  • 21. Data: 2013-03-20 10:06:13
    Temat: Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Właśnie to mnie zastanawia najbardziej. Ilość kapitału zagranicznego jest
    > tam przecież ogromna. Jak to jest więc możliwe, że okrada się ludzi w
    > majestacie prawa?
    > Ja nie wierzę, że to przejdzie.

    Właśnie o to chodzi. Pieniądze stracą głównie osoby zagraniczne które tam
    chowały swoje oszczędności przed lokalnym fiskusem. Z wyliczeń które
    widziałem problem dotknie tylko kilkanaście procent Cypryjczyków. Dlatego z
    punktu widzenia większości mieszkańców jest to lepsze rozwiązanie niż gdyby
    podnieść VAT lub PIT dla wszystkich.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2013-03-20 12:11:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Ale kto konkretnie robi te umowy? Nasi europosłowie? Ci ? Którzy to
    > obmyślają? To kto rządzi w tej Brukseli? Po co są te wybory?

    A ja mysle, ze to jest jakis plan w ktorym Cypryjski rzad sie nie
    zorientowal.
    Utrata zaufania do systemu bankowego to noz w serce gospodarki. Zaloze sie,
    ze kolejki w bankach beda bardzo duze po wyplacenie gotowki. To chyba jakis
    sygnal zeby lokowac kapital gdzies indziej.
    Cypr wymyslil sobie, ze bedzie takim tanim centrum finansowym, bo przemyslu
    jako takiego nie maja. No i byc moze komus to nie do konca pasuje. I jak to
    ktos kiedys napisal, ze socjalisci nie cofna sie przed niczym i oczywiscie
    dla naszego dobra.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2013-03-20 12:18:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > z punktu widzenia większości mieszkańców jest to lepsze rozwiązanie niż
    > gdyby podnieść VAT lub PIT dla wszystkich.

    Lepsze w sensie czego? Bycia bardziej zlodziejem w ludzkiej skorze, czy
    gangsterem? Dopuszczenie wogole pomyslow zamachu na oszczednosci to pachnie
    najgorszym okresem stalinizmu pierwszej polowy zeszlego wieku. Kiedys
    rozmawialismy o zamachu na trzeci filar, ktory to probowales usprawiedliwic.
    Podalem przyklad wlasnie lat piecdziesiatych. I popatrz jak to ironicznie
    wraca w majestacie prawa.
    A swoja droga to co z tego, ze tam trzymaja pieniadze zagraniczne osoby jak
    Cypr glownie z tego zyje? Jak sadze pograzyli Cypr na pare ladnych lat w
    bialych rekawiczkach, a idioci z rzadu tego nie przejrzeli.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2013-03-20 12:28:49
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Ergie" :

    Czesc ;-)

> [...]
    Dlatego z
    > punktu widzenia większości mieszkańców jest to lepsze rozwiązanie niż gdyby

    No nie bardzo, problem jest wiekszy i duzo powazniejszy ;-)

    Chodzi o to ze stosowanie sie do wskazowek, wytycznych i nakazow
    komisarzy UE nic to nie daje a ich przestrzegania powoduje powazne klopoty
    finansowe w krajach ktore sie do tego stosują.
    Niestety tak to wyglada, nie chodzi o to ze Cypryjczyków opodatkują bo jak
    piszesz jest ich kilka procent z 800tys mieszkancow,
    ale o to ze to nic nie da, a jak sie da palec to za chwile
    banksterzy zjedza cała rekę.
    Poza tym to jest zwykle skurwysyństwo.:-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 25. Data: 2013-03-20 12:44:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 marca 2013 12:18:51 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Lepsze w sensie czego?

    Zrobili to jasno i przejrzyście- "zabieramy wam 9% oszczedności"
    A np u nas kombinuja a to podwyzka podatku tu a to wprowadzenie nowego tam itd
    Na Cyprze okradli ich bezpośrednio u nas okradają w białych rękawiczkach;)

  • 26. Data: 2013-03-20 12:55:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

> [...]
    >itd
    >Na Cyprze okradli ich bezpośrednio u nas okradają w białych rękawiczkach;

    No tak, ale zauwaz, ze to krotkowzroczne bardzo. Teoretycznie okradli
    oligarchow, ale oni przeciez utrzymywali Cypr. Teraz po tym cyrku kto
    zostawi tam pieniadze? Co do okradania w przejrzysty sposob pelna zgoda.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2013-03-20 13:25:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    > Poza tym to jest zwykle skurwysyństwo.:-)

    Oczywiście, że jest :-)

    Ale jaki jest wybór? Plajtujemy i nie wypłacamy rent i emerytur i pensji w
    budżetówce? Czy może wychodzimy ze strefy Euro wprowadzamy własną walutę
    którą od razu dewaluujemy o 50%? Pytanie co jest lepsze dla przeciętnego
    obywatela? Na dobre rozwiązania jest już kilka lat za późno teraz pozostał
    jedynie wybór pomiędzy przysłowiową dżumą a cholerą.

    Uprzedzając pytania tych co mi znowu zarzuca bronienie władzy. Uważam że
    pomysł jest zły, ale w obecnej sytuacji wcale nie najgorszy, a może nawet
    najmniej zły dla przeciętnego obywatela. Jak ktoś ma lepszy pomysł to niech
    go poda.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-03-20 13:28:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Lepsze w sensie czego?

    Mniej złe dla Cypryjczyków. Lepsze w sensie gdy do wyboru jest stracić 50% a
    stracić 9% to ja wolę stracić 9%. Jest już kilka lat za późno na dobre
    rozwiązania teraz do wyboru są tylko złe i gorsze.

    > Bycia bardziej zlodziejem w ludzkiej skorze, czy gangsterem? Dopuszczenie
    > wogole pomyslow zamachu na oszczednosci to pachnie najgorszym okresem
    > stalinizmu pierwszej polowy zeszlego wieku.

    W takim razie jakie rozwiązanie proponujesz?
    - bankructwo i zaprzestanie wypłacania rent, emerytur i pensji w budżetówce?
    - czy może wyjście ze strefy euro i skokową dewaluację własnej waluty o 50%?
    - A może podniesienie VAT i PIT do 30%?

    Każde z tych rozwiązań będzie dla przeciętnego obywatela gorsze od utraty 9%
    oszczędności.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2013-03-20 14:09:44
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]
    budżetówce? Czy może
    > wychodzimy ze strefy Euro wprowadzamy własną walutę którą od razu dewaluujemy o

    Ergie, Slowenia kolejny kraj, w 2007 wprowadzil EUR i dzisiaj jest
    na skraju bankructwa.
    Uwazam ze ludzie rzadzacy sa nieodpowiedzialni i pownini byc
    jak najszybciej odsunieci od wladzy.
    Kazde "skurwynystwo" wladza uzasadani ideą dobra wspolnego
    a tak naprawde jest kryje wlasna nieudolnosc.
    Na pewno winni sa tez wyborcy, wybieraja ludzi ktorzy maja nas
    reprezentowa i niektorzy zle wybierają (podobnie zreszta jak w zyciu)
    Ale nie to chodzi.
    USA poradzilo sobie raz dwa doprowadzajac do kontrolowanego
    bankructwa bankow. W zasadzie 6 lat po bankructwie Lehman Stany
    rokrecaja gospodarke a UE wciaz walczy z pozarami i konca nie widac.
    Nie ma zadnego moralnego a tym bardziej finansowego usprawiedliwienia
    aby to spoleczenstwo skladalo sie i placilo za bledy i chciwosc na banskterow.
    W sumie to temat mocno OT.

    pozdrawiam
    Adams

  • 30. Data: 2013-03-20 14:20:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 marca 2013 13:28:33 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]

    9 oszczednosci to tu chyba najmniejszy problem.
    Zresztą przed chwilą mówili że parlament nie zakaceptował tego pomysłu.
    Ale ta decyzja rodzi poważniejsze skutki- przed chwila słuchałem że banki aktualnie
    na Cyprze zakniete otworzą moze za tydzień.
    Niełatwo się domyśleć co się będzie przed okienkami kasowymi wtedy działo.
    Ludzie pewnie już stracili zaufanie do systemu bankowego tam na pewno a pozostałej
    części UE to zaufanie mocno nadszarpniete zostało.
    Jak Maniek pisze jeśli ktoś ma oszczedności to trzymanie ich w bankach UIEmoże być
    średnim pomysłem.