  • 131. Data: 2021-11-04 14:02:46
    Temat: Re: Tyle zysku co w pysku ! Nowe zasady rozliczania fotowoltaiki w 2022
    Od: quent <x...@x...com>

    > Jakoś życie przeczy twojej tezie.

    W życiu moim i ludzi którzy mnie otaczają, portfele na cele "życiowe"
    drenowane są znacząco (sic!) skuteczniej z roku na rok.

    > Rezerwy walutowe mamy także że od razu można nimi spłacić całe polskie zadłużenie.

    Zadłużenie państwa u obywateli jest nie do spłacenia niestety.
    Zadłużanie tych, którzy się jeszcze nie urodzili to zwyczajne
    skurwysyństwo. Politycy POPiSSLDPSLect podnoszą za tym rękę co i rusz.

    > A inflacja o której za chwilę napiszesz została przez rząd zaplanowana.

    Tak, inflacja jest efektem działania rządu

    >Dlatego do tej pory bank centralny nie uruchomił żadnych mechanizmów
    mających ją ograniczyć.

    Właśnie podniósł stopę referencyjną.
    Wyhamuje to rosnącą inflację ale NIE obniży!
    W nowym roku może być dwucyfrowa.

    Złodzieje i tyle.

    Za chwilę wejdzie segregacja sanitarna i to dodatkowo wprowadzi chaos.
    Zaczną się zamieszki, ludzie będą tracić pracę... krajobraz rysuje się
    bardzo ponury. A wszystko przez to co robi PiS. Oczywiście PO zrobiłoby
    to samo niestety.

    Konfederacja to skrajnie różny sposób myślenia o państwie.
    Zwłaszcza jej wolnościowe skrzydło.
    Skrzydło narodowe jest zbyt etatystyczne i nie bardzo mi leży, choć jak
    widzę pod wpływem kolegów, zaczynają mówić o gospodarce całkiem sensownie.
    Ludzie muszą zacząć się bogacić. Mam ogromny potencjał hamowany przez
    wszelkiej maści socjalistów. Przeregulowanie prawne i fiskalizm jest
    absurdalny. To, że jakoś się jednak rozwijamy zawdzięczamy właśnie
    potencjałem i brakiem przestrzegania tych prawnych hamulców.

  • 132. Data: 2021-11-04 15:40:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 4 listopada 2021 o 14:02:49 UTC+1 quent napisał(a):

> [...]
    > absurdalny. To, że jakoś się jednak rozwijamy zawdzięczamy właśnie
    > potencjałem i brakiem przestrzegania tych prawnych hamulców.
    Nic takiego co napisałeś nie będziecie działo. Jak ci drogo to jedz do Holandii.
    Tytuł artykułu " Cena gazu w Holandii prawie siedmiokrotnie wyższa niż rok temu". Jak
    chcesz sprawdzić czy prawdę napisałem wpisz tytuł do wyszukiwarki i znajdzie artykuł.
    I kwiatek z końca artykułu "Gazeta cytuje ekspertów stawiających za wzór Polskę i
    Francję, których rządy zobowiązały firmy energetyczne do gromadzenia latem
    dodatkowych zapasów na zimę." Rząd na czas kryzysu covidowego znalazł cudowny środek
    na ratowanie finansów państwa. Uruchomił budownictwo. Taka ilość mieszkań i domów
    jaka powstaje nie jest nam z punktu widzenia demografii potrzebna. Ale kto zabroni
    zrobić tak w chuja ludzi żeby uwierzyli że zadłużenie się na kilkadziesiąt lat w
    sytuacji w której nie będzie komu sprzedać ani wynająć jest bez sensu. Za to sens dla
    budżetu ma budowanie drogich mieszkań i domów bo od drogiego są wyższe podatki. Na
    dodatek drogie powstaje z krajowych surowców i krajowa siła robocza, Ukraińcy tylko
    trochę pomagają. Na kredytach zarobią banki. Dzisiaj czytam że skarbce w bankach są
    zagrożone bo tyle w nich kasy że drzwi się niedomykają. Od tej kasy banki zapłacą
    podatek a za to co zostanie kupią obligacje i za pieniądze z obligacji rząd zrobi
    drogi, wiatraki, elektrownie atomowe itp. żaden rząd na świecie nie ma problemu z
    drukowaniem obligacji a ty się tym martwisz. Podnieśli stopy procentowe żeby zdusić
    inflację. To sprawdzona na inflację metoda stosowana na świecie od dziesięcioleci.
    Jeśli inflacja nie zacznie spadać to podniosą jeszcze. Napisali wczoraj że rata od
    przeciętnego kredytu na mieszkanie wzrośnie o 250 złotych miesięcznie. Komu i za ile
    chcą wynajmować ci co kupili mieszkania na kredyt jeśli rata będzie wynosiła 1700
    zlotych a mieszkanie ma 45 metrów? Czy jak przez podniesienie stóp procentowych
    trzymanie pieniędzy w banku stanie się oplacalniejsze to komu i za ile ci co kupili
    teraz mieszkania na kredyt sprzedadzą nowe mieszkania jak starych jest do oporu i na
    dodatek ubywa ludzi. Za wyjście z kryzysu a raczej za niedopuszczenie do jego
    powstania zapłacą ci co wzieli kredyty na nieruchomości. Ale nie będą mogli mieć
    pretensji do rządu bo rząd nie namawiał do brania kredytów a momentami ostrzegał żeby
    uważać na bankę spekulacyjna związaną z kredytami na nieruchomości. Fakt że żarcie
    drożeje. Ale jakoś wybiórczo. Banany w tej samej cenie co zawsze chociaż transport
    morski zdrożał cztery razy. A olej rzepakowy zdrożał 100% chociaż robiony w kraju. W
    sklepach mnóstwo mięsa wieprzowego po ok 10 zł za kilogram. To niemieckie mieso.
    Dziadek miał przed wojna masarnie, po wojnie też. W genach mam rozpoznawanie jakości
    miesa. To niemieckie jest bardzo wysokiej jakosci. W zasadzie jem tylko swoje
    wedliny. Jak zrobić z niemieckiego mięsa to ubywa ok 20% wagi a woda jaka zostaje w
    szynkowarze to jasnożółta galaretka
    na której można zrobić pyszna zalewajke albo zurek. Z polskiego mięsa ubywa czasami i
    40% a to co powinno być galaretka jest szarą żyburą. Wspominasz o konfederacji. Ona
    jest za całkowicie wolnym rynkiem. Rynek oleju rzepakowego jest wolnym rynkiem i
    chcesz żeby rząd coś zrobił żeby cena oleju spadła? jak są wyższe stopy procentowe to
    cena oleju spadnie bez wysyłania komandosów do zakładów gdzie taki olej robią. Uważam
    że wszystko w gospodarce idzie w dobrym kierunku. Nie moze być takiej tragedii jak w
    TVN mówią bo jak by była to rząd sprzedawał by złoto jakie mamy a nie dokupował
    dziesiątkami ton. W rezerwie mamy 130 miliardów dolarow i ponad 230 ton złota. Znam
    kogoś kto by Kaczyńskiego w łyżce wody utopił. Ale jak spytałem go o gospodarkę i
    przedstawiłem podobne jak tutaj fakty to stwierdził że to że w gospodarce jest
    całkiem dobrze to nie znaczy żeby polubił Kaczyńskiego. I po chwili zastanowienia
    stwierdził że jak będą wybory to się ciężko będzie zastanawiał na kogo głosowac bo na
    razie musiałby z obrzydzeniem głosować na PiS i spółkę.

  • 133. Data: 2021-11-05 17:04:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jedna gorąca kąpiel w mieszkaniu z CWU w wannie 300 l to 13 zł (w tym 1/3 to opłata
    śmieciowa wliczona w cenę wody).
    Codziennie jedna kąpiel to byłoby 400 zł miesięcznie.

    -----

  • 134. Data: 2021-11-05 18:53:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 listopada 2021 o 17:04:53 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Jedna gorąca kąpiel w mieszkaniu z CWU w wannie 300 l to 13 zł (w tym 1/3 to opłata
    śmieciowa wliczona w cenę wody).
    > Codziennie jedna kąpiel to byłoby 400 zł miesięcznie.
    >

    > -----
    Gdzieś czytałem że radzieccy naukowcy z wszechzwiazkowego instytutu zarządzanego
    przez tow. akademika prof. Mózgowa odkryli że człowiek ma drugi mózg w jelitach.
    Wygląda na to że w twoim przypadku ewolucja zrobiła duży krok do przodu i masz tylko
    jeden mózg w jelitach a dokładnie na końcu jelita grubego. Pojemność typowej wanny to
    170-200 litrów. Żeby wiedzieć ile w nią wodę wchodzi to trzeba odjąć od pojemności
    obliczeniowej rzeczywista objętość kapiącego się. Miałem takiego sąsiada co jak się
    wpasował w wannę to woda wlewała 3 litry wody i miał pod szyję. Zaspokój moja
    ciekawość to może odszczekam że masz mózg w dupie. Z tymi trzystu litrami i
    obliczeniem zrobiłeś delikatna prowokacje żeby debile się ujawnili czy też sam
    wierzysz w to co napisałeś?

  • 135. Data: 2021-11-05 19:25:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    śmieciowa wliczona w cenę wody).
    > Codziennie jedna kąpiel to byłoby 400 zł miesięcznie.

    Zapiski oficera Armii Czerwonej
    Jednak usnąć ja długo jeszcze nie mogłem,
    bo bardzo mię skóra swędziała. Przecież w łaźni ja ze trzy miesiące nie byłem.
    Otóż zacząłem ja o wannie nauczycielek myśleć i nagle przyszła mi do głowy genialna
    myśl. Przecież ja niekoniecznie muszę myć się w gorącej wodzie lub całkiem zimnej.
    Można
    nalać do wanny jednocześnie gorącej wody i zimnej, i tak ją wymieszać, żeby była
    dobra do
    mycia się... Usnąłem ja jakoś. A rano nawet nie ubierałem się, bo i tak trzeba będzie
    do
    kąpieli się rozebrać, tylko wprost do Marii Iwanowny walę i powiadam:
    - Proszę mi natychmiast gorącą wodę przygotować, bo takie jest moje życzenie, żeby
    całemu się wymyć. No, żywo, bo ja potrafię was przyspieszyć!
    Naturalnie dodałem jeszcze parę mocniejszych słów, do słuchu im, żeby mnie lepiej
    zrozumiały i niedługo z robotą się koszkały.
    Słyszę ja, nauczycielki po schodach biegają, drzewo ze składzika na górę noszą,
    piłują je,
    rąbią... Dobrze ja te babska wytresowałem. Umiem z burżuazją obchodzić się.
    Za pół godziny Maria Iwanowna do moich drzwi zapukała.
    - Kąpiel gotowa!
    - Dobrze - powiedziałem.
    Chciałem nawet podziękować, ale pomyślałem sobie, że za dużo będzie dla nich honoru.
    To ona musi cieszyć się i dziękować, że ma zaszczyt czerwonemu oficerowi usłużyć.
    No, nic. Poszedłem ja do kąpielowego pokoju. Napuściłem pół wanny gorącej wody i
    zacząłem zimnej dolewać. Wreszcie tak wymiarkowałem, że woda była ciepła i przyjemna.
    Tylko gorzej, że wanna była pełna. Ale ja tak się ucieszyłem, że na taki drobiazg i
    uwagi nie
    zwracałem. Przysunąłem taboret do wanny, stanąłem na nim, krzyknąłem ,,hura!" i
    skoczyłem. Połowa wody z wanny aż pod sufit wyleciała, ale jeszcze dość zostało, żeby
    wymyć się.
    Otóż wyszorowałem się ja pierwszorzędnie. Dwa razy nawet namydliłem się i spłukałem.
    Bardzo było przyjemnie.
    Wylazłem ja z wanny i zamierzałem brudną wodę spuścić, ale była aż czarna i wprost
    gęsta, więc nie chciałem do niej czystej ręki wsadzać. Ale to było najgorsze, że
    ręcznika ze
    sobą z pokoju nie wziąłem, żeby po kąpieli wytrzeć się. Można by obeschnąć, ale długo
    czekać. Więc ja mokry do swego pokoju poszedłem, a brudną bieliznę w ręku niosłem.
    Nauczycielki i Andzia były w kuchni i herbatę piły. Jak zobaczyły mnie gołego i
    mokrego, to
    oczy pospuszczały. Po prostu śmiech i głupota. Żadnej cywilizacji w sobie nie
    posiadają.
    Więc ja powiedziałem do Marii Iwanowny:
    - Dobra była kąpiel... Teraz zamierzam nawet co jakiś czas kąpać się. My higienę
    uwielbiamy bardzo!

  • 136. Data: 2021-11-05 20:21:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Więc ja powiedziałem do Marii Iwanowny:
    > - Dobra była kąpiel... Teraz zamierzam nawet co jakiś czas kąpać się. My higienę

    Zenusiowa autobiografia :)

    Wspomnij jeszcze jak żeś chleb kupował.

  • 137. Data: 2021-11-05 20:24:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 listopada 2021 o 20:21:37 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    opłata śmieciowa wliczona w cenę wody).

    > Zenusiowa autobiografia :)
    >
    > Wspomnij jeszcze jak żeś chleb kupował.
    Chciałem wodny chleb kupić ale nie dałeś jeszcze przepisu. To w jakiej temperaturze
    wrze woda jeśli wodny chleb pieczesz w 180 stopniach?

  • 138. Data: 2021-11-05 20:31:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    opłata śmieciowa wliczona w cenę wody).

    > Zenusiowa autobiografia :)
    >
    > Wspomnij jeszcze jak żeś chleb kupował.
    Żeby nie Kola Zubow to do tej pory buty przed wejściem do kościoła byś zakładał.

  • 139. Data: 2021-11-07 22:33:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie kraj, tylko siebie.

    -----

  • 140. Data: 2021-11-09 09:32:15
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 07.11.2021 o 22:33, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie kraj, tylko siebie.

    Kraj.