  • 81. Data: 2010-12-08 12:46:32
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Gru, 20:31, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Mam alibi - decyzj urz dnika.

    I co z tego?
    Ktory urzednik zaplacil za pozwolenie na budowe miedzy wlaami
    powodziowymi?
    A moze sam sie dolozyles do odszkodowan?

  • 82. Data: 2010-12-08 12:52:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 13:10, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje Ci się. Gdyby nie socjaliści i PRL, to byś miał duży majątek.

    Jasne, bylibyśmy mocarstwem i to na skalę ponadplanetarną.

    http://www.wielkarzeczpospolita.net/ ;->

  • 83. Data: 2010-12-08 12:56:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 13:44, ptoki pisze:

    > Ale widzisz ze juz co najmniej 20 lat (jesli liczyc RPv3) albo i
    > wiecej (PRL) ten system pracuje i nie daje rady. Trzeba go zmienic a
    > nie udawac ze kolejne poprawki (czytaj dodatkowe przepisy) sytuacje
    > poprawia.
    >
    > A jak zmienic? Proste zmienic podmiot decydujacy i dopowiedzialny.

    Wiesz, był już taki jeden znakomity polityk, co szedł tą drogą -
    odcięcie się stanowcze od "starego porządku" i rozpoczęcie wszystkiego
    od nowa. Zdecydowanie i odpowiedzialnie.

    Zaraz... Jak on się nazywał? A, mam - Pol Pot.

  • 84. Data: 2010-12-08 12:57:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 13:46, ptoki pisze:

    > I co z tego?
    > Ktory urzednik zaplacil za pozwolenie na budowe miedzy wlaami
    > powodziowymi?

    Nie mieli podstawy formalnej do wydania zakazu - zaraz by była awantura
    janówwerbińskich, że im się wolność ogranicza.

    Luka niestety, którą zdaje się łatają.

  • 85. Data: 2010-12-08 12:59:00
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cff80a7$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > od nowa. Zdecydowanie i odpowiedzialnie.
    >
    > Zaraz... Jak on się nazywał? A, mam - Pol Pot.

    On miał takie poglądy jak Ty. Też twierdził że państwo i urzędnik wie lepiej
    od obywatela co jest dobre.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 86. Data: 2010-12-08 13:00:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cff7fa4$1@news.home.net.pl...

    > Jasne, bylibyśmy mocarstwem i to na skalę ponadplanetarną.
    >
    > http://www.wielkarzeczpospolita.net/ ;->

    Bogactwo obywatela, a mocarstwo to zupełnie inne sprawy. Piszę dla porządku,
    a nie dla Ciebie bo i tak nie rozumiesz.

  • 87. Data: 2010-12-08 13:01:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4cff80e4$1@news.home.net.pl...

    > Nie mieli podstawy formalnej do wydania zakazu - zaraz by była awantura
    > janówwerbińskich, że im się wolność ogranicza.
    >
    > Luka niestety, którą zdaje się łatają.

    Ale wg Ciebie urzędnik wydając pozwolenie miał zabezpieczyć obywatela przed
    głupotą obywatela.

  • 88. Data: 2010-12-08 13:06:42
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > I tak ma być. :)

    Są tacy, jak np. Kris, którzy nie widzą w tym nic złego, że 100zł na
    początku roku warte jest 100zł ale na koniec roku już mniej.
    Socjalistyczny system bankowy zniewolił już wiekszość krajów (rządów)
    cywizacji zachodniej.
    Nie ma dziś samofinansujących się firm, są tylko dłużnicy. Pieniądz dziś nie
    oznacza wartości powstałej z pracy a dług_bankowy, zapis w księgach. Banki
    ściśle współpracują z rządami będąc jednocześnie współwinnym przestępstwa
    popełnianego na ludziach pracy, którzy są niemiłosiernie dojeni.

    Nie na darmo słyszy się tu i tam, że Żydzi kręcą tym światem. Oni są b.
    często bankierami. To ogólnie bardzo inteligentny naród stąd często lądują
    na samym szczycie finansowych korporacji. Przeciętny Polak nie wie jak
    policzyć procent od pożyczki a Żyd wie.

    Być może jest to zbyt szerokie spojrzenie jak na potrzeby tego wątku ale to
    tak naprawdę bankierzy rządzą narodami bo oni tworzą i kontrolują pieniądz.
    To co się działo w Argentynie, USA niedawno (oraz w latach 30tych) a teraz
    np. w Irlandii spowodowane jest właśnie załamaniem się systemu bankowego z
    powodu niemożności spłaty przez rządy obligacji, które miały ratować
    spustoszenie jakie poczyniła pękająca bańka fikcyjnego pieniądza kreowanego
    przez banki. A kreowanego w sposób perfidny - kredyt należał się każdemu,
    nawet bez zdolności kredytowej!

    Piszę bardzo ogólnie ale aby zacząć rozumieć jakie to wszystko ma
    przełożenie np. na finansowanie budowy domu czyli sytuację materialną
    każdego z nas, trzeba zacząć właśnie od zrozumienia tych mechanizmów.
    Komu zależy na tym przeciętny obywatel głosował na socjalistów i dlaczego.
    Skąd bierze się bogactwo narodów - z kapitalizmu czy socjalizmu (pomijam
    bogacta naturalne, ropa itd...)

    Pozdr.

  • 89. Data: 2010-12-08 13:13:28
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > On miał takie poglądy jak Ty. Też twierdził że państwo i urzędnik wie
    > lepiej od obywatela co jest dobre.

    Dokładnie tak się skończy skrajny socjalizm jaki mamy w UE. System się
    zawali nie z powodu niezadowolenia z braku wolności bo ludzie w większości
    uważają ją za utopię, jak Lenin i A.Lawa tutaj.

    Zawali się z powodów trywialnych. Socjalizm jest niewydolny gospodarczo.
    Dług publiczny rośnie i nie zapowiada się na jego choćby zahamowanie. Banki
    mają większość państw "w kieszeniach".
    Jak to wszystko łupnie to najprawdopobniej właśnie do władzy dojdą jakieś
    faszystowskie rządy twardej ręki. Koniec z wolnościami obywatelskimi,
    demokracją itp.
    W historii demokracje to zaledwie mały punkt na osi czasu.

    Pozdr,

  • 90. Data: 2010-12-08 13:25:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Jak ktoś nigdy nie żył w normalnym systemie to i socjalizm jawi mu się
    > jako normalność.

    Zawsze w takich sytuacjach pytam: co ciebie trzyma w tym systemie? Jesli
    dobrze kojarze to zamierzasz tu budowac dom itp. Po co i dlaczego skoro tu
    kradna?
    Podaj przykłąd normalnego systemu twoim zdaniem?

    > Od nikogo nie dostałeś złotówki ale ile Ci tych złotówek zrabowano to tego
    > już nie liczysz...

    Szczegóły poprosze jesli można. chętnie sie dowiem co mi zrabowano.
    No i nie odpowiedziałes na pytanie- ile zapłaciłes urzednikom załatwiając
    pozwolenie/budując dom?
    Ile zapłaciłes bankierom nie pytam bo bankierom płaci sie dobrowolnie
    urzednikom juz nie dobrowolnie.

    > Można i tak.

    Całkiem dobrze sie z moja niewiedza czuję. A to jets dla mnie najwazniejsze

    Krzysiek