  • 11. Data: 2013-02-12 11:37:27
    Temat: Re: "Tłumnik" do wentylacji mechanicznej.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jeffrey wrote:

    > w którymś poście napisał że tylko przeniósł ten element a nie
    > zlikwidował więc nie jest tak źle :)

    jeżeli to jest ten element to musi sie on znajdować na granicy strefy
    pożarowej, a nie gdzieś w pomieszczeniu :)

  • 12. Data: 2013-02-12 19:04:47
    Od: Bolko <s...@g...com>

    No popatrz a kominiarze dwa lata temu na pytanie czy ten dzyndzel ma coś wspólnego z
    ogniem STANOWCZO zaprzeczyli.
    Więc chyba nadal nie rozmawiamy o tym samym.
    Chyba że to nie byli kominiarze. Ale na czarno byli ubrani :)

    Życie (i mechanicy) mnie nauczyło że jak nie wiesz do czego coś jest a naprawde nie
    musisz tego ruszać to tego lepiej nie ruszaj.
    Dzyndzel został w tym samym miejscu.

  • 13. Data: 2013-02-13 11:07:38
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Bolko wrote:

> [...]
    > Więc chyba nadal nie rozmawiamy o tym samym.
    > Chyba że to nie byli kominiarze. Ale na czarno byli ubrani :)

    kominiarze to prości ludzie od czarnej roboty i wentylacja jest
    niejako przyklejona do ich podstawowej działalności, posługiwanie się
    anemometrem jest dziecinnie proste i wystacza by stwierdzić że jest
    "cug" a jak nie ma to znaczy że wymieniłeś okna na plastiki i musisz
    je rozszczelnić :) ( możesz też mieć chwilowego pecha i nie ma wiatru)
    jak jest ciąg wsteczny to rozszczelniłeś okno nie po tej stronie
    mieszkania co trzeba itp. to są proste zależności
    ja sam długo siedzę w wentylacji ale takiego elementu jak u Ciebie na
    oczy nie widziałem, może dla tego że instalacje przemysłowe są trochę
    inne ( tu stosuje się klapy p.poż)

    > Życie (i mechanicy) mnie nauczyło że jak nie wiesz do czego coś jest
    > a naprawde nie musisz tego ruszać to tego lepiej nie ruszaj.
    > Dzyndzel został w tym samym miejscu.

    bardzo słuszne i rozsądne podejście, ja też się do tego stosuję

    jeffrey