  • 31. Data: 2009-02-07 20:53:02
    Temat: Re: Temat poraz 100 - GWC
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Zapominasz o jednym parametrze - polu powierzchni. Policz sobie o ile
    > większe ma pole powierzchni chłodnica samochodowa w porównaniu do
    > nagrzewnicy.
    Nie zapominam - większy rozstaw blaszek to znaczy że jest ich mniej,
    czyli mniejsza sumaryczna powierzchnia. Poza tym, w aucie instalacja
    jest liczona na pracę przy czynniku ~95-100'C (bo ciśnieniowa i nie
    czysta woda, więc często 100' przekracza), i nie ma problemu z
    odprowadzeniem ciepła, więc to co wylatuje może mieć dowolną
    temperaturę. A w ogrzewaniu nie chcemy przegrzewać powietrza do +80'C bo
    będzie paskudne, i będzie śmierdziało palonym kurzem...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 32. Data: 2009-02-07 23:10:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:1h5m6nxxh3e3k$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Ja wiem, że merytoryczna dyskusja jest dla Ciebie trudna, jak dla każdego
    > 'jajakokowiemżeniedasie'

    Nie jest trudna, ale jak ktos Ci pisze nie jeden raz, ze wielu juz to robilo
    to Ty dalej zarowke bedziesz wynajdywal, jak ruski rower na strychu u
    Niemca. Twoj sposob sie nie sprawdzi z uwagi na zbyt duze opory powietrza i
    to nie tylko wynikajace z zawracania strugi, a ewentualna korzysc zostanie
    zjedzona przez koniecznosc stosowania wydajniejszego wentylatora np., a o
    szumach nie wspomne. Nie chodzi o to zeby zrobic cos za wszelka cene, tylko
    o to by mialo to sens rowniez ekonomiczny Panie "napiecei" skoro jajako
    raczyles wspomniec. Co najsmieszniejsze to i tak wiadomo, ze ten argument
    Cie nie przekona i za chwile podasz kolejny niewspomniany jeszcze pomysl
    tylko po to zeby sie realizowac na grupie i gadac o dupie Marynie. To jest
    wlasnie troll, wie wszystko najlepiej, nie dociera do niego rzeczowy
    argument. Co wazne w dyskusji to przytaczanie zlosliwych uwag w stylu jajako
    ubrane przy okazji w jakas tam bez znaczenia dyskusje. Dla tego nikt z
    trollem nie chce gadac, bo po co skoro i tak wie lepiej, a na wytykane
    bledne zalozenia w ogole nie reaguje podtrzymujac dalej dyskusje, jakby
    bledu w ogole nikt nie zauwazyl. Wiecej mi sie nie chce.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-02-08 01:34:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 8 Feb 2009 00:10:27 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Nie jest trudna, ale jak ktos Ci pisze nie jeden raz, ze wielu juz to robilo
    > to Ty dalej zarowke bedziesz wynajdywal, jak ruski rower na strychu u

    Oj, ja wiem, że wielu robiło, a Ty

    > Niemca. Twoj sposob sie nie sprawdzi z uwagi na zbyt duze opory powietrza i
    > to nie tylko wynikajace z zawracania strugi

    Jakie opory powietrza? jak duże? Jaki masz normalnie przepływ? Jaka jest
    wielkość strumienia w kg/min? Jakie tarcie o ścianki, bo to sa owe 'opory
    zawracania'?

    > tylko po to zeby sie realizowac na grupie i gadac o dupie Marynie. To jest
    > wlasnie troll, wie wszystko najlepiej, nie dociera do niego rzeczowy
    > argument.

    Którego rzeczowość to 'jajakoko'.

    Podaj proszę, jaka jest różnica ciśnień między wlotem, a wylotem
    nagrzewnicy w funkcji wielkości strumienia powietrza.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 34. Data: 2009-02-08 01:40:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 07 Feb 2009 21:53:02 +0100, BartekK napisał(a):

    > Nie zapominam - większy rozstaw blaszek to znaczy że jest ich mniej,
    > czyli mniejsza sumaryczna powierzchnia.

    Mniejsza niż? Blaszki w chłodnicy są bardzo cienkie, powierzchnia całości
    ogromna, opory IMO minimalne. Jedyna niewygoda, to rozmiary.

> [...]
    > temperaturę. A w ogrzewaniu nie chcemy przegrzewać powietrza do +80'C bo
    > będzie paskudne, i będzie śmierdziało palonym kurzem...

    Znów zapominasz, że chłodnica samochodowa, to moc ponad 100kW. A trzeba
    wykorzystać mniej niż 10% tego.
    Zapominasz tez, że jeśli mamy kanał nawiewy o przekroju 25x25cm, czyli
    6,25dm^2, a potem rozszerzamy go do 40x60cm, czyli 24dm^2, to prędkość
    powietrza spada niemal 4 razy. To powoduje, że opory przepływu spadają
    szesnastokrotnie...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 35. Data: 2009-02-08 09:11:40
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Dnia Sat, 7 Feb 2009 16:08:40 +0100, Maniek4 napisał(a):
    >
    > Ja wiem, że merytoryczna dyskusja jest dla Ciebie trudna, jak dla każdego

    Dać sie pewnie da tylko po co? Zupę też się pewnie da zjeść widelcem ale po
    co to robić jak do tego celu są zdecydowanie lepsze "narzędzia".

    Kris

  • 36. Data: 2009-02-08 11:30:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 8 Feb 2009 10:11:40 +0100, Kris napisał(a):

    > Dać sie pewnie da tylko po co? Zupę też się pewnie da zjeść widelcem ale po
    > co to robić jak do tego celu są zdecydowanie lepsze "narzędzia".

    Bo może się okazać, że rozwiązanie jest tańsze, przy takiej samej
    wydajności.
    Warto się zastanowić, zamiast ex cathedra walić 'niedasie' ;)

    --
    _______/ /_ GG: 3524356