  • 1. Data: 2009-10-22 08:56:29
    Temat: Trawa - dawać nawóz na zimę?
    Od: mamqa <m...@o...pl>

    Witam

    Cztery tygodnie temu wysialiśmy trawę, wyrosła ładna i gęsta. Zbliża się
    zima i mój mąż gdzieś słyszał że na zimę trzeba trawę potraktować
    nawozem... Mi się wydaje to zbędne gdyż przed wysianiem rozkładaliśmy
    naturalny kompost... ale sama już nie wiem i pytam, bo pewnie znajdzie
    się niejedna osoba z doświadczeniem: nawozić (a jeśli tak to czym?) czy
    nie nawozić?
    A drugie pytanko: kosić ją czy już na zimę tak jak jest zostawić?

    Pozdrawiam,
    mamqa z mężem.

  • 2. Data: 2009-10-22 13:01:23
    Temat: Re: Trawa - dawać nawóz na zimę?
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:hbp6nu$q9f$1@news.onet.pl mamqa <m...@o...pl>
    napisał(a):

    > nawozić (a jeśli tak to czym?) czy nie nawozić?

    Hejka. Dla poprawy kondycji i zimotrwałości trawnika można zastosować
    wczesną jesienią nawóz wieloskładnikowy o podwyższonej zawartości fosforu i
    potasu (zbyt dużo azotu podanego na jesieni obniżą odporność traw na mróz).
    Np: Polifoska 6, Polifoska 8 lub Polimag 305

    > A drugie pytanko: kosić ją czy już na zimę tak jak jest zostawić?

    Zostawia się przy ostatnim koszeniu trawę o wysokości 6 cm.
    Pozdrawiam wizualnie Ja...cki
    PS
    http://ogrody.gazetadom.pl/ogrody/10,92225,5448913,N
    awozenie_trawnika.html

  • 3. Data: 2009-10-23 14:49:53
    Od: mamqa <m...@o...pl>

    Dirko pisze:

    > http://ogrody.gazetadom.pl/ogrody/10,92225,5448913,N
    awozenie_trawnika.html

    Za porady dziękuję :)

    mamqa.

  • 4. Data: 2009-11-03 17:32:06
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Ja bym uważał z nawożeniem trawy, bo potem rośnie, jak wściekła. Parę lat
    temu po nawożeniu Polifoską nie nadążałem z koszeniem i żałowałem, że nie
    mam stadka owiec, coby mogły się najeść do syta.
    Natomiast na zimę korzystnie jest glebę odkwasić przez wapnowanie (o ile
    potrzeba). Właśnie tydzień temu wysiałem 40 kilo wapna i już się ładnie
    rozpuściło.
    Jacek