  • 41. Data: 2011-03-15 03:21:55
    Temat: Re: Trzesienie ziemi
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    news:ilm5jo$a6h$1@mx1.internetia.pl...

    > Nasza wiedza jest wystarczajaca, a jesli sie upierasz, ze klopot z
    > reaktorem dowodzi, ze jest niewystarczajaca, to w przypadku rafinerii
    > nalezaloby uznac, ze skrajnie niewystarczajaca, jakos nie zauwalylem bys
    > byl przeciwko rafineriom.

    Jest wystarczająca ale wykonawcy wszystko zniszczą :-)
    Paragony by trzeba im dawać... tylko co później po uruchomieniu? Ja nie
    wierzę nic a nic tym co bedą to budować.

  • 42. Data: 2011-03-15 04:21:21
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Problem odpadow radioaktywnych o czasie polowicznego rozpadu setek lat
    > ciagle nie jest roziwiazany. Ja wiem, ze jest ich relatywnie malo ale jak sa
    > grozne nie trzeba przeciez pisac. Do tej pory nikt nie wie co z nimi robic.
    > Trzyma sie zamkniete i czeka na nienadchodzacy postep.

    Zapakować do bezzałogowej rakiety i w przestrzeń kosmiczną... Byle dalej.
    Pewnie, że to drogie i jest zaśmiecaniem, ale chyba w obecnej sytuacji
    to najsensowniejsze rozwiązanie - tam, o ile dobrze obliczą trajektorię
    - nikomu nie będą szkodziły.

    pozdr
    Robert G.

  • 43. Data: 2011-03-15 06:59:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No nie wiem, sytuacja jest powazna. Poczekajmy na rozwoj wydarzen i oby
    > nic wiecej sie nie stalo.

    Tak jak i w rafineriach, z tym, ze tam nikt do konca strat nie policzy, to
    co juz poszlo do atmosfery ze spalonej ropy po prostu dolozy sie do ogolnego
    bilansu zanieczysczen i nikt nie bedzie dyskutowal, bo to w koncu
    "bezpieczna" energia jest.

    > Na razie obserwuje co sie dzieje, Czarnobyl tez nie jest bez znaczenia.
    > Cos tam jednak pokazal.

    Pokazal, ze ruskie wojsko mialo i pewnie nadal ma w dupie obywateli tego
    kraju.

    > Ja wiem, ze to stary rupiec i dzis takich sie nie robi, ale obecna
    > ewakuacja w promieniu 20km na wszelki wypadek i zalecenia nie wychodzenia
    > z domu tez cos znaczy. Nie jest tak, ze nic sie nie moze wydostac, a
    > skutki napromieniowania nie koniecznie ujawnia sie zaraz po.

    No wiesz, caly swiat tam tylko czeka, zeby choc troche skoczylo
    promieniowanie, co prawda nadal bedzie ponizej 1% wartosci niebezpiecznej,
    ale media maja temat - kasa leci.

    > Jak chcesz, dla Ciebie to moze i belkot co wcale nie zmienia faktu. Dawka
    > byla bezpieczna, na razie.

    Ale kumasz, ze codziennie sie napromieniowujesz? A spaliny z wegla
    podwyzszaja Ci dawke stale?

  • 44. Data: 2011-03-15 07:00:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Pewnie, że to drogie i jest zaśmiecaniem, ale chyba w obecnej sytuacji to
    > najsensowniejsze rozwiązanie - tam, o ile dobrze obliczą trajektorię -

    Raczej nierealne. Predzej doczekamy sie sprawnych tokamakow.

  • 45. Data: 2011-03-15 07:02:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > A ja stoję w rozkroku :-)
    > Z jednej strony fajnie mieć takie elektrownie ale z drugiej jak pomyślę,
    > że takie kierbud czy inspektor olewacz, często niedouczony i jeszcze
    > odwróci głowę w bok podczas wibrowania betonu, nie sprawdzi zbrojenia to
    > ja ciemno widzę te elektrownie atomowe w Polsce. Strach sie bać.

    Stoj dalej. Ale podpowiem Ci, ze tam w nadzorze nie pracuja majstry w
    moherach, i nikt nie przyjmuje na wiare, ze cos zostalo zrobione
    (przeswietlenia, testy itp).

  • 46. Data: 2011-03-15 07:10:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Wstrzasy, ale bezposrednia przyczyna nie byly wstrzasy a zalewajaca fala
    > tsunami. To paradoks, odporna na wstrzasy elektrownie unieruchamia woda z
    > oceanu na ktora nie byla przygotowana.

    Powtorze jeszcze raz - elektrownia rowniez nie byla przygotowana na
    uderzenie ladynku nuklearnego. Po prostu sa pewne granice, a i tak
    obstawiam, ze technologie "bezpieczne" narobia znacznie wiecej syfu.
    Zrezygnujesz z samochodu?

    > Posprzataja i reszta dalej bedzie mogla jezdzic nawet tego samego dnia.

    Ale trupy beda? A teraz przypomnij mi ile bylo wypadkow elektrowni
    atomowych, gdzie nie dalo sie posprzatac - skutkow eksperymentow militarnych
    nie liczymy. I jak sadzisz ile razy wiecej jest ofiar technologii
    "bezpiecznych" vs nuklearnych?

  • 47. Data: 2011-03-15 07:10:51
    Od: Piotr D. <p...@z...to>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 05:21:21 +0100, robercik-us napisał(a):

> [...]
    > Pewnie, że to drogie i jest zaśmiecaniem, ale chyba w obecnej sytuacji
    > to najsensowniejsze rozwiązanie - tam, o ile dobrze obliczą trajektorię

    To 100x większe zagrożenie niż może sprawić sama elektrownia. Wystarczy aby
    jeden taki ładunek zszedł z kursu, wybuchł gdzieś na dużej wysokości i mamy
    większe skażenie niż np. Czarnobyl.

    Obecnie jedyna forma składowania to zakopywanie głęboko w ziemi i
    monitorowanie stanu składowiska. Niestety nic lepszego nie ma w
    zastępstwie.

    Piotrek

  • 48. Data: 2011-03-15 07:11:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Jest wystarczająca ale wykonawcy wszystko zniszczą :-)
    > Paragony by trzeba im dawać... tylko co później po uruchomieniu? Ja nie
    > wierzę nic a nic tym co bedą to budować.

    To sie nazywa obsysja*.

    *korekta: nie poprawiac

  • 49. Data: 2011-03-15 07:22:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Jest wystarczająca ale wykonawcy wszystko zniszczą :-)
    > Paragony by trzeba im dawać... tylko co później po uruchomieniu? Ja
    > nie wierzę nic a nic tym co bedą to budować.

    Nudny się robisz z tym swoich gadaniem... jak taki stary dziad co to w koło
    to samo gada a wszystcy już mają go po dziury w nosie.

    Zmień płytę.

  • 50. Data: 2011-03-15 08:29:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr D. napisał:
    > To 100x większe zagrożenie niż może sprawić sama elektrownia. Wystarczy aby
    > jeden taki ładunek zszedł z kursu, wybuchł gdzieś na dużej wysokości i mamy
    > większe skażenie niż np. Czarnobyl.

    Pewnie, że krytycznym momentem byłoby wystrzelenie takiej rakiety w
    przestrzeń kosmiczną, ale w końcu można ten syf jakoś porządnie opakować
    na wypadek awarii i tak wycelować, żeby w razie czego 'paczka' spadła do
    oceanu nie rozsypując się.

    W przestrzeni kosmicznej nie będą dla nikogo zagrożeniem - tam i tak
    jest o wiele silniejsze promieniowanie.

    pozdr
    Robert G