  • 261. Data: 2021-12-24 15:02:49
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.12.2021 o 14:56, Uzytkownik pisze:

    > Pierwsze coś takiego widzę, a uprawnienia elektryczne posiadam od 1986r.
    > czyli jeszcze od czasów, kiedy używano oznaczeń faz R S T
    >
    > Tyle, że wtedy nie istniało pojęcie przewodu neutralnego lecz przewodu
    > zerowego, który oznaczano "0" (zero). Nie istniało też oznaczenie
    > ochrony TN-C i TN-S lecz "zerowanie" i "uziemienie".
    >
    > Tak więc pomyliłeś stare oznaczenia z nowymi. W nowych fazy oznacza się
    > jako L1, L2 i L3

    No przecież kurwa wiem, napisałem tak dla Budzika.

    > To, że nie widziałeś garaży z uziemieniem jestem Ci w stanie wytłumaczyć
    > w bardzo prosty sposób:

    Nie musisz.

    > Reasumując w przypadku Cavallino musi być wykonany w pobliżu garażu
    > uziom, a przewód PE po wydzieleniu z PEN, musi być uziemiony.

    Logiczne, skoro ciągnie ze skrzynki a nie z domu i chce mieć różnicówkę.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 262. Data: 2021-12-24 15:05:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.12.2021 o 14:42, LordBluzg(R) pisze:

    > No. Co w tym dziwnego? 30m kabla tylko :)
    >
    > Może jeszcze wymagania, żeby garaż miał instalację odgromową?

    Odróżniasz podłączenie garażu do instalacji w budynku jako TN-S od
    instalacji podłączonej do przyłącza gdzie masz TN-C i musisz wykonać
    przejście z TN-C do TN-S?

  • 263. Data: 2021-12-24 15:07:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.12.2021 o 15:02, LordBluzg(R) pisze:

    > No przecież kurwa wiem, napisałem tak dla Budzika.

    > Nie musisz.

    > Logiczne, skoro ciągnie ze skrzynki a nie z domu i chce mieć różnicówkę.

    To po ch.... się wymądrzasz i piszesz:

    "Szczerze? Widziałem setki garaży bez dodatkowego uziemienia i żadnego z
    uziemieniem. Różnicówka już jest high parametrem."?

    Co wyraźnie świadczy o tym, że albo nie masz pojęcia o instalacjach,
    albo nie rozumiesz pytania Cavallino.

  • 264. Data: 2021-12-24 15:16:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.12.2021 o 15:07, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > uziemieniem. Różnicówka już jest high parametrem."?
    >
    > Co wyraźnie świadczy o tym, że albo nie masz pojęcia o instalacjach,

    Doskonale rozumiem jego zdanie:

    "Dał mi do zastanowienia Wasz tekst o uziomach "

    Czyli się zastanawia. Skoro się zastanawia to nie znaczy że chce.

    Czego nie rozumiesz w powyższym zdaniu, do którego się odniosłem?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 265. Data: 2021-12-24 15:42:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.12.2021 o 15:05, Uzytkownik pisze:

    > Odróżniasz podłączenie garażu do instalacji w budynku jako TN-S od
    > instalacji podłączonej do przyłącza gdzie masz TN-C i musisz wykonać
    > przejście z TN-C do TN-S?

    Kurwa. Piszę chyba wyraźnie o połączeniu kablem z instalacją domową a
    nie ze skrzynką. Ogarnij się.

    Pewnie nie dowiedziałeś tekstu, który jest wyżej ale wyłuszczę co Budzik
    napisał:

    "garaz korzystał z uziomu budynku?"

    Widzisz, czy nadal jesteś ślepy?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 266. Data: 2021-12-24 15:53:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.12.2021 o 15:16, LordBluzg(R) pisze:

    > Doskonale rozumiem jego zdanie:
    >
    > "Dał mi do zastanowienia Wasz tekst o uziomach "
    >
    > Czyli się zastanawia. Skoro się zastanawia to nie znaczy że chce.
    >
    > Czego nie rozumiesz w powyższym zdaniu, do którego się odniosłem?

    Ale Ty mu sugerujesz, że to uziemienie w garażu jest niepotrzebne, bo Ty
    masz ogromne doświadczenie i widziałeś setki garaży bez uziemienia i ani
    jednego z uziemieniem.

    Ja natomiast znam przepisy - wymagania prawne oraz normy, bo zajmuję się
    tym od lat, a konkretniej od 1986r. Podkreślam - cały czas zajmuję się
    m.in. badaniami bezpieczeństwa instalacji elektrycznych, dlatego prawo
    budowlane i normy muszę znać "jak własną kieszeń". Jeżeli cokolwiek,
    komukolwiek doradzam to jest to zgodne z obowiązującym prawem oraz
    normami i zawsze będę reagował na propozycje prowizorek ignorantów.

  • 267. Data: 2021-12-24 16:04:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.12.2021 o 15:53, Uzytkownik pisze:

    > Ale Ty mu sugerujesz, że to uziemienie w garażu jest niepotrzebne, bo Ty
    > masz ogromne doświadczenie i widziałeś setki garaży bez uziemienia i ani
    > jednego z uziemieniem.

    Niczego nie sugeruję, piszę co widziałem. Jego sprawa czy sobie uziom
    zrobi i on dobrze o tym wie, do czego jest to potrzebne.

> [...]
    > komukolwiek doradzam to jest to zgodne z obowiązującym prawem oraz
    > normami i zawsze będę reagował na propozycje prowizorek ignorantów.

    Nie ma wymagań nad dodatkowym uziomem do garażu. Jest to opcja. Zgodzę
    się że w zakresie bezpieczeństwa ale Cavallino dobrze to rozumie i
    rozważa. Nie wiem czy już rozważył.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 268. Data: 2021-12-24 18:37:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Dec 2021 15:01:04 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Jeżeli nie to po co się bawisz w "adwokata diabła" i do tego
    > jeszcze
    > piszesz głupoty? LordBluzg napisał o instalacji 5-żyłowej, a Ty
    > wciskasz
    > jakiś kit o połączeniu N z uziomem.

    No trzeba ci wyjaśnić bo nie chwytasz skrótu myślowego.

    --
    Marek

  • 269. Data: 2021-12-24 19:10:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.12.2021 o 16:04, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    >>
    > Nie ma wymagań nad dodatkowym uziomem do garażu. Jest to opcja. Zgodzę
    > się że w zakresie bezpieczeństwa ale Cavallino dobrze to rozumie i

    Bzdury piszesz.

    1. Jeżeli w garażowej rozdzielnicy robisz podział PEN na PE i N to PE
    musi tam być uziemiony. Ten przypadek występuje wtedy, kiedy doprowadza
    się zasilanie wprost z przyłącza do garażu, a nie z domowej rozdzielnicy.

    2. PE nie musi być uziemiany dodatkowo w garażu, jeżeli do garażu
    doprowadzona jest instalacja 5-żyłowa w układzie TN-S z oddzielnym
    przewodem PE, który jest już uziemiony wcześniej czyli w rozdzielnicy
    domowej.

    Cavallino zaś pyta o ten pierwszy przypadek, kiedy do garażu ma być
    doprowadzona instalacja w układzie TN-C czyli 4-żyłowa, która nie
    posiada oddzielnego przewodu PE i gdzie trzeba dokonać rozdziału PEN na
    oddzielny PE i N.

    Dodatkowego uziemienie w takim garażu także wymaga instalacja w układzie TT.

  • 270. Data: 2021-12-24 19:14:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 24.12.2021 o 15:42, LordBluzg(R) pisze:

    > Kurwa. Piszę chyba wyraźnie o połączeniu kablem z instalacją domową a
    > nie ze skrzynką. Ogarnij się.

    Po co ta łacina podwórkowa?

    To raczej Ty się ogarnij, bo temat jest o podłączeniu rozdzielnicy w
    garażu wprost do przyłącza.

    > Pewnie nie dowiedziałeś tekstu, który jest wyżej ale wyłuszczę co
    > Budzik napisał:
    >
    > "garaz korzystał z uziomu budynku?"
    >
    > Widzisz, czy nadal jesteś ślepy?

    Cavallino pyta w tym wątku o podłączeniu nowej instalacji w garażu,
    oddzielnym kablem poprowadzonym wprost od przyłącza, a nie od domowej
    rozdzielnicy.

    Doradziłem mu, aby wykonał uziemienie, bo tak nakazują obowiązujące
    przepisy.

    Później Cavallino napisał

    Napisałeś Ty pod moją wypowiedzią:

    > Szczerze? Widziałem setki garaży bez dodatkowego uziemienia i żadnego
    > z uziemieniem. Różnicówka już jest high parametrem.

    Napisałeś głupotę, która kwestionuje konieczność wykonania uziemienia, a
    także konieczności zastosowania różnicówki.

    Teraz, kiedy wskazałem Twój błąd to wywracasz kota ogonem. Co ma
    wspólnego Budzik z tymi wypowiedziami?

    To co napisał Budzik jest kontynuacją tematu Cavallino, a Twoje
    wypowiedzi ciągle się odnoszą do tego tematu.

    Czego jeszcze nie rozumiesz?