  • 41. Data: 2013-12-20 12:32:31
    Temat: Re: Temperatura odczuwalna w domu
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2013 12:23:59 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > w szczegolnym wypadku ktos zastawi sobie meblami
    > ca�� pod�oge meblo-pierdolkami i okaze sie ze pomieszczenie
    > grzeje powierzchnia 1,5m2 a ogrzewane sa :

    Znaczy w pomieszczeniu 10-15-20-30m2 zostawi 1,5m2 wolnej przestrzeni?
    Popatrz *realnie* na np. swoj dom i powiedz czy masz gdzies taki burdel w
    swoim pokoju ?:)

    > - szafa
    > - komoda, szafka agd-rtv
    > - kanapa, fotele, elegancki komplet ze sk�ry

    Wszystko to jest z reguly na nozkach/nogach i nie wplywa w zaden
    znaczacy sposob na ogrzewanie.

    > konczac na podgrzewaniu
    > - lodowki
    > - zmywarki
    > - koszu na smieci

    Podlogowki w kuchni nie robi sie tam gdzie beda zabudowane szafki i problem
    z glowy - chyba wiekszosc budujacych wie juz na etapie budowy jak kuchnie
    zabuduje bo trzeba tam tez doprowadzic zwykle prad 3fazowy do kuchenki,
    gniazdko do lodowki, wode i odplyw do zmywarki i zlewu etc. Wiec to taki
    argument na sile :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2013-12-20 13:05:47
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Czesc ;-)

    >Znaczy w pomieszczeniu 10-15-20-30m2 zostawi 1,5m2 wolnej przestrzeni?
    >Popatrz *realnie* na np. swoj dom i powiedz czy masz gdzies taki burdel w
    >swoim pokoju ?:)

    Nie napisalem ze ja tak mam, ale ze warto
    o tym pamietac.....
    Prywatnie tak zawalone mam:
    - garderobe
    - korytarz wejsciowy
    - tzw. hall
    - jedna z łazienek moze nie do 1.5m2 ale ( tu kosz, tam szafka, itp itd.)

    Kazdy z nas wie, naszym damom zawsze i nieustajaco
    przydałby dodatkowy schowek/szafka ktory wlasnie
    gdzies zobaczyła.

    ><- szafa

    >Wszystko to jest z reguly na nozkach/nogach i nie wplywa w zaden
    >znaczacy sposob na ogrzewanie.

    Jak ktos o tym pamieta to OK, ale sa tacy ktorzy
    takich mebli nie mają lub nie gustują w nich (np ja)

> [...]
    >zabuduje bo trzeba tam tez doprowadzic zwykle prad 3fazowy do kuchenki,
    >gniazdko do lodowki, wode i odplyw do zmywarki i zlewu etc. Wiec to taki

    Adaś ;-)
    Jeden buduje, a inny zas tylko pieniadze wydaje, potem dziwi sie ze mu z kosza
    "smierdzi",
    albo wódka/wino sie grzeje w barku na kółkach, a w najgorszym wypadku
    jakies super hiper płytki marmurowe sprowadzane z Mozambiku popekają ale kto bogatemu
    zabroni ;-)
    Wybor ogrzewania podłogowego czy grzejnikow (grzejnik tez mozna zastawic) to w sumie
    złożona
    sprawa.

    pozdrawiam
    Adams

  • 43. Data: 2013-12-20 13:08:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Nie jestem instalatorem i nie zarabiam na instalacjach wiec pudlo :)
    > A podlogowke mozna zrobic bez problemu samemu i wiele osob tak robi,
    > instalacja wychodzi taniej od kaloryferowej

    Zwykle tak, choć nie zawsze.

    Ot choćby za chwilę jadę na budowę, gdzie inwestor robił wylewki
    samodzielnie (w betoniarce), dzięki czemu zaoszczędził pewnie ze 2 tysiące.
    Przy rozłożonych rurkach wożenie betonu z jednego końca domu na drugi taczką
    jest trochę upierdliwe i niesie ze sobą ryzyko uszkodzenia czegoś.

    Ale ogólnie masz rację. Przy samodzielnym wykonaniu podłogówka najczęściej
    wychodzi taniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2013-12-20 13:13:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2013 13:05:47 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > Nie napisalem ze ja tak mam, ale ze warto
    > o tym pamietac.....

    Warto tez pamietac zeby latawcow nie puszczac za wysoko bo tam beingi lataja:)

    > Jeden buduje, a inny zas tylko pieniadze wydaje, potem dziwi sie ze mu z kosza
    "smierdzi",

    Kazda wspolczesna kuchnia czy to wykonywana u stolarza czy w salonie jest
    na wysokich stopkach (~10cm) z cokolikiem wiec nawet jak zrobi tam podlogowke
    - nic nikomu "smierdziec z kosza" nie bedzie. Naprawde to sa argumenty na
    sile nie majace nic wspolnego z rzeczywistoscia :)

    > albo w�dka/wino sie grzeje w barku na k�kach, a w najgorszym wypadku

    Grzeje sie do ilu - 25-26stC? :) Toz to prawie temperatura pokojowa. Jak ktos
    chce schlodzone to ma w barku lodoweczke :)

    > jakies super hiper p�ytki marmurowe sprowadzane z Mozambiku popekaj� ale kto
    bogatemu zabroni ;-)

    Czemu mialyby popekac? Myslisz ze super hiper drogie marmurowe plytki
    z Mozambiku bedzie kladl partacz niezgodnie z zasadami, bez kleju elastycznego
    etc? No bajki to sa :-)

    > Wybor ogrzewania pod�ogowego czy grzejnikow (grzejnik tez mozna zastawic) to w
    sumie z�o�ona
    > sprawa.

    Dla mnie sprawa jasna - zadnych niepotrzebnych gratow w domu, czyli 100%
    podlogowka :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2013-12-20 13:24:39
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    ps.com...
    >Dla mnie sprawa jasna - zadnych niepotrzebnych gratow w domu, czyli 100%
    >podlogowka :-)

    "każda pliszka swój ogonek chwali"

    pozdrawiam
    Adams

  • 46. Data: 2013-12-20 13:25:48
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-20 12:15, Adam wrote:

    > W przypadku wentylacji grawitacyjnej moze tak jest.
    > Siedze wlasnie przy oknie wykuszowym 2,6 x 2,6, podlogowka, zero kaloryferow
    > i nie ma zadnego efektu "ciagniecia zimnem" :)
    > pozdr.

    Nie ma bo masz pewnie przyzwoite okna ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 47. Data: 2013-12-20 14:20:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2013 13:25:48 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Nie ma bo masz pewnie przyzwoite okna ;-)

    No wlasnie nie bardzo - mam coprawda 3 szyby ale 1 komora (p4). U szyb 1.0,
    czyli standard jaki obowiazywal 4 lata temu. Dzisiaj to juz przezytek i
    staroc, kurde :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2013-12-20 14:22:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 grudnia 2013 13:24:39 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > "ka�da pliszka sw�j ogonek chwali"

    Tyle ze pliszka nie miala wyboru ogonka, a ja taka instalacje wybralem
    swiadomie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2013-12-20 14:35:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-20 14:20, Adam wrote:

> [...]
    > czyli standard jaki obowiazywal 4 lata temu. Dzisiaj to juz przezytek i

    No tak ale na tyle przyzwoite żeby nie ciągnęło od nich.
    Zresztą 3-szybowe to już jednak inna bajka.

    Choć przed moim teraźniejszym domem mieszkałem z oknami jednopakietowymi
    Veka z szybami 1.1 - baaaardzo typowe.
    Nigdy jednak nie czułem od nich chłodu gdy siedziałem blisko.
    Natomiast moi rodzice mają teoretycznie takie same ale w praktyce nie
    siadam przy oknie jak jest jakaś rodzinna impreza u nich :-/

  • 50. Data: 2013-12-20 20:37:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >No wlasnie nie bardzo - mam coprawda 3 szyby ale 1 komora (p4). U szyb 1.0,
    >czyli standard jaki obowiazywal 4 lata temu. Dzisiaj to juz przezytek i
    >staroc, kurde :-)

    Po ci p4?