  • 31. Data: 2013-12-19 16:35:18
    Temat: Re: Temperatura odczuwalna w domu
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:7cc42f04-1428-4ac6-bfb9-de411eb1a1b6@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 18 grudnia 2013 15:24:20 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    >Ot to - idealny przyklad na potwierdzenie tej tezy. Cieple nogi = komfort.

    Wystarcza zatem podwojne skarpety, po co te polary?

  • 32. Data: 2013-12-19 16:50:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 16:35:18 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Wystarcza zatem podwojne skarpety, po co te polary?

    Nawet wystarcza jedne - narciarskie. Takie do kolan :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2013-12-19 17:34:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Nawet wystarcza jedne - narciarskie. Takie do kolan :)

    Mi wystarczaja pojedyncze - temperatura na biurku 20,8C

  • 34. Data: 2013-12-20 08:21:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nie głoś tak kategorycznych poglądów bo nie wszysacy po domu w kapciach
    > chodza.
    > U nie tylko zona w laczkach a ja i córka praktycznie cały czas boso.
    > I czuć różnice gdzie jest podłogówka a gdzie nie ma.

    No ale ja nie dyskutuje z tym że czuć różnicę tylko z tym jakoby do komfortu
    przy grzejnikach trzeba było mieć 2-3 stopnie więcej.

    Pisałem wiele razy i powtórzę jeszcze raz. Jak ktoś lubi chodzić boso / w
    skarpetkach / cienkich skórkowych pantoflach to _żadna_ temperatura
    ustawiona na grzejnikach nie zastąpi mu podłogówki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2013-12-20 08:56:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Bo potwierdza to 54358435842962898989 uzytkownikow majacych na dole
    >podlogowke,
    >a na gorze kalafiory i kazdy, kto uzywal / ma w domu podlogowke.
    >Przy kalafiorach musisz utrzymywac 2-3stC wiecej zeby zapewnic komfort taki
    >jak przy podlogowce. To znany fakt, podstawowa zaleta podlogowki i nie ma z
    >nim za bardzo co dyskutowac :)

    Ja na dole mam podłogowkę a u góry grzejniki.

    Szczerze mówiąc jak dla mnie jedyną zaletą podłogówki jest to że jest ciepła
    podłoga.
    Co do "odczuwania" , czy ja wiem ?

    U góry pokoje mają dzieciaki. Ustawione 21-22 stopni , podobnie jest na dole
    i szczerze mówiąc nie odczuwam zbytnio różnicy.
    Grzejniki w pomieszczeniach są małe (pokój 25m2 po podłogach) ma tylko jeden
    grzejniki 60x100 c22 , drugi pokój też 25m2 ma taki sam grzejnik. Przedpokój
    ma chyba 60z100 C22 bo taki był najtańszy w zakupie. Grzejniki są zasilane
    45 max 50 stopni i jest ciepło.
    Dodatkowy plus grzejników jest ich szybkość i reakcja. Jak jest słonecznie i
    poddasze ogrzewa słońce to głowice termostatyczne dość szybko reagują na
    dodatkowe zyski cieplne i mniej grzeją ...
    W nowych domach nie potrzeba jakiś wielkich grzejników , a dodatkowo te
    obecnie produkowane już tak bardzo nie szpecą ...

    U mnie podłogówki nie można było na poddaszu dać , bo niskie a dodatkowe na
    legarach drewnianych i gdyby zrobiło się legary poziomie , dalo wylewkę i
    itd to nie było by sensu robić poddasza wogóle bo było by za nisko ...

    Czy żałują że nie mam podłogówki na poddaszu ?
    Może i trochę tak , ale nie ze względu że przeszkadzają mi grzejniki czy
    jest zimniej , tylko z powodu że instalcja w kotłowni może być wtedy mniej
    skomplikowana (jedna pompa tylko CO) oraz łatwiej to później tą instalację
    wpiąć do pompy ciepła ...
    Choć w przypadku grzejników też to wielki problem nie jest , po prostu
    trzeba wtedy dać większe grzejniki aby dały radę na niższej temperaturze
    pracować :)

  • 36. Data: 2013-12-20 09:00:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ja nie musze brac termometru bo mam wszystko na wykresie - utrzymuje
    >rowniotkie 22stC na poziomie 1,2m. Przy kalafiorach musialbym utrzymywac
    >jakies 24stC minimum, a i tak zostaje problem nieprzyjemnego "ciagniecia"
    >od stop. Ratowac sie mozna roznego typu dywanikami i grubymi kapciami.

    Pani instalatorze bzdury Pan gada ...
    Ja wiem że instalatorzy wolą kłaść podłogówkę , bo duuuużo wiecej z tego
    kasy jest niż przy "nędznych" grzejnikach ale nie wciskać kitu ..

    Mam w nowym domu i grzejniki i podłogówkę.
    Na poddaszu grzejniki , grzejniki ustawione na 3 i jest około 21-22 stopni i
    nic nie ciągnie.
    Ciepło i miło. Nie ma "wysuszania" powietrza bo jest WM a grzejniki działają
    na 45 stopni ..

  • 37. Data: 2013-12-20 09:05:35
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Dla mnie "ciagnie zimnem" oznacza ze po prostu czuc w danym miejscu chlod.
    >Niezaleznie czy to dmucha na stope chlodne powietrze z wentylacji czy
    >stoimy
    >na chlodniejszej podlodze. Czuc zimno = jest dyskomfort = "ciagnie zimnem".

    To według mnie w podłogówce bardziej "ciągnie zimnem" ale przy oknach ...
    Normalnie grzejniki montuje się pod oknami , więc w przypadku grzejników
    efektu zimna od szyb (okien) nie ma ...

    >No to nie rozumiem na czym polega w takim razie wedlug Ciebie dyskomfort
    >uzywania kaloryferow? Dla mnie wlasnie na tym ze ciagnie w stopy zimnem.
    >I zeby zapewnic ten sam komfort trzeba po prostu zagrzac troche mocniej.

    Dużo zależy od wysokości pomieszczeń i ... wentylacji.

  • 38. Data: 2013-12-20 12:13:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2013 09:00:57 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Pani instalatorze bzdury Pan gada ...
    > Ja wiem �e instalatorzy wol� k�a�� pod�og�wk� , bo duuuu�o wiecej
    z tego
    > kasy jest ni� przy "n�dznych" grzejnikach ale nie wciska� kitu ..

    Nie jestem instalatorem i nie zarabiam na instalacjach wiec pudlo :)
    A podlogowke mozna zrobic bez problemu samemu i wiele osob tak robi,
    instalacja wychodzi taniej od kaloryferowej wiec Twoj argument nie bardzo
    pasuje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2013-12-20 12:15:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2013 09:05:35 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > To wed�ug mnie w pod�og�wce bardziej "ci�gnie zimnem" ale przy oknach ...
    > Normalnie grzejniki montuje si� pod oknami , wi�c w przypadku grzejnik�w
    > efektu zimna od szyb (okien) nie ma ...

    W przypadku wentylacji grawitacyjnej moze tak jest.
    Siedze wlasnie przy oknie wykuszowym 2,6 x 2,6, podlogowka, zero kaloryferow
    i nie ma zadnego efektu "ciagniecia zimnem" :)
    pozdr.

    > Du�o zale�y od wysoko�ci pomieszcze� i ... wentylacji.

    Owszem - grawitacyjna zawsze sprawe niestety pogarsza bo powietrze wciska
    sie wszelkimi mozliwymi szparkami w oknach nawet jak sa nawiewniki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2013-12-20 12:23:59
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)

    > Ja na dole mam podłogowkę a u góry grzejniki.
    >
    > Szczerze mówiąc jak dla mnie jedyną zaletą podłogówki jest to że jest ciepła
    podłoga.
    > Co do "odczuwania" , czy ja wiem ?

    Trudno sie z Tobą niezgodzic.
    Dodam ze w pewnych
    wypadkach taka ciepla podłoga bywa klopotliwa,
    w szczegolnym wypadku ktos zastawi sobie meblami
    całą podłoge meblo-pierdolkami i okaze sie ze pomieszczenie
    grzeje powierzchnia 1,5m2 a ogrzewane sa :
    - szafa
    - komoda, szafka agd-rtv
    - kanapa, fotele, elegancki komplet ze skóry
    itp itd.
    konczac na podgrzewaniu
    - lodowki
    - zmywarki