  • 21. Data: 2013-05-20 07:01:36
    Temat: Re: Temat rzeka - pralka.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lisciasty wrote:

    > Rozumiem, że samochody kupujesz tylko w salonie? Przecież używany
    > samochód ma wypierdziane fotele, być może ktoś w nim rzygał, czy może
    > (o zgrozo!) uprawiał seks w brudnych gaciach. Że o wożeniu psa, śmieci
    > i gruzu nie wspomnę :] Tysiące ludzi kupujących w szmateksach to
    > pewnie margines dla Ciebie, a używane łachy pewnie trudniej doczyścić
    > niż pralkę :>

    daj se siana to Ikselka on ma problemy i to dość poważne :)

  • 22. Data: 2013-05-20 07:05:14
    Temat: Re: Temat rzeka - pralka (ładowana od góry)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irokez wrote:
    > W tych od góry za dużo wyboru nie ma. Bosch jest Mastercookiem z innym
    > logiem, na Mastercooka czyli Wrozamet trochę narzekają. Pozostaje
    > chyba kupić nowego Whirlpoola lub Elektroluxa. Jest jeszcze AEG ale
    > czy warto dopłacać aż tyle jak większość sprzętu ma teraz
    > zaprogramowany podobny czas działania?
    > Elektroluxy mają mnóstwo opinii w porównywarkach pisanych na zlecenie
    > więc nie ma co czytać, stąd pytanie tutaj (może nie wskoczy jakiś PR).
    > Wstępnie wybrane modele to Electrolux EWB105405W, Electrolux
    > EWT1066TDW, Whirlpool AWE 8026 P, Whirlpool AWE 9026 P.

    sam mam eletroluxa łądowanego do góry i jeszcze działa choć już sporo lat
    mineło..

    śmiem podejżewać że pralki ładowan od góry powinny być bardziej odporne na
    rozwalanie lożysk bo bęben jest zawieszony dwustronnie, amortyzacja jest
    chyab też lepsza przez to samo.

    moja czasem sie szarpnie ale nie wychodzi z miejsca zakwaterowanie (miedzy
    szafą a szafką)

  • 23. Data: 2013-05-20 12:28:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On May 20, 7:05 am, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > moja czasem sie szarpnie ale nie wychodzi z miejsca zakwaterowanie (miedzy
    > szafą a szafką)

    Teściowa miała gorenje, które sobie skakało po pralni i w trakcie iluś
    tam miesięcy użytkowania rozwaliło kilka płytek :] Oczywiście
    elementem stabilizującym w tym szajsie są kawałki krawężnika
    przyśrubowane tu i ówdzie. Kupiłem teściowej również jakieś okazyjne
    szkopskie miele, zajrzałem z ciekawości do środka i znalazłem 2 duże
    profilowane płyty żeliwne, ciężkie to gówno ale działa naprawdę
    dobrze ;)

    L.

  • 24. Data: 2013-05-20 13:14:06
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-05-20 07:05, Marek Dyjor pisze:
    > śmiem podejżewać że pralki ładowan od góry powinny być bardziej odporne
    > na rozwalanie lożysk bo bęben jest zawieszony dwustronnie,

    I, jak słyszałem, właśnie z tego powodu można montować (i montuje się)
    słabsze łożyska niż w pralkach ładowanych od przodu.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2013-05-20 13:49:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 May 2013 07:01:36 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > daj se siana to Ikselka on ma problemy i to dość poważne :)

    Jak widac te same "poważne problemy" ma żona przedmówcy. Kobieta ma rację,
    nie chce w obcych brudach maczać swojej bielizny. Ale kobiety to w ogóle są
    "obrzydliwe", co tam, pierz buty razem z gaciami, wolno Ci.
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 26. Data: 2013-05-21 07:46:34
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > Jak widac te same "poważne problemy" ma żona przedmówcy. Kobieta ma rację,
    > nie chce w obcych brudach maczać swojej bielizny. Ale kobiety to w ogóle są
    > "obrzydliwe", co tam, pierz buty razem z gaciami, wolno Ci.

    Jak mawiają: "We wszystkim trzeba mieć umiar, nawet w abstynencji".

    Wydawało mi się, że nawet w nowych pralkach, w których jeszcze czuć smród nowości
    zalecają aby kilka razy wykonać "pranie na pusto". A w tych, które już swoje mają
    (rok albo i mniej) też potrafi się z nich zapaszek ulotnić.
    Tak więc używana pralka to nie najgorsza rzecz jaka może nas spotkać.

  • 27. Data: 2013-05-21 17:02:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On May 21, 7:46 am, "Jan Koval" <j...@o...pl> wrote:
    > Tak więc używana pralka to nie najgorsza rzecz jaka może nas spotkać.

    Biadolenie nad używaną pralką to klasyczny przykład tzw. problemów
    pierwszego świata :P

    L.

  • 28. Data: 2013-05-23 13:25:25
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    Użytkownik "Miroo" <m...@R...o2.pl> napisał w wiadomości

    > I, jak słyszałem, właśnie z tego powodu można montować (i montuje się)
    > słabsze łożyska niż w pralkach ładowanych od przodu.

    Tak czy siak- przytłaczająca IMO ilość uszkodzeń łożyskowania bębna nie ma
    związku z odpornością mechaniczną, a z korozją. Czyli: rozwali się
    simmering- po łożyskach. Albo- wytrze się wał bębna- dostanie się woda do
    łożysk- po łożyskach.

    Pralka ładowana od góry- o czym już tu pisałem- zużywa trochę więcej wody, a
    więc i prądu. No ale te różnice może nie sa już tak znaczne (choć są).

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 29. Data: 2013-05-23 13:28:28
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

> [...]
    > chyab też lepsza przez to samo.
    >

    > moja czasem sie szarpnie ale nie wychodzi z miejsca zakwaterowanie (miedzy

    Pralka ładowana od góry musi mieć silniejsze amortyzatory- bo na nich stoi.
    I właściwie to one się w nich najczęściej psują. W ładowanych "normalnie"
    raczej się nie psują, a jak już- to nie dają aż takich efektów
    "tanecznych":-)

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 30. Data: 2013-05-24 19:37:34
    Od: Jawi <t...@p...pl>

> [...]
    >
    > śmiem podejżewać że pralki ładowan od góry powinny być bardziej odporne
    > na rozwalanie lożysk bo bęben jest zawieszony dwustronnie, amortyzacja
    też tak myślałem, Stara Wiatka pracowała z 15- 20 lat u rodziców.
    Kupiłem Whirlpoola ładowanego od góry wlasnie z tych powodów o których
    piszesz, łożyska wymieniałem po 4- latach.