  • 21. Data: 2011-04-24 17:36:17
    Temat: Re: Taras z deski ryflowanej modrzewiowej - Dlaczego nie...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > - skoro szpara jest na tyle duza ze cos tam wlecialo to i powinno sie
    > dac wyciagnac:) "Wedki" mam np. z koncowka z magnesem albo z trzema
    > lapkami.

    > Niekoniecznie. Jak pisalem - mam wylana plyte betonowa, na tym beda
    > legary od domu w kierunku ogrodu. Czyli woda bedzie sobie spokojnie
    > splywac. Czolo bedzie lekko wysuniete za plyte, a tuz za plyta bedzie
    > rura drenazowa do jej wylapywania. Czyli bedzie wystarczylo raz na
    > jakis czas odpalic karchera i mocno splukac plyte przez te szpary. Ten

    tylko ze pod taras drewaniany plyty betonowej raczej zwykle sie nie robi.

    > PS. Rozmawialem wczoraj ze stolarzem ktory m.in. robi tarasy z
    > modrzewia syberyjskiego i mowi ze spoko moge dac legary z jakiegos
    > tanszego drewna :)

    jak ci da gwarancje to niema sprawy.

  • 22. Data: 2011-04-24 20:47:03
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-24 19:36, Marek Dyjor pisze:

    > tylko ze pod taras drewaniany plyty betonowej raczej zwykle sie nie robi.

    Taras betonowy można pokryć drewnem :-)
    Kupuje się takie gotowe kawałki, które układa się samemu.

    M.

  • 23. Data: 2011-04-25 11:57:38
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Taras betonowy można pokryć drewnem :-)
    > Kupuje się takie gotowe kawałki, które układa się samemu.
    >
    > M.

    Ostatnio w ikei widzialem takie kwadraciki z ktorych sklada sie niby
    taras. deseczki grubosci 3-5 mm zamocowane do jakiegos stelaza
    plastikowego. koncowki naklada sie i niby masz polaczenie. 1m2 takiego
    czegos kosztuje 80.-PLN Jak dla mnie szajs totalny.

    KADAR

  • 24. Data: 2011-04-25 12:34:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Kwi, 10:36, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > Mój dobry znajomy, równiez stolarz, robi drzwi, okna, schody, meble z litego
    > drewna. W drzwiach i oscieznicach z tego litego drewna, polowa materialu to
    > plyta wiórowa. Jesli potrzebna jest grubsza niz 18mm to sie skleja kilka takich
    > plyt. Twarde to jest jak diabli, mocne i trwale. Z metra zakupionego materialu,
    > uzyskuje niemal dokladnie metr gotowego produktu (plyty nie trzeba strugac).
    > Tym sposobem stolarz realizuje wymagania klientów, którzy zamawiajac schody czy
    > drzwi, patrza przede wszystkim na cene. Tak jak zaplacisz, tak bedziesz mial.

    Ale rozmawiamy o samych legarach, ktorych nie widac, a ktore
    odpowiednio polozone i zabezpieczone powinny przetrwac dlugie lata. To
    nie ma nic wspolnego z oscieznica, drzwiami, schodami. Jaka role
    pelnia legary i dlaczego niby musza byc koniecznie z tego samego
    materialu co gorne pokrycie ? Jakos do konstrukcji np. wiezby nie
    uzywa sie drewna egzotycznego a ta wytrzymuje dlugie lata :) Argument
    o trwalosci - OK, przemawia do mnie. Drewno sosnowe na pewno bedzie
    mniej trwale niz takie np. merbau :) Z tym ze jezeli roznica trwalosci
    wynosi np. 25 VS 500 lat to dla mnie sosna wystarczy. I tak za 10 lat
    pewnie zmienie koncepcje i pokrycie bo mi sie znudzi.

    Wogole zaczynam sie zastanawiac nad ryflowanymi deskami ze zwyklej
    sosny czy modrzewia po 40-50 pln / m2. Moj tarasik 24m2 (zwykly
    prostokat) wychodzi wtedy ~1200 pln + wkrety. I merbau i takie tanie
    drewno co rok trzeba konserwowac. Ciekaw jestem tylko jak np. taki
    merbau po 200-300 pln / m2 bedzie wygladal po 5-ciu latach ? Czy
    lepiej, niz nowy modrzew? Bo w cenie 1200 pln / m2 pokrycia to ja go
    sobie co tyle moge od nowa klasc ;) Zwykle jest dwustronnie ryflowany
    wiec po 5-ciu latach mozna przelozyc na druga strone i bedzie znowu
    jak nowy ;)

    Ot zaczynam sie zastanawiac gdzie jest ta granica uzytkowosc VS cena i
    czy egzotyki nie sa produktem dla bucowatych burzujow :-)

    Ma ktos z Was taras z taniego drewna ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2011-04-25 13:50:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Ot zaczynam sie zastanawiac gdzie jest ta granica uzytkowosc VS cena i
    > czy egzotyki nie sa produktem dla bucowatych burzujow :-)

    O to to to ... :-)))

    Mnie za takie poglądy już tu zjeżdżano na grupie :-)

    CHHHLLLUUUSSS :-PPP

    pozdr
    Robert G.

  • 26. Data: 2011-04-25 13:51:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kadar napisał:
    > Ostatnio w ikei widzialem takie kwadracik

    Po ikei niczego lepszego nie można się spodziewać :-)))

    pozdr
    Robert G.

  • 27. Data: 2011-04-25 14:10:44
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-25 13:57, Kadar pisze:

> [...]
    > plastikowego. koncowki naklada sie i niby masz polaczenie. 1m2 takiego
    > czegos kosztuje 80.-PLN Jak dla mnie szajs totalny.

    Wrzuciłem w google i mi wyszło tak z 3-4 razy drożej

    http://www.parkietyszczecin.pl/plytki_tarasowe_300mm
    x300x32mm_skosny;produkt;435;211,212;1;nazwa;0.html
    http://www.jakurzadzac.pl/budowanie/tarasy/drewniane
    -plytki-tarasowe
    http://www.drewnianetarasy.pl/drewniane.php?menu=dre
    wniane&go=squareline
    [...]

    A czy ładne? To już kwestia gustu.

    M.

  • 28. Data: 2011-04-25 14:21:25
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-25 14:34, Adam pisze:

    > Ot zaczynam sie zastanawiac gdzie jest ta granica uzytkowosc VS cena i
    > czy egzotyki nie sa produktem dla bucowatych burzujow :-)

    Egzotyki mają bardzo dobre własności akurat jeśli chodzi o stosowanie
    ich na zewnątrz. Przez to że mają dużą zawartość żywic to mogą być
    używane na zewnątrz bez żadnej impregnacji - tarasy z drewna
    egzotycznego nasącza się olejem tylko i wyłącznie po to, by nie traciły
    ładnego koloru. Mogą np. stać w wodzie, robi się z nich pokłady statków.

    Niestety olejowanie trzeba powtarzać, bo się wyciera. Samo drewno jest
    dość ciężkie w obróbce (jest twarde, mało elastyczne więc nie można w
    nie tak po prostu wbijać gwoździ - trzeba najpierw nawiercać otwory).

    Jak zrobisz taras z sosny to też źle nie będzie. To, ile lat wytrzyma
    zależy trochę od chemii jakiej użyjesz oraz od tego, jak będziesz dbał.

    Tylko uwaga - nie wolno mieszać egzotyku np. z sosną. Drewno pracuje i
    przy różnych rodzajach drewna to słabsze nie wytrzyma. Dlatego legary i
    góra powinna być wykonana z podobnego pod względem własności (jak np.
    wytrzymałość, elastyczność) gatunków drewna.

    M.

  • 29. Data: 2011-04-25 17:34:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Kwi, 16:21, M <M...@o...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > góra powinna być wykonana z podobnego pod względem własności (jak np.
    > wytrzymałość, elastyczność) gatunków drewna.

    Czytalem sobie dzisiaj sporo i ludzie bardzo polecaja modrzew - nawet
    ten nasz krajowy w cenie 50-60 pln / m2, a 60-70 pln / m2 z
    impregnacja cisnieniowa. Jeszcze pewnie trzy razy zdanie zmienie ale
    poki co decyduje sie wlasnie na impregnowany modrzew :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 30. Data: 2011-04-25 19:29:01
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-25 19:34, Adam pisze:
> [...]
    > impregnacja cisnieniowa. Jeszcze pewnie trzy razy zdanie zmienie ale
    > poki co decyduje sie wlasnie na impregnowany modrzew :)

    Mam pochwyty na balkonach z modrzewia :-)
    Zobaczymy ile wytrzymają.

    M.