  • 21. Data: 2009-06-20 16:45:04
    Temat: Re: Trawnik mi się zaperzył :(
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Niewe wrote:
    > Tyż mam.
    > I nadal dupa :(

    gdzies jest błąd. zakładam, że wiesz, jaką masz ziemię. Może poprzez
    nawożenie zakwasiła się lub przezasadowiła?
    moze za często podlewasz? ja robię to raz na tydzień lub rzadziej, jeśli
    pada. A trawę mam na paskudnym piasku pokrytym 10 cm kwaśnego humusu.
    co znaczy "nie rośnie"? nie zagęszcza się? a może poszło w łodygę i
    kosisz łodygi? tak kombinuję, skoro twierdzisz, że perz kłuje? u mnie na
    kawałku, gdzie jest - a raczej był perz - nic nie kłuło.
    może za nisko kosisz?

    --
    bartek

  • 22. Data: 2009-06-20 20:13:35
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    bokomaru pisze:
    > gdzies jest błąd. zakładam, że wiesz, jaką masz ziemię. Może poprzez
    > nawożenie zakwasiła się lub przezasadowiła?

    Cholera wie. W kwietni nawiozłem nawozem do trawników Susbstrala i trawa
    ładnie się wybarwiła i jeszcze rosła.

    > moze za często podlewasz? ja robię to raz na tydzień lub rzadziej, jeśli
    > pada.

    Automat mam ustawiony na codzienne podlewanie koło szóstej rano. Po
    osiem minut na sekcję (sekcje częściowo na siebie zachodzą) Jak pada
    czujnik wyłącza system.
    To dużo czy mało?

    > co znaczy "nie rośnie"? nie zagęszcza się?

    Przedtem kosiłem raz w tygodniu i wychodziło mi z tego około 7-9 pełnych
    koszy od kosiarki. Dzisiaj skosiłem po 1,5 tygodnia od ostatniego
    koszenia i wyszły mi dwa kosze.

    > a może poszło w łodygę i
    > kosisz łodygi? tak kombinuję, skoro twierdzisz, że perz kłuje? u mnie na
    > kawałku, gdzie jest - a raczej był perz - nic nie kłuło.
    > może za nisko kosisz?

    No właśnie to się chyba tak usrało od kiedy skosiłem niżej niż zwykle. :/

  • 23. Data: 2009-06-21 09:16:59
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Niewe wrote:
    > Automat mam ustawiony na codzienne podlewanie koło szóstej rano. Po
    > osiem minut na sekcję (sekcje częściowo na siebie zachodzą) Jak pada
    > czujnik wyłącza system.
    > To dużo czy mało?

    to zalezy od wydajnosci. ale z tego, co sie orientuje, lepiej raz na
    tydzien obficie.

    > Przedtem kosiłem raz w tygodniu i wychodziło mi z tego około 7-9 pełnych
    > koszy od kosiarki. Dzisiaj skosiłem po 1,5 tygodnia od ostatniego
    > koszenia i wyszły mi dwa kosze.

    zimno bylo. jak jest zimno, trawa rosnie wolniej.

    > No właśnie to się chyba tak usrało od kiedy skosiłem niżej niż zwykle. :/

    6-7 cm trzeba zostawic, tzn. nie mniej. ale najlepiej obejrzec, jak
    wyglada lodyga z lisciem, zeby nie zostawic samej lodygi przy koszeniu.

    --
    bartek

  • 24. Data: 2009-06-21 09:47:38
    Od: Niewe <n...@b...pl>

    bokomaru pisze:
    > 6-7 cm trzeba zostawic, tzn. nie mniej. ale najlepiej obejrzec, jak
    > wyglada lodyga z lisciem, zeby nie zostawic samej lodygi przy koszeniu.

    Tu może być pies pogrzebany. Koszę na 5.5 cm.

  • 25. Data: 2009-06-21 10:31:14
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tu może być pies pogrzebany. Koszę na 5.5 cm.

    Kosi się tak, aby nie uszkodzić wierzchołków wzrostu większości traw
    posianych na terenie.
    A to znaczy że nie jest narzucona poradami lub chcicą wysokość koszenia,
    tylko trzeba zobaczyć na gruncie - lepiej powtórzyć koszenie na dwu metrach
    pasa po obniżeniu noża, niż zlikwidować darń.

  • 26. Data: 2009-06-21 19:48:47
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:h1kvjo$ivb$1@portraits.wsisiz.edu.pl Niewe
    <n...@b...pl> napisał(a):

    > Tu może być pies pogrzebany.

    Hejka. Pies?... Piesek?... Jaka rasa?
    Pozdrawiam śmiesznie Ja...cki
    PS Łodyga u traw? A liście ponad łodygą? Mają ludzie fantazję.

  • 27. Data: 2009-06-21 21:34:19
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Dirko wrote:
    --
    > PS ?odyga u traw? A li?cie ponad ?odyg?? Maj? ludzie fantazje.

    ustaw sobie proszę deklarację kodowania, bo w nagłówku jej nie ma.
    a jeśli nie widziałeś łodygi w trawie, to obejrzyj sobie zdjęcie - lub -
    o zgrozo - poczytaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Trawa

    --
    bartek

  • 28. Data: 2009-06-22 06:45:36
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Tu może być pies pogrzebany. Koszę na 5.5 cm.
    Zależy od gatunku trawy ! Zazwyczaj właściwa jest wysokość koszenia 5-7,5cm.
    Ścinamy nie więcej, niż 1/3 wysokości, czyli dla trawki docelowo 5cm kosimy
    przy max 7,5cm. Wyższa trawa (docelowa) ma zwykle lepszy system korzeniowy i
    jest odporniejsza na chwasty/choroby/suszę. Jak dopuścisz do 'wykłoszenia',
    to pozostaną suche patyki, które wyglądają 'średnio'. I one pozostają już do
    końca sezonu a nawet (w postaci filcu) dłużej.

    Pzdr.
    Adam

  • 29. Data: 2009-06-23 14:35:56
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:h1q239$4vu$1@atlantis.news.neostrada.pl bokomaru
    <b...@z...com> napisał(a):

    > ustaw sobie proszę deklarację kodowania, bo w nagłówku jej nie ma.
    > a jeśli nie widziałeś łodygi w trawie, to obejrzyj sobie zdjęcie -
    > lub - o zgrozo - poczytaj:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Trawa

    Hejka. Poczytałem "Łodyga nazywana źdźbłem..." Zresztą odsyłanie w tej
    kwestii do wikipedii kogoś, kto dwukrotnie zdawał łąkarstwo zakrawa na
    szyderstwo.
    Pozdrawiam terminologicznie Ja...cki
    PS Podobnie mylisz się co do kodowania. Jednak obowiązuje ISO.

  • 30. Data: 2009-06-23 16:16:31
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-23 16:35:56 +0200, "Dirko" <i...@g...com> said:

    > PS Podobnie mylisz się co do kodowania.

    No niezupełnie. Nagłówka Contet-type nie masz (zresztą zajrzyj w swoje
    posty). Więc przedmówca w tym akurat ma rację.

    > Jednak obowiązuje ISO.

    Naturalnie. Jednakże nie zwalnia to z powinności określenia go w
    nagłówkach. W takiej postaci:

    Różniste newsreadery, w sytuacji kiedy nie widzą żadnego nagłówka
    Content-Type, gotowe potraktować treść jako ASCII, lub w najlepszym
    razie Latin-1. Nawet bez parsowania treści. Dlatego warto mieć
    ustawiony, i zgodnie z zawartością.

    Wprawdzie na OE się nie znam, ale spójrz na to:
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    --
    DJ