  • 11. Data: 2010-06-29 09:28:19
    Temat: Re: Terakota w kuchni
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    news:kn751n4f7vlz$.i8nf1v5n8xvo$.dlg@40tude.net...

    > Z powodu odkurzacza? Moje fochy muszą mieć duuuuże powody - dlatego są tak
    > rzadkie, średnio 1 na 10 lat.

    Hyla doskonale zbiera płyny z mycia posadzek, co więcej - można wyssać
    zawartość syfonu i zalać czystą wodą. Wąską ssawką wyczyścić na sucho i
    mokro kaloryfer jak i inne szczeliny lub kąty np. w kabinie prysznicowej. Do
    dużych powierzchni ma gumową nakładkę - zbiera bez drapania, także
    zawiesiny, nawet z piachem Ma zbiornik nakładany na wierzch na płyny
    myjące - ja używam go do czystej wody do spłukiwania. Normalnie jest w nim
    płyn myjący wypuszczany ręcznym zaworem na dywan czy tapicerkę lub z inną
    ssawką na posadzki, nawet panele czy parkiet. Zwilżenie trwa krótko, nie
    powoduje nasączenia posadzki,l brudy są natychmiast wessane do odkurzacza, a
    w moim przypadku czystą wodą zmywam po płynach. Dzięki temu wyschnięta
    posadzka nie ma drobin płynu myjącego.
    Dlatego zdziwiłem się Twojej opozycji.

  • 12. Data: 2010-06-29 10:39:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 11:28:19 +0200, Panslavista napisał(a):

    > nawet panele czy parkiet.

    Co jak co, ale parkiet i woda powinny być z dala. Chyba że nazywasz
    parkietem coś, co nim nie jest.

    > Zwilżenie trwa krótko, nie
    > powoduje nasączenia posadzki

    Parkiet ma naturalne szczeliny - nie ma mowy, żeby nie pozostały w nich
    resztki wody, nie pleć. Oczywiście PRAWDZIWY parkiet, nie jakaś deska
    barlinecka czy inne panelorodzinne wyroby.

    A co do terakoty - ona nie nasiąka, więc nie ma konieczności szybkiego
    usuwania wilgoci. W chropowatej terakocie kuchennej osadzają się
    abrudzenia, których zwykły strumień wody nie usunie - jedyny sposób to
    szczotka, konkretnie działający środek emulgujący i mop.

  • 13. Data: 2010-06-29 13:31:21
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > resztki wody, nie pleć. Oczywiście PRAWDZIWY parkiet, nie jakaś deska
    > barlinecka czy inne panelorodzinne wyroby.

    Od dziecka biegałem po parkietach. I wiem jak się konserwuje, nawet woskiem.
    IU spokojnie dobrze ułożony parkiet można Hylą zmyć.

  • 14. Data: 2010-06-29 16:12:11
    Od: "kika" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jednak nie na wszystkim się znasz (będzie foch?).

    Serdecznie uśmiałam się.. :-DDD

  • 15. Data: 2010-06-29 16:16:27
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Parkiet ma naturalne szczeliny - nie ma mowy, żeby nie pozostały w nich
    > resztki wody, nie pleć. Oczywiście PRAWDZIWY parkiet, nie jakaś deska
    > barlinecka czy inne panelorodzinne wyroby.

    Szczeliny to ma ten rozeschnięty, wyłódeczkowany lub olejowany.

  • 16. Data: 2010-06-29 21:10:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 15:31:21 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Od dziecka biegałem po parkietach. I wiem jak się konserwuje, nawet woskiem.
    > IU spokojnie dobrze ułożony parkiet można Hylą zmyć.

    Może i tak, może i nie - swojego dobrze ułożonego Hyli i płynącej wodzie
    nie powierzę na pewno.

  • 17. Data: 2010-06-29 21:10:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 18:16:27 +0200, Boombastic napisał(a):

    > Szczeliny to ma ten rozeschnięty, wyłódeczkowany lub olejowany.

    Czyli ten prawdziwy.

  • 18. Data: 2010-06-30 06:10:04
    Od: "A.N." <a...@w...pl>

    Tak sobie tu przekomarzacie się, a moje pytanie było konkretne. Może z tą
    dyskusją, która niczego nie wnosi, przenieślibyście się na inne forum?

  • 19. Data: 2010-06-30 07:11:07
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.N." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Tak sobie tu przekomarzacie się, a moje pytanie było konkretne. Może z tš
    > dyskusjš, która niczego nie wnosi, przenieœlibyœcie się na inne forum?

    Po pierwsze to nie jest forum, a po drugie to od kiedy mianowałeś siebie
    moderatorem?

  • 20. Data: 2010-06-30 07:51:13
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    >W mojej kuchni na podłodze jest chropowata terakota. Mam wielkie kłopoty z
    >jej myciem. Czy znacie jakiś skuteczny środek do mycia takiej podłogi
    >(tylko raczej nie z Lidla). Z góry dziekuję.

    VC 150 lub VC 242 ale 242 to już hardkor.
    --
    Jackare