  • 1. Data: 2009-03-17 07:36:45
    Temat: Tynk maszynowy czy tradycyjny?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy ktoś analizował może jak są różnice w cenie za wykonanie tynków
    wewnętrznych maszynowo i tradycyjnie.

    Ile może kosztować średnio robocizna za m2 tynku maszynowego, a ile za
    tradycyjny. Czy są różnice w materiale (ilość, rodzaj, dodatki)?

    I ile mw. może kosztować materiał na otynkowanie 1m2

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-03-17 07:54:24
    Temat: Re: Tynk maszynowy czy tradycyjny?
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

> [...]
    > wewnętrznych maszynowo i tradycyjnie.
    >
    > Ile może kosztować średnio robocizna za m2 tynku maszynowego, a ile za

    Sama robocizna wychodzi bardzo podobnie - rożna jest zazwyczaj podkreślam
    ZAZWYCZAJ - jakosć wykonania
    i szybkość - tutaj szala przechyla się w kierunku maszynowego.

    > Czy są różnice w materiale (ilość, rodzaj, dodatki)?

    Tradycyjnie każda betoniarka trochę się różni.. zależy jak piasek się
    przesieje, jaki cement i ile się wsypie itp.
    Maszynowo masz Zaprawę w workach - każdy taki sam - materiał jest
    drobniejszy - ściana teoretycznie powinna być ładniejsza.

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 3. Data: 2009-03-17 08:32:00
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Marcin W pisze:

    > Sama robocizna wychodzi bardzo podobnie - rożna jest zazwyczaj
    > podkreślam ZAZWYCZAJ - jakosć wykonania
    > i szybkość - tutaj szala przechyla się w kierunku maszynowego.

    Właśnie chodzi mi o w miarę przybliżone koszty.
    Tynkować ma mój teściu ale może się okazać, że oszczędności jakie z tego
    tytułu będą nie będą aż tak wielkie by np nie zatrudnić ekipy

> [...]
    > Maszynowo masz Zaprawę w workach - każdy taki sam - materiał jest
    > drobniejszy - ściana teoretycznie powinna być ładniejsza.

    Nie chodzi mi o różnicę w jakości, a różnicę w cenie podobnie jak wyżej
    napisałem, może się okazać, że oszczędności nie będą znaczące i lepiej
    będzie zatrudnić ekipę z maszyną do tynkowania

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-03-17 10:47:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Ariusz napisal:
    [ ciach ]

    Pamietaj, ze przy maszynowym dochodza koszty i czas przerzutu sprzetu,
    wiec jego oplacalnosc - obojetne finansowa czy czasowa - zaczyna
    sie dopiero powyzej pewnego metrazu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-03-17 11:01:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Pamietaj, ze przy maszynowym dochodza koszty i czas przerzutu sprzetu,
    > wiec jego oplacalnosc - obojetne finansowa czy czasowa - zaczyna
    To klienta mało obchodzi. Wszystkie te koszty przeciez wykonawca uwzględnai
    podając cene za robocizne.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-03-17 11:21:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kris napisal:
    > To klienta mało obchodzi. Wszystkie te koszty przeciez wykonawca uwzględnai
    > podając cene za robocizne.

    O swieta naiwnosci! ;)

    Zapytaj sie najpierw o cene metra tynku maszynowego,
    a potem zapytaj sie po raz drugi informujac, ze chodzi
    o wytynkowanie dokladnie jednego metra kwadratowego.
    Ciekawe jaka cene uslyszysz w tym przypadku?

    Kazdy odpowiedzialny za swoje slowa wykonawca przed
    poinformowaniem cie o cenie zapyta o metraz do wykonania.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-03-17 12:03:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    >Kazdy odpowiedzialny za swoje slowa wykonawca przed
    >poinformowaniem cie o cenie zapyta o metraz do wykonania.

    Jak zbierałem oferty na tynkowanie swojego domu to żaden wykonawca w takie
    szczegóły nie wnikał we wstępnej rozmowie.
    Mówiłem ze mam do wytynkowania domek jednorodzinny i jak jest zainteresowany
    to niech przyjedzie na miejsce i obejrzy co jest do zrobienia. Ńigdy nie
    interesowały mnie oferty za metr- nie bede przecież z miarą biegał i
    mierzył po wykonawcach. Podawali mi oferty za całość prac(robocizna osobno i
    materiał). I w tych ofertach uwzględniali sobie wszystkie koszty etc.
    Ceny spadły. W zeszłym roku szacowalio około 18zł/mkw tynku tradycyjnego,
    teraz zeszli juz co niektórzy poniżej 10zł. Ale jak pisałem wczesniej-
    zbierać oferty za całośc robóty i ew. materiał i wtedy porównywać. Bo jak
    umówisz się za mkw to kazdy wykonwca będzie miał inna metode liczenia.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-03-17 12:14:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kris napisal:
    > Jak zbierałem oferty na tynkowanie swojego domu to żaden wykonawca w takie
    > szczegóły nie wnikał we wstępnej rozmowie.

    Wnikal, bo sam

    > Mówiłem ze mam do wytynkowania domek jednorodzinny

    I to jest ta informacja: przedzial od 250 do 500 m2 - przecietnie.
    Jak dojda piwnice to do 700..800 mozna dobic.

    > interesowały mnie oferty za metr- nie bede przecież z miarą biegał i

    No popatrz, a tu co chwila takie pytania padaja :)

    > Ceny spadły. W zeszłym roku szacowalio około 18zł/mkw tynku tradycyjnego,

    Przed chwila mowiles, ze cena od metra cie nie interesuje ;)

    > teraz zeszli juz co niektórzy poniżej 10zł.

    > zbierać oferty za całośc robóty i ew. materiał i wtedy porównywać. Bo jak
    > umówisz się za mkw to kazdy wykonwca będzie miał inna metode liczenia.

    Tu zgoda: umowa o dzielo z podanym kosztorysem przedmiarowym
    i rygorystycznym egzekwowaniem kontroli wszelkich tzw. robot
    koniecznych :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-03-17 12:32:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    kris napisal:
    > interesowały mnie oferty za metr- nie bede przecież z miarą biegał i

    >No popatrz, a tu co chwila takie pytania padaja :)

    Widocznie ludzie lubią sobie utrudniac życie. Pózniej wezmie tego co powie
    najmniej za metr ale okaze się na koniec ze on okna liczy podwójnie sufit
    potrójnie itp i z najtańszego wychodzi najdroższy. Wykonawcy wiedza jak
    inwestoera wycyckać;))

    > Ceny spadły. W zeszłym roku szacowalio około 18zł/mkw tynku tradycyjnego,

    >Przed chwila mowiles, ze cena od metra cie nie interesuje ;)
    Bo od tego zacZynaja się rozmowy- Panie ja za metr biorę... Ale to dla mnie
    nigdy nie była wyznacznik

> [...]

    >u zgoda: umowa o dzielo z podanym kosztorysem przedmiarowym
    > rygorystycznym egzekwowaniem kontroli wszelkich tzw. robot

    Pewnie masz racje, ale ja biurokracji nie lubię. U mnie wystarczyło że
    podali cenę, jesli ja zaakceptowalem to do roboty. Później odbiór i zapłata.
    Umowy w naszych realiach to bardziej inwestora psychicznie zabezpieczają. A
    odzyskanie jakiejkolwiek kasy to droga przez meke a wykonawca w końcu
    okazuje się golcem. Sprawdzać na bieżąco i jeśli zrobił dobrze to zapłacić a
    jesli żle to paragon;)
    Ja na szczęście paragonów nie wręczałem.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-03-17 15:33:34
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    kris pisze:
> [...]
    > najmniej za metr ale okaze się na koniec ze on okna liczy podwójnie sufit
    > potrójnie itp i z najtańszego wychodzi najdroższy. Wykonawcy wiedza jak

    True!
    U mnie były 4 ekipy tynkarzy na budowie. Każda z nich mierzyła dom dość
    dokładnie.. znaczy się długo... Wszyscy mieli stawi za m2 bardzo
    zbliżone (różnica 2zł) Rekordzista naliczył 750m2. Ekipa, która mi
    robiła naliczyła 470m2.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...