  • 11. Data: 2010-01-11 08:51:57
    Temat: Re: Telewizor - prośba o doradzenie
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 11 Jan 2010 08:36:33 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > A tu to zależy od Twojej karty graficznej w kompie.

    No jakaś taka niby w miarę jeszcze współczesna (radeon 9600), pamiętam że
    jak miałem kiedyś monitor CRT to wyciągał 100hz. Pewnie sterowniki trza
    znaleźć jakieś.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 12. Data: 2010-01-11 12:38:55
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 15:46:18 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):
    > Przerabiałem temat kilka miesięcy temu i padło na PANASONIC
    > TX-P42S10E i po tych kilku miesiącach nie widze minusów,
    > jestem zadowolony.

    Wszystko OK, ale IMHO nie warto kupować full-HD. Z odległości 3.5m ciężko
    będzie dostrzec różnicę między 720p a 1080i/p, a różnica w cenie zauważalna
    (w zużyciu energii też, choć to akurat mało istotne)... Dodatkową kwotę
    lepiej zainwestować w pozostałe elementy kina domowego :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 13. Data: 2010-01-11 12:44:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 00:11:35 +0100, Bastion napisał(a):

    > Szukalbym czegos energooszczednego, TV kupujesz na
    > pare lat. Oszczednosci z energii przekladaja sie w konkretne sumy.

    ROTFL, dobry żart :)
    A jeszcze lepiej kupić blok rysunkowy i kredki, będzie jeszcze oszczędniej.

    Tak na serio, to jeśli zamierzasz oglądać nie tylko blueray/ps3 i cyfrową
    kablówkę, najlepiej wziąć plazmę. Nawet analogową kablówkę da się bez
    większego bólu oglądać - przy LCD wygląda koszmarnie.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2010-01-11 17:53:30
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 11-1-2010 13:38, Jacek Osiecki wrote:
> [...]
    > (w zużyciu energii też, choć to akurat mało istotne)... Dodatkową kwotę
    > lepiej zainwestować w pozostałe elementy kina domowego :)

    A oglądałeś filmy w full-HD? Blue-ray coraz bardziej tanieje, byle
    głupia konsola do gier go ma. Potem można sobie pluć w brodę, że ma się
    kiepską rozdzielczość. Jak kupuje się TV na rok lub mniej, to może być
    tylko HD-ready, jak na dłużej, to powinien być full-HD.

    Ja polecam LED LCD, bo tu jakość może wgniatać w fotel, jednakże to inna
    półka cenowa i autor wątku raczej z tej rady nie skorzysta.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 15. Data: 2010-01-11 19:21:53
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Grzegorz Janoszka* napisał(-a):

    > Ja polecam LED LCD, bo tu jakość może wgniatać w fotel, jednakże to inna
    > półka cenowa i autor wątku raczej z tej rady nie skorzysta.

    To jak już mowa o jakości, to możesz wskazać tv LCD z RGB LED, a nie Edge
    LED?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 16. Data: 2010-01-11 20:51:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 18:53:30 +0100, Grzegorz Janoszka napisał(a):
    > A oglądałeś filmy w full-HD?

    Tak, oglądałem.
    I może gdybyś się uparł to na stopklatce byłbyś w stanie zauważyć
    różnice między 1080p a 720p - już pomijając nawet to że 720p50 jest znacznie
    lepsze od 1080p24 które masz na bluray (o 1080i litościwie nie wspomnę :)

    > Blue-ray coraz bardziej tanieje, byle głupia konsola do gier go ma.

    Gorzej z filmami, te nadal mają absurdalne ceny :)

    > Potem można sobie pluć w brodę, że ma się kiepską rozdzielczość.

    Nie ma co pluć sobie w brodę, rozdzielczość jest w sam raz. Gdybym kupował
    plazmę 65" i oglądał ją z 3 metrów to zakup fullHD miałby sens - ale mowa
    z reguły o znacznie mniejszych przekątnych i większych odległościach.

    > Jak kupuje się TV na rok lub mniej, to może być
    > tylko HD-ready, jak na dłużej, to powinien być full-HD.

    Bzdura, tym bardziej że z czasem to wzrok się pogarsza a nie poprawia ;)
    Już nie mówiąc o tym że teraz telewizorów nie kupuje się na dłużej - tak LCD
    jak i plazmy mają swoje wady i jak już nowsze technologie wejdą na rynek to
    ludzie ceniący jakość będą musieli zmienić sprzęt. No i do tego nie można
    zapominać o fakcie że wytrzymujące 20 lat trinitrony to już przeszłość -
    teraz się produkuje zabawki na kilka sezonów - byle taniej, byle się zepsuło
    jak najszybciej po zakończeniu gwarancji ;)

    > Ja polecam LED LCD, bo tu jakość może wgniatać w fotel, jednakże to inna
    > półka cenowa i autor wątku raczej z tej rady nie skorzysta.

    LED LCD z local dimming może dopiero konkurować z plazmą, a i tak nie zawsze
    wygra ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 17. Data: 2010-01-11 21:15:25
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 11-1-2010 21:51, Jacek Osiecki wrote:
    > LED LCD z local dimming może dopiero konkurować z plazmą, a i tak nie zawsze
    > wygra ;)

    Taaaa... Plazma wygra, bo bierze tyle prądu, co 10 LED LCD tych samych
    rozmiarów :) Ja tam sobie chwalę LED LCD, jakość obrazu rewelacyjna.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 18. Data: 2010-01-11 21:56:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 22:15:25 +0100, Grzegorz Janoszka napisał(a):
    > Taaaa... Plazma wygra, bo bierze tyle prądu, co 10 LED LCD tych samych
    > rozmiarów :)

    Bez kozery napisz 500, ładniej będzie wyglądało (i równie bzdurnie :P)

    > Ja tam sobie chwalę LED LCD, jakość obrazu rewelacyjna.

    A ja sobie chwalę plazmę, jak się nie chce włączać buczącego dekodera to
    można sobie normalnie zmieniać kanały jednym pilotem :> nie ryzykując przy
    tym torsji na widok obrazu z kablówki na tv LCD :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2010-01-11 22:58:19
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > A jeszcze lepiej kupić blok rysunkowy i kredki, będzie jeszcze
    > oszczędniej.

    Tnij troche cytaty, bo nie wiadomo komu odpowiadasz.
    Latwo brac kredyty tylko potem ciezko je splacac.
    Zwracam uwage, ze juz w czasie planowania inwestycji,
    trzeba sie liczyc bardzo powaznie z jej kosztami.

  • 20. Data: 2010-01-11 23:02:50
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Oczywiście 42 cale na 15, motor na skuter, owczarka na
    > pekińczyka, lodówkę 1,7m na taką co sie pod stałom schowa,
    > czjnik elektryczny do śmieci, lampy na naftowe, kablówkę na
    > naziemną, ... itd, itd...
    > To już za dwa latka pojedzie i to z całą rodziną ;)

    Bez przesady, czasy sa niepewne i odrobina roztropnosci
    finansowej napewno nie zaszkodzi?