  • 11. Data: 2013-10-06 21:22:20
    Temat: Re: "Tania" wierzba - kogos porabalo
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 06 Oct 2013 11:50:45 -0700 osobnik zwany ZbyszekZ
    napisał:

    > <ZZ mode> Używaj narzędzi z XXI wieku do czytania grup dyskusyjnych</ZZ
    > mode>
    w XXw tak samo mówili użytkownicy Outlooka. MS się naprawił.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2013-10-06 21:40:23
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 października 2013 18:27:46 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Dalbym sobie reke uciac, ze przed chwila tego dopiska nie bylo ;)
    >

    > Ale wszystko jedno - 500 zl za tone drewna o niskiej wartosci opalowej to
    >
    > rownie chory pomysl.
    >

    > --
    >
    > Maciek
    >

    > Od kolijevke, pa do groba,
    >
    > za ispiranje mozga je doba

    Różnice w wartości opałowej drewna różnego są kosmetyczne. Grab nie ma na tyle innej
    niż brzoza żeby to miało praktyczny sens. Jak jednostką by były dzule z objętości to
    różnice były by spore. na szczęście nie są z objętości tylko z masy.

  • 13. Data: 2013-10-06 21:56:34
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-06 21:40, k...@g...com pisze:

> [...]
    objętości to różnice były by spore. na szczęście nie są z objętości tylko z masy.

    Pierdolisz jak potłuczony. Nikt drzewa nie sprzedaje na tony, tylko na
    metry. Ale mieszkając całe życie w mieszkaniu, możesz jedynie teoretyzować.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 14. Data: 2013-10-06 22:15:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.10.2013 19:01, Maciek pisze:

    > A czy ja kupuje? Dziwie sie po prostu cenie. Jesli facet znajduje nabywcow,
    > to musi znaczyc, ze z matematyka w narodzie jest juz calkiem krucho.

    Dostajesz ładne kawałki, ładnie opakowane i dostarczane.

    Coś za coś.

    Kup w sklepie ogrodniczym ładne kamyczki i piasek do ogródka zen -
    zapłacisz krocie.

    A za funkcjonalnie to samo tylko budowlane i kupowane na wywrotki z
    kilograma/metra sześciennego wyjdzie dużo taniej.

  • 15. Data: 2013-10-06 22:17:04
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 października 2013 21:56:34 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

> [...]
    >
    > metry. Ale mieszkając całe życie w mieszkaniu, możesz jedynie teoretyzować.

    Ty pierdolisz bo masz mózg wielkości orzecha laskowego. Wartość opalową zgodnie z
    międzynarodowymi ustaleniami zawsze podaje się na jednostkę masy. Brykiet z drewna
    sprzedaje się na kilogramy/tony. Wyjątkiem są paliwa gazowe. Bo łatwiej zmierzyć. Z
    jakiego drewna by nie był zrobiony to zawsze ma praktycznie taka samą wartość
    opałową. Kumasz nieuku? Jak myślisz że mieszkając w slumsie nazywanym przez Ciebie
    domem to jesteś mądrzejszy. To się mylisz.

  • 16. Data: 2013-10-06 22:27:28
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-06 22:17, k...@g...com pisze:

> [...]
    opałową. Kumasz nieuku? Jak myślisz że mieszkając w slumsie nazywanym przez Ciebie
    domem to jesteś mądrzejszy. To się mylisz.

    Już tu kiedyś próbowałeś udowadniać, że nie ma znaczenie jakie drzewo
    kupujesz, bo i tak wszystkie mają zbliżoną kaloryczność. W tonie, może i
    owszem. Problem tylko taki, że nikt drzewa na tony nie sprzedaje.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2013-10-06 22:31:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

> [...]
    > kupujesz, bo i tak wszystkie mają zbliżoną kaloryczność. W tonie,
    > może i owszem. Problem tylko taki, że nikt drzewa na tony nie

    kogutek sprzedaje...

  • 18. Data: 2013-10-06 22:33:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.10.2013 22:27, wolim pisze:

    > Już tu kiedyś próbowałeś udowadniać, że nie ma znaczenie jakie drzewo
    > kupujesz, bo i tak wszystkie mają zbliżoną kaloryczność. W tonie, może i
    > owszem. Problem tylko taki, że nikt drzewa na tony nie sprzedaje.

    Na tony nie, ale na kilogramy owszem:

    http://www.praktiker.pl/produkt,41419,578/brykiet_dr
    zewny_10_kg.html

    :D

  • 19. Data: 2013-10-06 22:43:54
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 października 2013 22:33:08 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Na tony nie, ale na kilogramy owszem:
    >

    > http://www.praktiker.pl/produkt,41419,578/brykiet_dr
    zewny_10_kg.html

    A brykiet to drewno?
    A jeśli już brykiet to ten się lepiej prezentuje:
    http://www.pwpw.pl/brykiety.html

    --
    ZZ@private

  • 20. Data: 2013-10-06 22:49:01
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 października 2013 21:13:39 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Uzywam Dialoga, a Ty zdaje sie czytnika Google...

    Normalnie jakiś Herlock Sholmes z Ciebie.
    Dialog jest z ubiegłego wieku i wersja aktualna za bardzo się nie różni od tej której
    używałem wówczas.

    > Wracajac do tematu - po pierwsze, dab mozna kupic i odlozyc na dwa lata.
    >
    > Jesc nie wola, schnie bez wachlowwania. Po drugie, w cienkim drewnie w
    >
    > rodzaju wierzbowych patyczkow masz znaczne wiekszy udzial kory, ktora
    >
    > generalnie kopci sie i tli, ale nie pali.
    >
    > Po trzecie, w byle tartaki dostaniesz zrebki o polowe taniej...

    Daj adres tego byle tartaku, na tyle blisko Warszawy by koszty transportu tych 5-10
    m3 nie zżarły całej oszczędności z dużą nawiązką.
    Kilka lat temu szukałem, bez sukcesu. Sąsiad szuka cały czas, i przekonuje że jak
    kupimy tira to się opłaci (tylko ani on ani ja nie mamy gdzie przechować takiej
    ilości drewna).

    --
    ZZ@privte