  • 51. Data: 2021-12-14 18:20:12
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 17:47:10 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > .
    >
    > Tylko zapłać dopiero po wykonanej robocie i po sprawdzeniu czy wszystko
    > działa jak należy, a materiały załatw samemu to będzie jeszcze taniej,
    > bo tacy oszuści-handlarze to próbują skroić klienta. Myślę, że więcej
    > jak 50-100zł za samą robotę nie powinien dostać.

    50-100zł za roboczogodzinę to trochę przesadzasz jeśli to jednorazowe zlecenie.
    200zl za podpięcie tych kilku przewodów to wg mnie uczciwą cena.
    Robota banalna przecież
    A osprzęt ile kosztuje to wyżej linki były.

    > Tylko nie kupuj czasami na FB, bo tam masa oszustów, którzy oszukują
    > ludzi handlując przez konta założone na fałszywe dane.
    FB na dzisiaj w pewnych branżach to najlepszy kanał sprzedaży. U kupna
    Ps
    Coś co wystawiłem na olx(nieprzydasie) przez kilka dni zero odzewu
    Wystawiłem to samo na marketplace i w ciągu godziny dogadana sprzedaż.
    A w do końca dnia jeszcze 17 wiadomości od zainteresowanych. Z Olx zero.

  • 52. Data: 2021-12-14 18:23:12
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 14 December 2021 at 17:52:59 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Dla przyłacza 21kW mam przed licznikiem 3 x 50A, za licznikiem 3 x 32A.
    >
    > P = 1.73 x U x I x cos fi = 1.73 x 400 x 32 x 0.94 = 20815W
    >

    > TG
    Po co komu taka tablica, rozdzielnia w garażu, gdy garaż to garaż a nie warsztat,
    chlewy czy stodoła z młockarnią

    Ale jest tylko jedno zastosowanie dla tego durnego pomysłu,
    czyli budowa stacji ładowania elektryka w garażu
    i nal;ezy się do tego przygotowac urzędowo, formalnie i technologicznie, bo tylko to
    ma sens,
    bo po co komu w garażu 22kW

    Nalezy wystąpic do gminy z urzędowym wnioskiem o wyrażenie zgody na budowę stacji
    ladowania elektryka na wlasnej parceli, aby uzyskac wszystkie wymagane zgody,
    aby po spaleniu się elektryka w garazu, dostać choć minimalne odszkodowanie.

  • 53. Data: 2021-12-14 18:24:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 13:08:46 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    > W dniu 14-12-2021 o 13:58, WS pisze:

    > Gorzej że bez zwiększenia mocy, na obecnych 11 kW, już piekarnika czy
    > płyty nie włączę w tym samym czasie w którym 3 powyższe będą używane...

    zawsze możesz dołożyć jakiś przekaźnik priorytetowy, który np. przy używaniu
    większego prądu w kuchni odetnie odpowiednie fazy w garażu...

  • 54. Data: 2021-12-14 18:27:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 17:43, LordBluzg(R) pisze:
    > Wyszło, że zwykła puszka na bezpieczniki.
    No właśnie :)

    --
    Janusz

  • 55. Data: 2021-12-14 18:29:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 18:23:14 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Po co komu taka tablica, rozdzielnia w garażu, gdy garaż to garaż a nie warsztat,
    chlewy czy stodoła z młockarnią

    bo np. nie zmieści się w obecnej, a szkoda kuć w mieszkaniu, żeby większzą wsadzić?
    wygoda? jak wybije to blisko się włącza...
    mniej kabli do prowadzenia - jedenen 5 zylowy do rozdzielni zamiast oddzielne do 4
    gniazd + swiatło?

> [...]
    > aby po spaleniu się elektryka w garazu, dostać choć minimalne odszkodowanie.

    bo istnieją ładowarki domowe, ładujące cłą noc... to nie supercharger tesli ;)

    odszkodowanie zalezy od OWU - raczej ladowania elektryków/rowerów/hulajnod nie
    wpisuja (jeszcze) w wyłączeniach odpowiedzialności...

  • 56. Data: 2021-12-14 18:29:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 18:23 a a <m...@g...com> pisze:

    > Po co komu taka tablica, rozdzielnia w garażu, gdy garaż to garaż a nie
    > warsztat, chlewy czy stodoła z młockarnią

    Przecież napisał po co mu to - co Cię to z reszto obchodzi?

    > bo po co komu w garażu 22kW
    Bo ma taką ładowarkę do elektryka? i ma zostać jeszcze trochę na inne
    pobory?

    > Nalezy wystąpic do gminy z urzędowym wnioskiem o wyrażenie zgody na
    > budowę stacji ladowania elektryka
    Ładowarkę zamawiasz wraz z autem. Przyłącze to kompetencja ZE - PGE,
    Tauron czy inny - co ma gmina do tego?

    TG

  • 57. Data: 2021-12-14 18:29:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2021 o 18:24, WS pisze:

    > zawsze możesz dołożyć jakiś przekaźnik priorytetowy, który np. przy używaniu
    większego prądu w kuchni odetnie odpowiednie fazy w garażu...

    NMSP, wiatrak niech sobie postawi :D:D:D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 58. Data: 2021-12-14 19:42:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sp9mga$6aa$1$Cav@news.chmurka.net>
    user Cavallino pisze tak:

    > Jaki może być koszt tablicy rozdzielczej w garażu?
    > Elektryk rzucił mi ceną 1500 zł (czyli większą kwotą niż za nowe
    > przyłącze chce) - i zaczynam mieć wątpliwości, czy go dobrze
    > zrozumiałem.

    Zrobiłbym sam a 1500 schował do kredensu :)

    --
    Piter

  • 59. Data: 2021-12-14 20:10:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 18:20, Kris pisze:

> [...]
    > 200zl za podpięcie tych kilku przewodów to wg mnie uczciwą cena.
    > Robota banalna przecież
    > A osprzęt ile kosztuje to wyżej linki były.

    Koszt osprzętu?

    Rozdzielnica - załóżmy, że będzie gotowa z 3 gniazdami 1-fazowymi + 1
    mufa 3-fazowa - koszt ok. 200-250zł. Tyle, że takie rozdzielnice nie
    zawierają zabezpieczeń i trzeba je oddzielnie dokupić. Gdyby składać
    wszystko samodzielnie, koszt wyjdzie podobnie lub większy.

    Różnicówka 3-fazowa - 150-200zł

    Wyłącznik różnicowo-prądowy 3f B32 (bo ma być 22kW) - ok. 100zł.

    Kabel ziemny 4x10mm2 - 25-30zł za 1mb. Ile go potrzeba? 1, 2 10 czy może
    100mb?

    Lampa oświetleniowa - 20-100zł

    Łącznik oświetlenia natynkowy - 15-30zł.

    Przewód instalacyjny 3x1,5mm2 - ok. 4zł za 1mb. Ile go potrzeba? 3, 5,
    10, a może 20mb?

    Uziemienie - zestaw szpilek 6m + złącze + przewód linka 1 x 10mm2 - ok.
    200zł

    Jakieś kołki, uchwyty do przewodów, może rurki lub korytka - ?zł

    Jak więc widać same materiały będą kosztowały więcej jak 500zł, nie
    licząc uziemienia, bo "fachowiec", który proponuje to wykonać za 500zł
    nie sądzę, aby podszedł uczciwie do tej roboty i wykonał to zgodnie ze
    sztuką i przepisami.

    Cyt.: "Rząd wielkości może nie ale tak na bogato to 500zl"

    Aaaaa.... to chodziło o koszt roboczogodziny czy też cały koszt tj.
    robocizna + materiały?

    Wkopać kabel w ziemię od przyłącza w ogrodzeniu do garażu, zamontować
    rozdzielnicę, okrosować rozdzielnicę, rozprowadzić przewody, zamontować
    3 gniazda 230V + mufę 400V, montaż lampy oraz łącznika oświetlenia. Aby
    instalacja była bezpieczna to trzeba jeszcze wbić uziom i podłączyć
    uziemienie do rozdzielnicy. Obawiam się, że w 3-4 godziny tego się nie
    ogarnie. Jest jeszcze pytanie czy po drodze nie będzie jeszcze
    rozbierania kostki brukowej i jej układania.

    Jakoś nie widzę tego, aby ogarnąć za 500zł koszt robocizny + materiały.

    Jakby coś to zapraszam do mnie na wykonanie podobnej instalacji za 500zł
    w moim garażu, bo za taką kasę to mi się nie chce samemu w to babrać.

    Trzeba ułożyć nowy kabel 4x 10mm2 ok. 50mb od skrzynki przyłącza do
    garażu. Wykopać w ziemi rowek, bez rozbierania kostki brukowej i jej
    ponownego układania. Ba..... nawet cała instalacja w garażu jest już
    gotowa. Trzeba tylko zdemontować starą rozdzielnicę żeliwną z
    zabezpieczeniami topikowymi i w jej miejsce zamontować nową, natynkową
    rozdzielnicę. Nawet nie trzeba robić uziomu, bo konstrukcja garażu
    wykonana jest z grubych, stalowych profili (ceowniki i teowniki),
    zatopionych w fundamencie i stanowi bardzo dobry uziom. Cała konstrukcja
    jest pospawana, a garaż duży.

    Zapłacę te 500zł tylko za robociznę. Materiały wszystkie mam. Nawet
    narzędzia mam swoje i udostępnię je wykonawcy. Załatwię nawet koparkę,
    aby szpadlem nie kopać. Nocleg, wyżywienie, i trunki zapewniam.

    Kiedy masz wolny termin?

> [...]
    > Wystawiłem to samo na marketplace i w ciągu godziny dogadana sprzedaż.
    > A w do końca dnia jeszcze 17 wiadomości od zainteresowanych. Z Olx zero.

    Tylko trzeba uważać, bo tam tyle oszustów, a jeszcze więcej ignorantów i
    przemądrzalców.

  • 60. Data: 2021-12-14 20:16:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 20:10, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > ok. 200zł
    >
    > Jakieś kołki, uchwyty do przewodów, może rurki lub korytka - ?zł

    Zapomniałem jeszcze dopisać jakieś wyłączniki nadmiarowo-prądowe 1-f 16A.

    Zabezpieczenie mufy 3-fazowej 32A jest stanowczo za duże dla gniazd 16A.

    Mają być 3 gniazda to 3 sztuki B16 1-fazowe - ok. 40zł.