  • 1. Data: 2009-12-05 16:36:01
    Temat: Tuje zachorowały.
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    Rok temu posadziłem na działce rząd thuji.
    Kilka miesiecy temu zauważyłem ze częśc gałązek (zielona część) zaczyna
    robić się brązowa i schnie.
    Od tamtego czasu próbowałem pryskać jakimś preparatem grzybobójczym, ale nic
    nie pomogło.
    Co to moze być i co zrobic aby zatrzymać to brązowienie i schniecie głazek?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2009-12-05 17:44:37
    Temat: Re: Tuje zachorowały.
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nic nie pomogło.
    > Co to moze być i co zrobic aby zatrzymać to brązowienie i schniecie

    Twój sąsiad niedawno w wątku "Przerastające tuje" szukał rady na pozbycie
    się tuj rosnących u Ciebie. Najwidoczniej wybrał poradę zalecającą użycie
    Roundupu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-12-05 19:46:14
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > Twój sąsiad niedawno w wątku "Przerastające tuje" szukał rady na pozbycie
    > się tuj rosnących u Ciebie. Najwidoczniej wybrał poradę zalecającą użycie
    > Roundupu.

    :-)
    Odpada, mysle że gałęzie są nie bliżej niż 60 cm od płou.
    Problem dla mnie całkiem powazny, szkoda by mi było tych drzewek.

    K.S.

  • 4. Data: 2009-12-06 06:43:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Odpada, mysle że gałęzie są nie bliżej niż 60 cm od płou.
    > Problem dla mnie całkiem powazny, szkoda by mi było tych drzewek.

    Zapytaj na pl.rec.ogrody

    Kris

  • 5. Data: 2009-12-06 07:11:29
    Od: "smichu" <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Rok temu posadziłem na działce rząd thuji.
    > Kilka miesiecy temu zauważyłem ze częśc gałązek (zielona część) zaczyna
    U mnie podobnie ale co ciekawe:
    schnie (brązowieje) tylko jeden gatunek.
    Pozostałe się trzymają.
    Zauważyłem, że w bliższej i dalszej okolicy podobnie. Jak żywonik tego
    gatunku tą często brązowieje.
    Pozdr
    smiechu

  • 6. Data: 2009-12-07 08:27:24
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "smichu" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > schnie (brązowieje) tylko jeden gatunek.
    > Pozostałe się trzymają.
    > Zauważyłem, że w bliższej i dalszej okolicy podobnie. ...

    U mnie i sąsiadów podobnie - ale sosny również marniej jakoś wyglądają
    pzdr qaz (pomorskie)

  • 7. Data: 2009-12-07 12:07:32
    Od: Cin-Di <synraf@no_spam_poczta.fm>

    qaz pisze:

    > U mnie i sąsiadów podobnie - ale sosny również marniej jakoś wyglądają
    > pzdr qaz (pomorskie)

    Poniewaz pierwszy raz na forum - to Witam wszystkich serdecznie.
    a co do tuji, sosenek i innych...
    to usychanie podobno powoduje jakiś pasożyt - jedyne wyjście to wycięcie
    uschniętych gałązek, oraz tych zarażonych i ich spalenie
    a potem modły, żeby nie uschło nic więcej. Ogrodnicy polecają wycięcie
    drzewka w ogóle i wymianę ziemi pod nim.
    Od razu uprzedzam, że ogrodnikiem nie jestem, ale poradzono mi takie
    działanie na moje tuje - straciłem tylko jedną, po zabiegu
    pielęgnacyjnym już drugi rok reszta rośnie zdrowo