  • 31. Data: 2011-02-06 19:54:28
    Temat: Re: U wszystkich tak wieje od wczoraj?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:iimmk0$6kf$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > mają, mają :-) Bo wiatr ma znaczenie znacznie wieksze tam gdzie budynki są
    > źle wykonane i przewiewa warstwy izolacyjne. W szczelnych "termosach"
    > efekt jest mniejszy.

    Ma troche racji, bo czujnik zewnetrzny w obudowie nie "zauwaza" wplywu
    wiatru. U mnie spadek to ok. 1C. Do kompensacji uzywa sie innego parametru.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2011-02-07 11:35:51
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl>

    > mają, mają :-) Bo wiatr ma znaczenie znacznie wieksze tam gdzie budynki są
    > źle wykonane i przewiewa warstwy izolacyjne. W szczelnych "termosach"
    > efekt jest mniejszy.

    Ależ ... w szczelnych termosach tak samo mniejszy jest wpływ temperatury
    zewn

  • 33. Data: 2011-02-07 11:45:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    > dokładnie :)

    Co ? Jest oczywiste, że gorzej ocieplony budynek bardziej zareaguje na zimny
    wiatr ale tak samo bardziej zareaguje na samo zimno. Lepiej ocieplony mniej
    reaguje na zimny wiatr ale i mniej na zimno. Więc ... jaki ma sens regulator
    pogodowy bez pomiaru wiatru ?

  • 34. Data: 2011-02-07 12:47:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    niusy.pl wrote:
> [...]
    > ocieplony mniej reaguje na zimny wiatr ale i mniej na zimno. Więc ...
    > jaki ma sens regulator pogodowy bez pomiaru wiatru ?

    dobrze ocieplony budynek nie reaguje zbytnio na silny wiatr, u siebie
    stwierdzam, że przy mrozach duże wiatru powodują spadek T o góra 0.5 st.

    Regulator pogodowy ma sens bo zapotrzebowanie na ciepło budynku rośnie wraz
    ze spadkiem temperatury zewnętrznej. Wiedząc z obliczeń ile wynosi
    zapotrzebowanie dla np -20 i dla 0 mozemy obliczyć wymaganą temperaturę
    wody zasialjacej, znając te parametry dobieramy odpowiednią krzywą
    regulacyjną.

  • 35. Data: 2011-02-07 13:18:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > ocieplony mniej reaguje na zimny wiatr ale i mniej na zimno. Więc ... jaki
    > ma sens regulator pogodowy bez pomiaru wiatru ?

    nie o to chodzi. Wyobraż sobie budynek ocieplony wełną bez tynku a drugi z
    tynkiem (szczelną powłoką). Bez wiatru oba mniej wiecej tak samo sie
    zachowają pod względem strat cieplnych. Ale jesli bedzie wiał wiatr to z
    tego bez tynku wiatr natychmiast wywieje dużą porcje ciepła.

    Czyli budynek który ma jakies szczeliny którymi hula wiatr np przez podbitke
    poprzez wełne do kalenicy bedzie mial duze straty od wiatru. A jesli bedzie
    zrobiony porządnie ten wpływ bedzie znikomy - wobec tego sterowanie tylko
    temperatura zewnętrzną powinno wystarczyć.

    b.

  • 36. Data: 2011-02-07 13:41:55
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > jesli bedzie zrobiony porządnie ten wpływ bedzie znikomy - wobec tego
    > sterowanie tylko temperatura zewnętrzną powinno wystarczyć.

    Może tak być, że z tego powodu rzadko spotyka się sterowanie pogodówką
    temperatury w namiocie na biwaku. Co myślicie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 37. Data: 2011-02-07 14:05:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > W szczelnych "termosach" efekt jest mniejszy.

    No to dobra... u mnie nigdzie nie podwiewa..., ale patrzę sobie przy
    oknie podczas takiej... pogody :-) i co widzę???

    Uszczelki są przecież na obrzeżach okna powycinane. - z okien jednak
    wieje. To już wystarczy, żeby zużycie ciepła zwiększyło się o te 20
    procent, jak okna są po każdej stronie domu...

    Szczelne termosy, to chyba tylko tam, gdzie wentylacja mechaniczna i
    rekuperatory... :-DDD w 'normalnych' domach chyba nie dąży się do
    uzyskania efektu termosu...

    A takich skrajnie 'wychładzających' dni w sezonie grzewczym jest
    zaledwie kilka. - Wiatr przy +2 niewiele znaczy :-))).i powoduje
    nieznaczne tylko wychładzanie... Wiatr przy - 15 jest na prawdę
    skuteczny w tym zakresie i to o nim mówię mając na myśli 20-sto proc
    wzrost zużycia energii.

    pozdr
    Robert G.

  • 38. Data: 2011-02-08 07:51:45
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    > dobrze ocieplony budynek nie reaguje zbytnio na silny wiatr, u siebie
    > stwierdzam, że przy mrozach duże wiatru powodują spadek T o góra 0.5 st.

    Jak nie zareaguje ? Obojętnie jak dobrze budynek jest ocieplony to większy
    wpływ na oddawanie przez niego ciepła ma wiatr niż zimno bo powietrze
    izolatorem jest i przedmuchiwanie powoduje znacznie szybsze oddawanie
    ciepła.

> [...]
    > zapotrzebowanie dla np -20 i dla 0 mozemy obliczyć wymaganą temperaturę
    > wody zasialjacej, znając te parametry dobieramy odpowiednią krzywą

    Ale zrozum ... wiatr wpływa na oddawanie ciepła. Dlatego w każdej ciepłowni
    masz pogodówkę uwzględniającą go.

  • 39. Data: 2011-02-08 11:04:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > zachowają pod względem strat cieplnych. Ale jesli bedzie wiał wiatr to z
    > tego bez tynku wiatr natychmiast wywieje dużą porcje ciepła.

    O to chodzi, że niezależnie jak dobrze ten budynek jest ocieplony wiatr
    zawsze zwiększy oddawanie ciepła.

  • 40. Data: 2011-02-08 11:14:00
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote in message

    A właśnie. U mnie była dzisiaj masakra. Wiało ze 120km/h - coś niesamowitego
    ale nic nie odpadło od dachu.
    Prądu nie ma od 5:40 rano. Ja mam agregat ale nie wiem czy internet ma
    zasilanie zapasowe po drugiej stronie radia czy może chodzi z akumulatora i
    padnie za chwilę.
    Coś niebywałego sie działo rano.