  • 11. Data: 2010-03-05 11:36:59
    Temat: Re: Tynki wewnętrzne CW
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Kwinto pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś może poradzić mi n/t terminu tynkowania
    > (tynk wewnętrzny CW Knauf).
    > Wykonawca proponuje termon od 15.03 i w moim odczuciu
    > bagatelezuje problem temperatury otoczenia.
    > Instrukcja przewiduje +5 do +25 st C, natomiast wykonawca
    > uważa, że nie należy tego brać dosłownie.
    > Jakie są Wasze opinie na temat skutków nieprzestrzegania
    > instrukcji producenta w tym temacie?

    żaden problem- jesli to naprawde tynk CW.
    Przypilnuj tylko, by miał w pogotowiu 1 czy 2 'farelki' lub jakąs
    sensowniejsza nagrzewnice - może byc gazowa -na wypadek spadków
    temperatury. .I uświadom go, że prąd to jego koszty (stan licznika przed
    i np. 7 dni po tynkowaniu).
    Tak naprawdę niebezpieczne są pierwsze 3 dni do tygodnia gdy tynk jest
    naprawde mokry, a nie lekko wilgotny.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 12. Data: 2010-03-05 11:38:05
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    j...@g...pl pisze:

    > Może zadzwoń w obecności wykonawcy na infolinię producenta i spytaj czy "nie
    > należy tego brać doslownie..." ;-) albo zapytaj wykonawcę czy wpisze to w
    > umowę (bo macie umowę... prawda ?).
    >
    > Cholerne patałachy, lenie i kłamcy z tych wykonawców.

    a klienci to oszusci i cwaniacy ;) ;) ;)

    Pozdrawiam miło
    M.

  • 13. Data: 2010-03-05 11:44:38
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał

    > U mnie (zamknięty dom) - zeszło roczna zima - nigdy temperatura nie spadła
    > poniżej 5 stC - grzane tylko jedną małą kozą (200m2) - zmierz temperaturę
    > przez kilka dni jak teraz spada Ci poniżej 5 st. to lepiej poczekać lub
    > zapewnić jakieś dodatkowe grzanie - już teraz za oknami do słońca jest
    > dość ciepło może uda Ci się nałapać tego ciepła (wietrzyć w dzień) by
    > zachowało się go na kilka następnych dni.

    Dom nie jest jeszcze ocieplony z zewnątrz ani na poddaszu.
    Są nieszczelności w miejscu przyszłych parapetów, progów na taras
    i balkony.
    Oczywiście w zimne dni w środku jest nieco cieplej niż na zewnątrz.
    Ale mury są prawdopodobnie jeszcze przemrożone.

    > A co z dodatkami, które pozwalają pracować w niższych temperaturach? nie
    > ma ?

    Karta produktu (Knauf) zabrania jakichkolwiek dodatków.

    Pozdrawiam,

    JK

  • 14. Data: 2010-03-05 12:04:06
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    MichałG pisze:

> [...]
    > i np. 7 dni po tynkowaniu).
    > Tak naprawdę niebezpieczne są pierwsze 3 dni do tygodnia gdy tynk jest

    stop!!!!!!!
    wyżej kolega dopisał, że ściany zamrożone a budynek ma pełno dziur.
    W takim razie poczekać bezwzglednie do wiosny.

    Dodatki przeciwmrozowe do TYNKU nie rokują dobrej jakości....

  • 15. Data: 2010-03-05 12:24:28
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał

> [...]
    > np. 7 dni po tynkowaniu).
    > Tak naprawdę niebezpieczne są pierwsze 3 dni do tygodnia gdy tynk jest

    Tak, zdecydowałem się na tynk lekki
    cementowo-wapienny firmy Knauf.
    Dzięki za opinie.
    Może wykorzystam niektóre przy negocjacjach
    i sporządzaniu umowy.
    Pozdrawiam,

    JK

  • 16. Data: 2010-03-05 14:12:22
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 5 Mar, 13:24, "Kwinto" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > cementowo-wapienny firmy Knauf.
    > Dzięki za opinie.
    > Może wykorzystam niektóre przy negocjacjach

    Ja w zeszłym roku tynkowałem w lutym. Dom był nieocieplony, połozyłem
    tylko jedna warstę wełny na poddaszu.
    Tynki sie trzymają choć były noce z temperatura poniżej -10st C.
    Widzłaem jak przemarzały wieńce (skroplona woda zamarzła na nich na
    lód) ale wtedy te tynki miały juz ok tygodnia i nic sie nie stało. Dom
    był ogrzewany tylko przez małą kozę (kupiłem 1 tone węgla). W zeszłym
    roku zima była lekka ale w marcu też jest raczej cieplej niż w lutym.
    Jezli Ci się śpiszy to chyba mozesz zaryzykować ale umów się z ekipa
    że jak beda duże mrozy to nie beda robić.
    Jeszcze jedno, u mnie beton kręcili w garażu w domu a nie na zawnątrz.

    Pzdr
    QbaB

  • 17. Data: 2010-03-05 15:57:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ale chyba (biorąc pod uwagę wszystkie opinie)
    > przełożę rozpoczęcie prac conajmniej na kwiecień.
    Ja bym na Twoim miejscu wstawil ew jakąs koze i spokojnie tynkował.
    Nawet bez ogrzewania masz pewnie teraz w środku powyzej 0.
    A przynajmniej u nas temperatury na zewnątrz sa juz powyzej zera. Czasami w
    nocy spadnie do -4 ale w srodku zawsze jest na plusie. Mam nieogrzewany
    garaz i temperatura poniżej jeszcze w nim nie spadła.

    Kris

  • 18. Data: 2010-03-05 16:01:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał

    > Tak, zdecydowałem się na tynk lekki
    > cementowo-wapienny firmy Knauf.

    Jak masz cementowo wapienny(dobry wybór) a nie gipsowy to ttynkuj smiało.
    Wstaw tylko w srodek jakąś koze i pal koksem. To pomaga przy tynkach
    wapiennych.
    I jak bedziesz ew. dawał gładz to pomyśl tez o wapiennej.

    Kris

  • 19. Data: 2010-03-05 17:35:33
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >Widzłaem jak przemarzały wieńce (skroplona woda zamarzła na nich na
    >lód) ale wtedy te tynki miały juz ok tygodnia i nic sie nie stało.

    Dla mnie fajnie czyta sie te katastroficzne wizje odpadajacego tynku powyzej
    zera i ponizej 5C. :-)
    Moj dom z zewnatrz byl tynkowany w grudniu, kiedy temp. w nocy spadala
    ponizej zera. Zanim mroz "zlapal" to wiekszosc niebezpiecznej wilgoci
    wchlonela sciana. Tynki maja sie dobrze kolejny sezon z zewnatrz jak i
    wewnatrz. :-)

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-03-05 19:39:15
    Od: M <M...@w...pl>

    PioPio pisze:

    > Może ja czegoś do końca nie rozumiem. Przecież mówimy o tynkach wewnętrznych
    > czyli zakładam, że masz okna i ogrzewanie już zainstalowane.

    Dlaczego tak zakładasz. Jeśli pytek ma mieć okna drewniane, to najpierw
    musi zrobić tynki i wylewki.

    M.