
    charytatywnie? Nie sądzę też, żeby się zaopatrywał na Allegro.

    > Gdybyś czytał to byś wiedział.
    > Pisałem już kilka razy, że to cena za samą rozdzielnię.
    > Wszystko inne było wycenione osobno.

    Czytam, czytam, ale nadal jednoznacznie się nie wypowiedziałeś co
    wchodzi w zakres tej wyceny 1500zł

    Czyli ułożenie kabla i cena kabla to oddzielna wycena?

    Wbicie uziomu i wykonanie uziemienia także masz wycenione oddzielnie?

    A te 1500zł to wykonanie samej rozdzielnicy?

    Jeżeli samej rozdzielnicy to czy elektryk przewiduje tam ograniczniki
    przepięć, bo te dość mocno podrażają koszt takiej rozdzielnicy.

    > Ale też nie chcę przepłacać 3 krotnie za coś zbędnego, albo 3 razy
    > droższego, niż to samo na alledrogo.

    Abyśmy wiedzieli czy przepłacisz czy nie to musisz mieć informacje co ma
    wykonać elektryk i co ma zamontować, a póki co ani Ty tego nie wiesz,
    ani nikt z grupy.

  • 213. Data: 2021-12-19 14:29:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.12.2021 09:19, Cavallino wrote:
    > Proszę o o te ceny z hurtowni, tańsze niż internetu.
    >
    > To ma być jedyny przykład, potwierdzający że w hurtowni jest taniej, o
    > innych nie gadam.

    Bez przykładu to akurat można udowodnić matematycznie. Jeżeli w sklepie
    musisz zapłacić X+23% VAT, to biorąc z usługą przez wykonawcę zapłacisz
    X+8% VAT + usługa. Czyli samo urządzenie wyjdzie ~12% taniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 214. Data: 2021-12-19 14:48:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.12.2021 19:42, PiteR wrote:
    > Zrobiłbym sam a 1500 schował do kredensu ?

    1500 nie schowasz do kredensu ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 215. Data: 2021-12-19 15:09:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.12.2021 12:44, Uzytkownik wrote:
    > Czy rozdzielnica będzie wyposażona w ograniczniki przepięć? Jeżeli tak
    > to jakie? Klasy C czy B+C. Porządny ogranicznik przepięć B+C firmy DEHN
    > kosztuje ponad 2 tys.zł.

    Mnie elektryk na wejściu do domu zaraz za włącznikiem głównym wsadził
    coś takiego - COMBTEC BC TNS 275/12,5 -
    https://image.schrackcdn.com/340x380/f_is211240--.jp

    W gruncie to zabezpieczy to przed np. piorunem który by trafił w słup do
    którego jestem podłączony?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 216. Data: 2021-12-19 19:23:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > https://image.schrackcdn.com/340x380/f_is211240--.jp
    >
    > W gruncie to zabezpieczy to przed np. piorunem który by trafił w słup

    I to jest pytanie.

    To zależy od zbyt wielu czynników, aby można było wprost odpowiedzieć.
    Wszystko zależy od budowy danego słupa, zastosowanych zabezpieczeń,
    ułożenia przewodów na słupie, sposobu doprowadzenia energii do domu,
    odległości domu od słupa, ale także od sposobu wyładowania i drogi
    przepływu energii tego wyładowania.

    Jeżeli wyładowanie pójdzie wprost w przewody to małe są szanse, aby taki
    ochronnik zabezpieczył urządzenia elektroniczne w domu. Jednak takie
    wyładowania są wyjątkowo rzadkie. Większość wyładowań natomiast generuje
    przepięcia w sieci oraz w wewnętrznej instalacji w domu, nazywane LEMP.
    Żeby było ciekawiej nie muszą to być wyładowanie do sieci. Wystarczy, że
    "przywali" w pobliskie drzewo czy instalację odgromową domu, czy też u
    sąsiada. Wtedy właśnie przydaje się taki ogranicznik przepięć, który
    redukuje sporą część energii i może ochronić urządzenia w domu przed
    uszkodzeniem. Nigdy nie ma 100% pewności, ale poziom ochrony jest bardzo
    duży i w większości przypadków zapobiega uszkodzeniom urządzeń w domu.

  • 217. Data: 2021-12-19 19:34:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > 1500 nie schowasz do kredensu ;-)

    Schowa, ale wcześniej materiały musiałby zanabyć metodą podpierdolenia.

    Przypomina mi się teraz niegdyś używane za czasów PRL powszechnie
    używane powiedzenie: "załatwił z roboty" :)

  • 218. Data: 2021-12-19 21:05:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.12.2021 19:23, Uzytkownik wrote:
    > Wystarczy, że "przywali" w pobliskie drzewo czy instalację odgromową
    > domu, czy też u sąsiada. Wtedy właśnie przydaje się taki ogranicznik
    > przepięć [ciach]

    Ale masz na myśli kiedy "wejdzie" nadal tą samą drogą którą "prąd
    wchodzi" od skrzynki na zewnątrz? Bo jeżeli uderzy w drzewo po drugiej
    stronie domu i napięcie wyindukuje się w przewodach w ścianie, to
    rozumiem że ten moduł w skrzynce rozdzielczej nie robi wtedy różnicy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 219. Data: 2021-12-19 21:14:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > stronie domu i napięcie wyindukuje się w przewodach w ścianie, to
    > rozumiem że ten moduł w skrzynce rozdzielczej nie robi wtedy różnicy?

    Niezupełnie. On też ogranicza skoki napięć pojawiających się w
    wewnętrznej instalacji. Tym lepiej, im bliżej ochronnika wyindukuje się
    napięcie.

  • 220. Data: 2021-12-19 22:03:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 19 grudnia 2021 o 12:44:22 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > . Kolega kupił skuter elektryczny i od kiedy zaczął go
    > ładować w garażu to zaczęły mu się palić "żarówki" LED-owe. Jak mu
    > sprawdziłem co się dzieje to się okazało, że ładowarka generowała do
    > instalacji sporo zakłóceń. Problem mu załatwiłem wstawiając ograniczniki
    > przepięć w głównej rozdzielnicy oraz filtr przeciwzakłóceniowy
    > obejmujący garaż.

    I ledy przestały się przepalać bo filtr przeciwzakłóceniowy zamontowałeś czy dlatego
    że wsrawiles ograniczniki przepięć w głównej rozdzielnicy?