  • 51. Data: 2011-03-15 19:01:42
    Temat: Re: Trzesienie ziemi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:iln35v$ocv$1@mx1.internetia.pl...

    > Pokazal, ze ruskie wojsko mialo i pewnie nadal ma w dupie obywateli tego
    > kraju.

    Oj pokazal tez, ze chmura radioaktywnego pylu moze przemieszczac sie i
    tysiace kilometrow.
    Pamietasz film jak sprzatali w rejonie reaktora po awarii? Wzieli mlode
    wojsko i dawaj zrzucac gruz z dachu. Na tamte czasy byly chyba
    bezpieczniejsze metody.

    > No wiesz, caly swiat tam tylko czeka, zeby choc troche skoczylo
    > promieniowanie, co prawda nadal bedzie ponizej 1% wartosci niebezpiecznej,
    > ale media maja temat - kasa leci.

    Co prawda to prawda. Mam wrazenie, ze media wrecz zaciskaja kciuki zeby sie
    wydarzylo.

    > Ale kumasz, ze codziennie sie napromieniowujesz? A spaliny z wegla
    > podwyzszaja Ci dawke stale?

    No oczywiscie, chodzilo mi o odleglosc i zbieg okolicznosci odpowiedniego
    wiatru i skutki moga byc tam gdzie nikt sie nie spodziewa.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2011-03-15 19:04:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No oczywiscie, chodzilo mi o odleglosc i zbieg okolicznosci odpowiedniego
    > wiatru i skutki moga byc tam gdzie nikt sie nie spodziewa.

    O ile jakiekolwiek, znaczace bardziej niz dym z rafinerii, beda.

  • 53. Data: 2011-03-15 19:40:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Stoj dalej. Ale podpowiem Ci, ze tam w nadzorze nie pracuja majstry w
    > moherach, i nikt nie przyjmuje na wiare, ze cos zostalo zrobione
    > (przeswietlenia, testy itp).

    Dzis gdzies slyszalem, ze polska elektrownia ma kosztowac?? No wlasnie...
    Przeczytajcie z ciekawosci:
    http://paliwa.blogspot.com/2009/07/elektrownia-atomo
    wa-koszty-i-porownania.html

    Powstac w Polsce moze realnie w 2022 - 23 roku a za dwa lata czekaja nas
    wylaczenia to i tak nie unikniemy budowy innych zrodel energii. A za
    dwadziescia lat okaze sie, ze budowany reaktor jest przestarzaly. Na dzis
    wydaje sie, ze nie mamy ucieczki przed elektrownia atomowa. Tyle, ze to i
    tak dwie dekady za pozno. Do tego dochodzi kiepski stan przedluzaczy od
    elektrowni. Jednak nie zamontuje pompy ciepla.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2011-03-15 19:59:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Powtorze jeszcze raz - elektrownia rowniez nie byla przygotowana na
    > uderzenie ladynku nuklearnego. Po prostu sa pewne granice, a i tak
    > obstawiam, ze technologie "bezpieczne" narobia znacznie wiecej syfu.
    > Zrezygnujesz z samochodu?

    Nie zrezygnuje z samochodu i nie umniejszam Twoich argumentow. Ta sytuacja
    pokazuje, ze mitem jest wpajane nam bezpieczenstwo elektrowni atomowych.
    Owszem w normalnych warunkach tak tylko kto je zagwarantuje? Wlasnie dla
    tego, ze nie potrafimy przewidziec wszystkiego, a z tak niebezpiecznymi
    produktami to argument przeciwko nim. Jeszcze dzis slyszalem opinie, ze to
    przeciez sytuacja nieprzewidywalna i nie powinna wplywac na ogolny poglad
    bezpieczenstwa takich konstrukcji. Jezeli to co sie stalo ostatnio nie jest
    dowod to co? W normalnych warunkach przeciez nic sie nie wydarzy, ale tez
    nie znam programisty ktory testujac pisany program patrzy sie tylko w
    monitor obserwujac wyniki a nie szuka dziur i rozwiazan debiloodpornych.
    Jedno z praw Murphiego mowi, ze jak cos moze sie wydarzyc to napewno sie
    wydarzy. Idealistycznie rzecz ujmujac, skoro nie potrafimy w pelni opanowac
    atomu to znaczy, ze nie jest dla nas. Niestety, swiat nie jest idealny. :-)

    > Ale trupy beda?

    No beda, ale ze tak powiem krotkotrwale. Nie brak opini, ze obecna epidemia
    nowotworow byc moze nie jest bez zwiazku z Czarnobylem. Lekarzem nie jestem
    i promowac takich pogladow nie zamierzam. W kazdym razie lepiej byloby
    ograniczac zagrozenia.

    > A teraz przypomnij mi ile bylo wypadkow elektrowni atomowych, gdzie nie
    > dalo sie posprzatac - skutkow eksperymentow militarnych nie liczymy. I jak
    > sadzisz ile razy wiecej jest ofiar technologii "bezpiecznych" vs
    > nuklearnych?

    Z tym trudno polemizowac, ale tez elektrowni atomowych nie jest tyle samo co
    konwencjonalnych. Potencjalnie zagrozenie jest po prostu wieksze. Cale
    szczescie do tej pory z malymi wyjatkam sie udaje i niech tak zostanie.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2011-03-15 20:01:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Jest wystarczająca ale wykonawcy wszystko zniszczą :-)
    > Paragony by trzeba im dawać... tylko co później po uruchomieniu? Ja nie
    > wierzę nic a nic tym co bedą to budować.

    Nie przesadzaj. Dolomit niby zapie.., ale nie brak w Polsce budowli
    specjalistycznych.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2011-03-15 22:02:19
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Nie przesadzaj. Dolomit niby zapie.., ale nie brak w Polsce budowli
    > specjalistycznych.

    ee tam :-)

    A u nas dalej średnio 0.12 uSv na liczniku geigera :-)

  • 57. Data: 2011-03-16 00:14:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > O ile jakiekolwiek, znaczace bardziej niz dym z rafinerii, beda.

    No fakt, na razie i oby tak dalej.

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2011-03-16 07:11:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > A u nas dalej średnio 0.12 uSv na liczniku geigera :-)

    Oby tak dalej...
    Jednak jak czytam te doniesienia odnośnie tych koszmarnych wydarzeń, to
    coraz częściej dochodzę do wniosku, że nie technika zawodzi, tylko
    właśnie człowiek...

    Pewnie po latach prawda wyjdzie na jaw, teraz skupiamy się jedynie na
    skutkach, ale domniemania i dziennikarskie dywagacje dają do myślenia.

    Okazuje się, że elektrownią zarządza prywatna spółka - na co spółka jest
    nastawiona? Na zyski i to nikogo nie dziwi. Istnieje zatem
    prawdopodobieństwo, że nie wyłączono tych reaktorów w odpowiednim czasie
    - kiedy jeszcze nie było za późno, a woda uszkodziła wskaźniki i tak na
    prawdę wszystkim się zdawało, że jest lepiej niż jest w rzeczywistości.

    Siedziano cicho dopuki nie zaczęły się widoczne problemy.

    Są jakieś doniesienia z słynnego już WikiLeaks, że rząd Japonii ukrywał
    w przeszłości incydenty z paliwem nuklearnym i siłowniami.

    Ponoć normy japońskie są przestarzałe, a elektrownia Fukushima stara -
    40 lat.

    Nawet prawo mają jakoś tak skonstruowane, że nie promuje energii ze
    źródeł odnawialnych, a większym odbiorcom nakazuje wręcz kupowanie
    energii z elektrowni atomowych...

    Piszę to wszystko z głowy, ale nie jest w tej Japonii tak różowo, jak
    nam wszystkim się wydawało...

    Co będzie dalej? To już ich zmartwienie, bo nas to średnio dotyczy, ale
    gospodarka na pewno ucierpi i to już nas jednak dotyczy.

    pozdrawiam
    Robert G

  • 59. Data: 2011-03-16 07:14:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik robercik-us napisał:

    > Siedziano cicho dopuki nie zaczęły się widoczne problemy.

    Miało być oczywiście 'dopóki' :-)

  • 60. Data: 2011-03-16 08:37:07
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Oby tak dalej...

    Od dzisiaj planuję regularne wyjścia poza dom na powietrze z licznikiem.
    Będę dawał znać :-)
    Teraz jest 0.15uSv , mniej niż już bywało.

    > Jednak jak czytam te doniesienia odnośnie tych koszmarnych wydarzeń, to
    > coraz częściej dochodzę do wniosku, że nie technika zawodzi, tylko właśnie
    > człowiek...

    Człowiek i tylko człowiek.
    Teraz wyobraź sobie tych partaczy co bedą u nas kręcić beton :-)

    > Okazuje się, że elektrownią zarządza prywatna spółka - na co spółka jest
    > nastawiona? Na zyski i to nikogo nie dziwi. Istnieje zatem
    > prawdopodobieństwo, że nie wyłączono tych reaktorów w odpowiednim czasie

    Wiesz. Pręty spowalniające neutrony podobno wsunęli od razu. Chyba, że
    kłamią.
    Może taki reaktor jeszcze leci rozpedem i trzeba go chłodzić?
    Samo trzęsienie tam nie narobiło chyba strat. To tsunami zalało agregaty
    diesla i pompy awaryjne.