  • 11. Data: 2010-12-07 15:56:49
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:4cfe56ce$0$27028$65785112@news.neostrada.pl...
    > Naprawdę nie umiesz czytać nagłówków? Nie widzisz gdzie piszesz?

    naprawde jestes przekonany, ze każdy ma tak samo ustawiony czytnik tak jak
    ty? Ja o tym sie przekonuje dopiero w momencie wysyłania odpowiedzi na post.

    b.

  • 12. Data: 2010-12-07 17:29:43
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    >

    > naprawde jestes przekonany, ze każdy ma tak samo ustawiony czytnik tak jak
    > ty? Ja o tym sie przekonuje dopiero w momencie wysyłania odpowiedzi na

    Aha. Masz źle ustawiony czytnik. Popraw to.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2010-12-07 17:33:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Wystarczyło poczytać komentarze pod postem, abyś znalazł odpowiedź
    > na nurtujące Cię pytanie:
    >
    > "Pytasz: "Jak Pan Deska zaszkodził innym ludziom budując swą szopę?" Otóż
    > zaszkodził tym wszystkim którzy chcieli by pod Kazimierzem podziwiać
    > krajobraz
    > kulturowy/rolniczy, a nie barak krytą papą na działce ze strzyżonym
    > trawnikiem.
    > Pan Deska "zatruł" krajobraz, który podlega takiej samej ochronie jak
    > powietrze
    > czy wody."

    Dla mnie mieszkańcy Warszawy zaszkodzili budując miasto wszystkim, którzy
    chcieli w tym miejscu podziwiać krajobraz nad Wisłą.

    > albo
    >
    > "Dla mnie żenada. Facet przyznaje, że nie dostał by pozwolenia na budowę,
    > więc z
    > premedytacją olał prawo. Uważacie, że każdy skrawek ziemi powinien zostać
    > zabudowany, ekologicznymi szopami z foli, styropianu, pianki i desek ?

    Uważam, że każdy na swoim może robić co mu się podoba.

    > Czy jeśli nie podobały by mi się przepisy dotyczące gospodarki odpadami to
    > mogę
    > palić śmieci i wylewać ścieki do rowu?"

    Z tym że ścieków oczywiście nie może wylewać, bo będą szkodzić sąsiadom.
    Może je np przetwarzać we własnym zakresie. :)

  • 14. Data: 2010-12-07 17:42:43
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Tani domek - przykład z życia. Właściwie to nawet nie domek i zaraz tutaj
    > się będą czepiać. Chodzi o to, że facet chciał sobie tanio mieszkać, nie
    > brać kredytów na 30 lat i nikomu nie szkodzić. Jemu się to nie do końca
    > udało.
    > http://wdeska.wordpress.com/
    > http://permakultura.net/2010/12/01/prawo-lewo-anarch
    ia-i-szopa/

> [...]
    > linkach.
    >
    > Komu on przeszkadzał? Bankom, że na nim nie zarobili?

    No coż ?
    Jesteśmy zniewoleni przez paragrafy, a "wolność" to utopia.

  • 15. Data: 2010-12-07 18:03:12
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4cfe0d44$1@news.home.net.pl...
    > Co więcej te artykuły są tanią demagogią i fałszują rzeczywistość - taką
    > szopkę można wybudować zupełnie legalnie, trzeba tylko łaskawie ruszyć
    > d*.*ę i wypełnić formalności.

    Uważam że chodzi tu o pokazanie że jesteśmy zniewoleni. Piszesz
    wspaniałomyślnie o ruszeniu dupy nie dostrzegając że ktoś
    ci to narzucił a ty jak baranek się na to godzisz.
    Kupujesz działkę ale ty jesteś tylko jej dysponenten a urzędnik będzie
    decydował za ciebie co ci wolno a co nie.
    Wybudujesz sobie szopę na zgłoszenie ale się w niej nie zameldujesz bo to
    nielegalne. A po co to zgłoszenie?
    Moja działka więc jeśli coś stawiam to znaczy że mi się podoba albo po
    prostu mam ochotę.
    Będziesz chciał wybudować dom, okazuje się że musisz dać zarobić całej masie
    ludzi.
    A to projekt domu, kierbud, świadectwa, odbiory, mapki. Płacisz podatek od
    gruntu ale od powierzchni domu na tym gruncie
    także. W planach opłaty za deszcz i śnieg wedle powierzchni dachu. Za
    niedługo będą pewnie opłaty za niedocieranie promieni słonecznych do gruntu
    pod domem bo zamiast ziemi grzeją twój dom, więc się bogacisz - podatek.
    Trawa skoszona gnije i w atmosferę ulatuje metan wielokroć groźniejszy od
    CO2 to jest OK ale jak ją zbierzesz do pojemnika, metan zbierzesz i spalisz
    w piecu to akcyza i podatek.
    Wiecie że już na ukończeniu są dyrektywy unijne zakazujące przydomowych
    ogródków? Można będzie siać tylko trawę. Żadnych pomidorków, marcheweczki,
    nawet koperku czu szczypiorku. Na uprawę będą wydawane pozwolenia ale tylko
    dla rolników i na sprzedaż i to też nie wszystko bo trzeba będzie
    dostosowywać ta uprawę do innych dyrektyw i wykonywać okresowe kontrole -
    oczywiście na koszt uprawiającego. To jest wszystko chore i z roku n arok
    możemy coraz mniej aż kiedyś tylko pocałować się w dupę będziemy mogli. Za
    wczesnego PRLu nie wolno było ubić świniaka. Karą była nawet śmierć. W UE
    powoli do tego się zbliżamy tyle że kara będzie pieniężna ale tak wysoka że
    sobie można w łeb strzelić więc na jedno wyjdzie.
    Wracając do samowoli. Jeżeli nie mam gdzie mieszkać a mam działkę to
    wybudowanie sobie domku i zameldowanie się w nim nie może być samowolą gdyż
    jest wolą przetrwania i egzystencji w społeczeństwie. Bez domu i meldunku
    nie mamy pracy. Urzędnik powinien mnie po nogach całować za to że pracuję a
    nie żebram pod Biedronką. Powinien przyjść do mojej szopy i zapytać czy mi w
    czymś pomóc i czegoś nie brakuje gdyż to ja pracując, utrzymuję tego
    urzędnika.
    Korwin chce aby każdy na swojej ziemi postawić mógł co mu się podoba gdyż to
    jego ziemia. Póki co to moja to jest tylko trawa ale i tak nie mogę z nią
    robić ci mi się podoba. Spalić (oczywiście głupota) nie wolno, biogaz,
    wolno ale zapłać akcyzę i podatek.
    Od czego? Od trawy która rośnie na mojej działce i którą ja koszę kupując za
    moje pieniądze kosiarkę i benzynę? A czy ktoś z urzędników przyjdzie i
    pomoże mi w noszeniu trawy do kompostownika? Nie... No to wara.

    Marek

  • 16. Data: 2010-12-07 18:12:03
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości

    > "nie zniszczyłem przyrody ani krajobrazu"
    > - to Jego [subiektywne] zdanie.

    Wybudował bez pozwolenia - zniszczył
    Wybudował z pozwoleniem - nie zniszczył.

    Marek

  • 17. Data: 2010-12-07 18:13:44
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Uważaj bo może Pan deska nastepną szope wybuduje na Twoim podwórku;))

    Przecież jest napisane że nikomu w drogę nie wszedł i _nie_miał_zamiaru_.
    A na moim podwórku wybuduje jak go poproszę bo widać że to potrafi.

    Marek

  • 18. Data: 2010-12-07 18:36:32
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

    > Włożę ten zakaz między mity, jak ten o prostowaniu bananów ;)

    to biestety nie mity!!!!:O(
    zioła i wszelka naturalna żywność zostanie zakazana, a łamanie tego zakazu
    będzie traktowane na równi z uprawą roślin narkotycznych obecnie:O(

  • 19. Data: 2010-12-07 18:41:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Aha. Masz źle ustawiony czytnik. Popraw to.

    Nie. Jak przeglądam pl.misc.budowlane i chcę odpowiedzieć to mój post leci
    na pl.misc.budowlane. I nie bede za każdym razem sprawdzał czy nie leci
    gdzie indziej tylko dlatego, ze jakis jeden jedyny burk nie zna netetykiety.
    No ale juz bede wiedzial ze jak temat zakladasz ty to musi być inaczej. Moze
    to obracanie kapitałem przekręca również swiatopogląd...

    b.

  • 20. Data: 2010-12-07 19:12:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 19:03, tarnus pisze:
> [...]
    > wspaniałomyślnie o ruszeniu dupy nie dostrzegając że ktoś
    > ci to narzucił a ty jak baranek się na to godzisz.

    Żałosna demagogia.

    Przepisy i regulacje niestety są potrzebne, bo inaczej (przykładowo)
    obok mojego małego domku jakiś chciwiec mógłby sobie postawić tandetny
    bieda-blok, który po paru latach zacząłby się i tak sypać.

    Podobnie jest z innymi przepisami i "licencjonowaniem" - np. ruch drogowy...

    Jasne, przepisy mogłyby być lepsze, podobnie jak ich wprowadzanie w
    życie - ciągle są luki, przez co różni debile budują np. na terenach
    zalewowych.

    Prawda jest taka, że przepisy istnieją z winy idiotów oraz ludzi z
    gruntu złych.