  • 21. Data: 2009-05-24 13:10:22
    Temat: Re: Tynki gipsowe czy cementowe?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    news:gwmoe202627f.b1d1ddh37xz9.dlg@40tude.net...

    > Ja bym wybrał gipsowy - szybko się go kładzie, tworzy równą powierzchnię,
    > jest akumulatorem wilgoci (buforuje zmiany wilgotności powietrza w
    > pomieszczeniu).

    Tak by było, gdyby nie były malowane farbami akrylowymi, lateksowymi czy też
    woskami.

  • 22. Data: 2009-05-24 16:00:23
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 24 Maj, 08:47, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

    > Pojawiły się ? LOL. Tynki wapienne robi się od tysiecy lat.

    Mam pisać wolniej czy dużymi literami aby ułatwić Ci zrozumienie
    tekstu spróbujmy jeszcze raz:

    "Pojawiły się na polskim rynku tynki wapienne, które oprócz ...
    _potrafią_dodatkowo_utrzymywać_w_pomieszczeniach_sta
    łą_wilgotność
    na poziomie ok 60%"

  • 23. Data: 2009-05-25 13:58:42
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    f...@g...com pisze:

    > Zastanawiam się czy jest sens zaciągac to cekolem?(ew. większe
    > niedociągnięcia)

    Jeśli odpowiada Ci to co masz, to nie ma sensu.

    > A tak przy okazji.. co po kolei kładziecie na taki tynk? poja
    > propozycja to ;unigrunt,rzadka emulsja 1;5 woda,2 x emulsja pod
    > kolor.

    Rozcieńczony 1:1 unigrunt razy dwa i na to farba. Etap pośredni zbędny
    a końcowy wykonasz w tylu nałożeniach, w ilu będzie wymagane by uzyskać
    pełne krycie.

    > Słyszałem tez coś o farbach lateksowych ale jakoś nie mam przekonania

    Farby lateksowe to obecnie zwyczajne farby akrylowe, więc nie ma do
    czego się przekonywać lub nie. To taki chwyt marketingowy, tłumaczony
    tym że chodziło o podobieństwo do lateksu - czyli wodnej dyspersji
    żywic. Zazwyczaj chwyt używany w kontekście farb o zwiększonej
    odporności na szorowanie. Kauczuku jednak współcześnie raczej nie
    uświadczysz ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 24. Data: 2009-05-25 14:08:51
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    czupakabra pisze:

    > "Pojawiły się na polskim rynku tynki wapienne, które oprócz ...
    > _potrafią_dodatkowo_utrzymywać_w_pomieszczeniach_sta
    łą_wilgotność
    > na poziomie ok 60%"

    Marketingowy, nierzetelny bełkot w stylu "Instalując panele słoneczne
    na swoim dachu będziesz miał ciepłą wodę za darmo !". Po pierwsze 60%
    nie jest optymalną wilgotnością, to górna granica normy rozszerzonej na
    wentylację grawitacyjną - obecnie mówi się o zakresie 45% do 55% jako
    optimum. Po drugie we współczesnym domu wymiana pary wodnej przez system
    wentylacyjny jest wielokrotnie większa niż wymiana pomiędzy powietrzem a
    ścianą, nie ważne czym pokrytą. Pomijam już to, że rzadko w którym domu
    tynk nie jest pokryty warstwą gruntu i farby... W domu wentylowanym
    grawitacyjnie olbrzymie zyski wilgoci pochodzące z kuchni i łazienki nie
    mogą być akumulowane przez ściany, stąd gnijące parapety, grzyb na
    ramach okiennych itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio