  • 41. Data: 2013-03-20 15:51:36
    Temat: Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    news:kich57$8qb$1@usenet.news.interia.pl...
    > Rzad niczym sie nie rozni. Obywatela na dobra sprawe to g..no obchodzi jakie
    problemy ma kraj, bo
    > do zarzadzania zatrudnia rzad.

    Najlepsze jest to ze to rzady obcych Panstw (m.in. Holandia, Niemcy) naciskaja
    na rząd Cypru do wyrolowania obywateli Cypryjskich i obcokrajowców.

    Nie chce snuc teorii spiskowych jakoby obywatele Niemiec zostali dyskretnie
    poinformowani i w pore wycofali depozyty z banków cypryjskich itp itd.
    bo to osobny watek tej sprawy i kto wiedzial to na tym zarobil fortune.
    Wracajac do tematu.
    Po fakcie byloby ze urzednicy tylko sugerowali, i doradzali ale samą decyzje podjął
    wybrany
    demokratycznie rząd Cypru ktory jest niezawisly i niezalezny od naciskow komisji
    UE.

    Kiedys przynajmniej takie pomysly wprowadzano za zamknietymi drzwiami
    i morda w kubel.

    Totalny brak profesjonalizmu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 42. Data: 2013-03-20 16:02:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > W USA to był problem banków i kredytobiorców w UE natomiast bankrutują
    > całe państwa. Cypr jest niewypłacalny - to jest fakt niepodlegający
    > dyskusji - nie rozmawiamy dlaczego tak jest ani kto za to jest
    > odpowiedzialny tylko co teraz ma zrobić ich rząd. Moim zdaniem skasowanie
    > 9% oszczędności obywateli (i przede wszystkim cudzoziemców) wcale nie jest
    > najczarniejszym scenariuszem jak to niektórzy przedstawiają. Wszystkie
    > inne scenariusze są IMO gorsze.

    Tlumaczysz Stalina chlopie. Prawo do wlasnosci to swiete prawo. W zaufaniu
    powierzasz wlasne oszczednosci instytucji kontrolowanej przez panstwo, a ono
    Cie okrada. Chocby to byl najlepszy scenariusz to narusza prawa
    fundamentalne kazdego z nas. Jak po czyms takim mozna miec zaufanie do
    struktury panstwowej? To co Ty relatywizujesz dla mnie jest nie do
    pomyslenia. Mija prawie sto lat, a historia zatoczyla kolo. Oddac adopcje
    pedalom, wprowadzic eutanazje i do jaskin nam juz tylko krok.
    Po chu bylo to dokapitalizowanie bankow przez ostatnie lata w UE? Toz
    wiadomo bylo, ze rynek trzeba przewietrzyc. Islandia uporala sie szybko,
    tylko u nas ciagly socjalizm.
    Dzis w trojce jakas kretynka poslanka tlumaczyla, ze w ZUS pracuje 450 tys.
    ludzi i z perspektywy rynku pracy nie mozna ich zwolnic. To ja nie wiem na
    jakim swiecie zyje. Zaklad Ubezpieczen Spolecznych w roli walki z
    bezrobociem przez zatrudnianie pracownikow. Czy Ty cos z tego rozumiesz? Jak
    mamy takich politykow w calej UE to nie mozemy sie spodziewac zadnej madrej
    decyzji. Okazuje sie, ze trzeba kombinowac, bo emerytury i tak nie bedzie,
    wiec zusu lepiej wogole nie placic. Dochodzi jeszcze, ze lepiej pieniadze
    trzymac w kieszeni niz wplacic do banku.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2013-03-20 16:03:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 marca 2013 14:49:28 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Kto i po co trzyma w banku więcej niż wynoszą bankowe gwarancje? Jak ktoś ma
    >
    > wolną gotówkę to może kupić akcje,
    Zabieramy po 30% akcji

    > obligacje,

    trzeba ratowac Państwo zabieramy 30% obligacji

    >kruszec,
    j.w

    > ziemię .
    To juz przerabialismy w Polsce przecież;)

  • 44. Data: 2013-03-20 16:13:38
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > j.w

    Kruszec jest najodporniejszy.
    http://sovereign2serf.wordpress.com/2012/12/27/how-b
    out-that-gold-card/
    Dobrze zakopać w słoikach i wojnę przetrzyma.

    > To juz przerabialismy w Polsce przecież;)

    Ziemia to kanał. Odbiorą ją podatkiem katastralnym. W dzisiejszych czasach
    odradzam się budować. Kupić sobie mieszkanie, a za resztę zwiedzać świat.

  • 45. Data: 2013-03-20 16:17:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości

    > "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message

    > Kary śmierci dla polityków. Następni będą się bali.

    Dosc radykalne, ale wydaje mi sie dobrym pomyslem w obecnej sytuacji.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2013-03-20 16:24:42
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Dosc radykalne, ale wydaje mi sie dobrym pomyslem w obecnej sytuacji.

    Polityk wreszcie musi odpowiadać karnie za kłamstwa wyborcze. Nie może być
    tak, że mandat posła jest wolny jak to jest zapisane w konstytucji. Ten
    relikt '89 roku musi być zmieniony. Polityk nie ma prawa decydować o takich
    rzeczach i po drugie powinien składać deklarację polityczną. Np:

    1. Będę głosował przeciw baorcji albo za

    i tak dalej.

    A w przypadkach niezdefiniowanych powinno być referencum.
    Zresztą w ogóle polityk nie powinien mieć prawa zmienić zdania. Jeżeli się
    mu odmieniło to powinien ustąpić kolejnemu z listy.

  • 47. Data: 2013-03-20 16:36:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Tlumaczysz Stalina chlopie. Prawo do wlasnosci to swiete prawo.

    Nie usprawiedliwiam, według mnie też prawo własności powinno być
    najważniejszym prawem, ale tej własności już nie ma. "Nie mamy pańskiego
    płaszcza i co nam pan zrobisz?". Tych pieniędzy już nie ma jest dziura, więc
    dyskusja na teraz na temat czy komuś zabrać jest o kilka lat za późno. Skoro
    tych pieniędzy już nie ma to wiadomo że komuś trzeba zabrać. Otwartym
    pozostaje tylko pytanie komu?

> [...]
    > prawa fundamentalne kazdego z nas. Jak po czyms takim mozna miec zaufanie

    To że winnych tej sytuacji trzeba osądzić to nie podlega dyskusji i w żaden
    sposób nie bronię rządzących - oni są winni, ale ich majątki to za mało by
    zasypać dziurę w budżecie. Przyjmijmy na chwilę że na Cyprze dobrze działa
    demokracja bezpośrednia (mało obywateli więc jest to wykonalne) i pojawia
    się referendum z następującym pytaniem jak zasypać dziurę budżetową:
    A. Nie robić nic i ogłosić bankructwo
    B. Podnieść VAT i PIT do 30%
    C. Wprowadzić podatek od lokat powyżej 100 tys. w wysokości 9%

    Jak myślisz za czym zagłosuje większość? Ja myślę, że za C.

> [...]
    > Po chu bylo to dokapitalizowanie bankow przez ostatnie lata w UE? Toz
    > wiadomo bylo, ze rynek trzeba przewietrzyc. Islandia uporala sie szybko,

    Islandzkie banki splajtowały a klienci (głównie Anglicy) stracili znacznie
    więcej niż 9%

> [...]
    > bezrobociem przez zatrudnianie pracownikow. Czy Ty cos z tego rozumiesz?

    Ani trochę, dlatego nie słucham dziennikarzy i polityków.

> [...]
    > bedzie, wiec zusu lepiej wogole nie placic. Dochodzi jeszcze, ze lepiej
    > pieniadze trzymac w kieszeni niz wplacic do banku.

    Zawsze tak było w czasach kryzysu. Niezależnie czy to w USA czy UE czy
    Chinach czy Rosji. Za kryzys zawsze płaca zwykli ludzie a nie ci którzy go
    wywołali tak było, jest i będzie. Niezależnie czy mówimy o wielkim kryzysie
    w USA na początku zeszłego wieku, czy o kryzysie na rynku nieruchomości
    sprzed 10 lat gdzie najwięcej stracili posiadacze jak im się wydawało
    bezpiecznych papierów. Niezależnie czy mówimy o oszukańczej wymianie
    pieniędzy w Związku Radzieckim, czy może o bankructwie Islandii lub
    Argentyny. W każdym kryzysie najwięcej stracili maluczcy. Cypr ma pomysł by
    najwięcej stracili nie właśni obywatele ale obcy z punktu widzenia obywatela
    Cypru jest to najbardziej racjonalne, co oczywiście nie zmienia faktu że
    jest to świństwo bo prawo własności powinno byś święte, ale jak pokazuje
    historia jest święte tylko w czasach prosperity.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2013-03-20 16:38:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "kiki" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Kary śmierci dla polityków. Następni będą się bali.

    Ok, a w jaki sposób to zasypie dziurę budżetową? Takie pomysły trzeba było
    zgłaszać 5 lat temu może wtedy by do niej nie doprowadzili bo by się bali,
    ale dziura już jest i zabicie polityków i konfiskata ich majątków niewiele
    zmieni (poza dobrym przykładem) dalej będzie dziura do zasypania (może
    trochę mniejsza) i otwarte pytanie czyimi pieniędzmi ją zasypać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2013-03-20 16:46:45
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > zmieni (poza dobrym przykładem) dalej będzie dziura do zasypania (może
    > trochę mniejsza) i otwarte pytanie czyimi pieniędzmi ją zasypać.

    I to jest problem. Może karne kolonie dla wszystkich którzy brali pieniądze
    z budżetu :-) ? I oczywiście ich spadkobierców ?:-)
    Żadnych praw obywatelskich tylko prace społeczne. Nie leczyć jak zachorują ?
    :-) Nie wiem ilui ich jest ale kilka milionów :-)
    Jakby posadzić na rowery z dynamem to i prąd by produkowali :-)

    Sytuacja jest patowa to prawda. Ale kiedyś trzeba przerwać błędne koło.

  • 50. Data: 2013-03-20 17:07:48
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message

    > A. Nie robić nic i ogłosić bankructwo
    > B. Podnieść VAT i PIT do 30%
    > C. Wprowadzić podatek od lokat powyżej 100 tys. w wysokości 9%

    Może być pytanie D

    Osądzić winnych, bo i tak gasimy światło. Czasem tylko to przyniesie
    ukojenie nerwów :-) Na nic innego nie można czasem liczyć.
    Ale mam nadzieję, że to co się mówi w TV to tylko namiastka tego co się
    dzieje.
    Skoro szef rządu zwiewa z rodziną to już nie przelewki. Na pewno nie grozi
    im tylko drobna zemsta w stylu Litwinienki za zdradę. Tutaj jest próba
    podkopania fundamentów ekonomicznych mocarstwa.