  • 51. Data: 2009-07-16 21:51:10
    Temat: Re: UCIEKLI tynkarze
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > A wiesz co to jest sitodruk ?
    No wiem, ale tojednak deczko co innego....

    > Klej przechodzi tylko przez oczka. A po drugie warstwa zbrojenia żeby była
    > skuteczna musi być zatopiona w kleju w jego objętości. Tak jak pręty nie
    > mogą dołem wystawać z nadproża.
    No to rozumiem, czyli wnioskuje, że styro czy wełna marnym jest podłożem dla
    siatki - stąd powinna być w kleju? Jak dalej kombinuje bierze się to z tego,
    że klej jest "twardszy"?

    --
    Mariusz

  • 52. Data: 2009-07-16 21:52:49
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > jaka jest powierzchnia saitki do powierczhni kleju. Od murku odpada ci bo
    > nie zagruntowali betonu, co jest błedem, jakby wczesniej smarowali keljem
    > to by pewnei tez odpadło.

    Tak zgadza się ale jakby i zagrunrowali i posmarowali pod spodem to byśmy
    byli wszyscy szczęśliwi :-)

  • 53. Data: 2009-07-16 21:56:35
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Mariusz" <m...@n...net> wrote in message
> [...]
    > dla siatki - stąd powinna być w kleju? Jak dalej kombinuje bierze się to z

    Siatka jest zbrojeniem. Zeby zbrojenie działało musi być siatka utopiona w
    kleju.
    Sprawa siatki ma tutaj podwójne znaczenie.

    1. Siatka przestała być elementem zbrojącym POWIERZCHNIĘ kleju przed
    pękaniem (u mnie popękało już)
    2. Siatka źle zastosowana zasłoniła część podłoża gdzie miał się trzymać
    klej.

    Takie są tego reperkusje

    3. Nie zagruntowali podłoża co by w pewnym sensie ukryło złe umiejscowienie
    siatki ale powierzchnia kleju by tak czy siak popękała.

  • 54. Data: 2009-07-16 22:15:36
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > mam wrażenie że bledem było niezagruntowanie betonu, gdyby beton
    > zagruntowali lub chocby umyli solidnie to klej by chwycił.
    Jest jeszcze jedna sprawa. Na trzeci dzień zaczęła się pojawiać pajęczynka.
    Zwykłe pęknięcia skyrczowe zaprawy. Czy to, że nie dojrzewali i nie mieszali
    powtórnie kleju może mieć też wpływ na przyczepność kleju i na pęknięcia
    skurczowe? Na kleju było napisane dojrzewanie: odczekać 10 minut, zamieszać
    ponownie i nie dolewać wody.
    To wszystko są te partactwa.

  • 55. Data: 2009-07-16 22:33:47
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

    > BTW2. Od trzech dni u mnie robia tynki wewnetrzne - na kazdym narozu
    > elegancki mocny metalowy katownik, zabezpieczenia okien, drzwi i
    > innych elementow - szok. Robili dwa tygodnie wczesniej u sasiada to po
    > wyjsciu bylo czysciej niz przed - nie zostawili ani jednego
    > smiecia :-) Zadowolony jestem jak cholera -> narazie maja ~700m2
    > szprycu + pokoj i lazienke kompletnie skonczona -> na lacie 2,5m
    > przylozonej w dowolnym miejscu nie ma ani mm luzu -> normalnie moznaby
    > az zrobic test z kartka papieru :-))

    E tam, nie masz się czym chwalić :) Moja lepsza połowa prawie zakochała
    się w tynkarzach, nie dość, że przyszli tydzień wcześniej, o 6 rano już
    byli przebrani w białe kombinezony gotowi do pracy, kończyli 19, to co
    trzeba było to pooklejali, i hicior - umyli później ramy okienne. Ale to
    takie typy, że jak pierwszego dnia przyszedłem pogadać z właścicielem
    firmy i brygadzistą to w tym czasie reszta ekipy już zagruntowała 2
    pokoje :) Ale mimo, że tak zapieniczali to narożniki musiały się
    przykleić, grunt musiał wyschnąć zanim zaczęli tynkowanie. Ale tak to
    mieli obcykane, że wszystko się robiło w odpowiednim czasie, a nie było
    niepotrzebnych przestojów.

    tak, że są fahoffcy i fachowcy

    z tym miłym akcentem
    pozdrawiam
    rafał

    PS.Przy rozliczeniu wyszło, że płacę za 30m2 mniej tynków, niż wyliczała
    mi to inna droższa ekipa.

  • 56. Data: 2009-07-17 03:26:02
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > No i uciekli bez zapłaty za 3 część ale nie skończywszy kilkunastu m2. Mam
    > niesmak, bo bym wolał żeby poprawili i im zapłacić.

    Przebrnalem nawet przez te cala dyskusje i chce dorzucic swoje trzy centy.
    Otoz uwazam, ze generalnie nie masz racji twierdzac, ze tylko zatapianie
    siatki metoda wskazana przez jej producenta czy kogos, kto niby sie na tym
    zna, jest jedynie sluszne i kazdy, kto zrobi ten tynk na styro inaczej to
    tempak, oszust i w ogole nalezy takich wieszac na suchen galezi...
    Zaczne od Twojego argumentu z sitodrukiem. Zajmowalem sie tym wiec sie na tym
    zam nie tylko teoretycznie lecz i praktycznie. Otoz na zadnej odbitce
    wykonanej ta metoda nie widac rastru siatki; ta gesta farba przecisnieta rakla
    tworzy na powierzchni ciagla powloke zatem wciska sie rowniez pod te nitki.
    Dlatego Twoj argument, ze jak sie klej wciska przez siatke to ona, ta siatka w
    miejscach styku z podlozem nie zostanie otoczona, jest bledny.
    Teraz praca tej siatki w tym cienkim tynku. Rozumujesz blednie, ze ta siatka
    pracuje jako zbrojenie podobnie jak pret zbrojeniowy w nadprozu. A nawewt
    jesli, to lokalizacja tej siatki na powierzchni styropianu, pod ta 3 mm
    warstwa tynku daje wiekszy opor na nacisk niz gdy ta siatka bedzie w srodku
    przekroju tej niby cienkiej beleczki. Ona ta siatka, pracuje glownie jako
    membrana tak jak kawalek skory naciagniety na bebenku. Jesli w jakims punkcie
    ja nacisniesz, to aby powstalo wglebienie ona musi sie tylko naciagnac i to
    jest jej glowna praca.
    Przyklad z tym murkiem oporowym; po pierwsze wolalbym zastosowac jakas siatke
    stalowa zamiast szklanej czy plastykowej a to z powodow roznic rozszerzalnosci
    termicznych betonu murku i tej cienkiej powloki, zatem jesgo trwalosci. Ale
    mozemy to odpuscic. Zona w pieknych, nowych rekawiczkach oderwala te siatke od
    podloza... A czy probowales zrobic to samo "zatapiajac" ja zgodnie z
    instrukcja producenta? Zapewne nie, wiec przewiduje, ze efekt bedzie
    identyczny, ta zatopiona siatka bedzie sie odspajac od podloza identycznie jak
    ta na fotografii.
    Teraz te zdjecia instruktazowe. Na ktoryms zdjeciu facet, tez w nowych
    rekawiczkach, pokazuje jak nalezy poprawnie zatapiac te siatke nalepiona na
    zaprawie - ciagnie pace z gory na dol. To jest blad, ortograficzny
    technicznie. Nigdy nie nalezy zatapiac siatki czy nakladac tynku ciagnac pace
    z gory na dol lecz z dolu do gory. A to dlatego, ze wtedy powietrze spod tych
    nitek siatki czy porow powierzchni ma mozliwosc "ucieczki" a gdy ciagnie sie z
    gory na dol to ono zostaje na powierzchni czy w zaprawie. Przecie powierzchnia
    styropianu jest nierowna, w czasie ciecia pozostaja powierzchniowe pory, w
    ktore zaprawa powinna byc wcisnieta aby sie lepiej tego styro trzymala.
    Jak to juz Ktos napisal, w czasie wciskania zaprawy w siatke ciagnie sie ta
    paca kilkakrotnie, ta siatka w tej zaprawie chodzi, faluje, gdyz nie jest
    idealnie sztywna i recze Ci, ze te wlokna sa otytlane klejem ze wszystkich
    stron a nie jak to sobie ktos moze wyobraza, ze tylko z jednej,
    powierzchniowej strony.
    Tu w Hameryce czesto reperuje sie stare tynki wykonane na deseczkach
    drewnianych, ktore normalnie po kilkudziesieciu latach pracy pekaja, tworza
    sie dlugie szczeliny, ktorych nijak nie mozna usunac. Wiec nalepia sie siatke
    szklana z rolki o szerokosci okolo metra, podklejana jednostronnie jakims
    slabym klejem adhezyjnym co by sie tylko sciany trzymala i potem normalnie od
    dolu do gory nasyca sie ja zaprawa klejowa prowadzac szpachle rowniez na boki
    co by siatka byla rowno naciagnieta i nie sprezynowala.
    I to sie kupy trzyma, malo kto pokrywa sciany najpierw zaprawa a potem wtapia
    siatke. Owszem dawniej ta robili stosujac np. do spoinowanie plyt KG paskow
    mocnego papieru; pokrywalo sie spoine zaprawa i potem przylepialo do niej
    rozwijany z rolki papier. Ale to byl papier a nie siatka.
    Teraz sprawy technologiczne czy organizacyjne. Robimy zgodnie z instrukcja;
    nakladamy grzebieniem zaprawe. Nie wiem na pol sciany na cwierc czy tylko na
    szerokosc pasa tej siatki. To chwile trwa a w tym czasie ta zaprawa na scianie
    troche podsycha. I teraz w te podeschnieta zaprawe wcisksz siatke. A ktos
    inny nalepia czy przypina siatke na pol czy calej scianie i swiezutka zaprawa
    przeciska ja przez te siatke. Ja twierdze, ze to idzie znacznie i szybciej i
    technologicznie jest lepsze a z punktu widzenia pracy tej powloki, nie gorsze.
    Reasumujac, nec Harkules contra plures, nie naprawisz swiata i Twoje zmagania
    z nauczeniem "fachofcow", Twoim zdaniem poprawnego wtapiania siatki, bo tak
    sobie jakis mlody, ktory zapewne kielni w rece nie trzymal, w instrukcji
    napisal, moga i slusznie, byc uznane jako niepotrzebne utrudnienie pracy bez
    jakichs znaczacych korzysci.
    Moze to tylko jeden z chwytow reklamowych?. "Wtapianie" siatki to brzmi bardzo
    zachecajaco i wlasciciel domu z wtopiona siatka moze patrzec z gory na tego,
    ktory bedzie ja mial wlepiona a juz wykluczy z lokalnej smietanki towarzyskiej
    takiego, ktory powie, ze mu ja na sciany nalepili:)
    Pzdr.

  • 57. Data: 2009-07-17 03:50:02
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > Widzisz na tych zdjęciach, że siatka zasłaniała mur tak ? Widzisz to? Taki
    > jest tego skutek, że moja żona sama odrywa to płatami.
    > Czasem trzeba wcześniej zagruntować gruntem penetrującym.

    Może powiedz żonie, żeby już sobie darowała chodzenie na siłownię ;-)
    Skąd Ty Kiki bierzesz tych ludzi do roboty, chociaż to nie tylko Ty
    tak trafiasz. Poprawiam teraz drenaż u klienta, firma która robiła
    drenaż - wykopała ziemię, włożyła rurę owiniętą membraną dachową
    zamiast geowłókniny, zasypała żwirem, potem ścianę bez zaizolowania (a
    są gołe cegły) przykryła folią kubełkową wypuszczoną nad grunt i w ten
    sposób dopiero zapewnili że woda może lać się aż do piwnicy. Na
    60metrach drenażu, ani jednej studzienki, a zakrętów jest 9.
    Właściciel firmy stwierdził, że z tą membraną to go oszukano w
    hurtowni, a resztę to on zawsze tak robi ;-) Też poszli bez zapłaty.

  • 58. Data: 2009-07-17 04:13:40
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Lip, 22:53, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
> [...]
    ady.pc-net.pl/test...

> [...]
    >
    > BTW3. U sasiada robili dzisiaj z ~100m2 wylewek (byli z 3h),
    > wyznaczenie poziomu we wszystkich pomieszczeniach niwelatorem
    > laserowym, dylatacje od wszystkich stalych elementow, miksokrecik,
    > beton zbrojony wloknami, zacieraczka mechaniczna, poprostu lux.
    > Powierzchnie sa mega idealne -> lustra.
    >
    > BTW4. BTW2 i BTW3 napisalem, zeby udodownic, ze fachowcy naprawde
    > istnieja, bo czytajacy Kikiego juz pewnie dawno w to zwatpili ;-)
    > Tylko ze na tynkarzy trzeba sie zapisac conajmniej pol roku wczesniej,
    > a na wylewkarzy 2, a nie tak z ogloszenia brac byle partaczy jak

    skąd jesteś (rejon)?
    Mnie by się taka ekipa teraz przydała ....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 59. Data: 2009-07-17 05:21:13
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Dawno temu trochę pracowałem przy dociepleniach.
    Wtapianie siatki było czymś normalnym i oczywistym.
    Zupełnie nie rozumiem kolesi przeciskających klej przez siatkę - czy tak
    jest szybciej?
    Może wypłata wynagrodzenia liczona na godziny?
    (jeden smaruje a dwóch trzyma siatkę...)

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2009-07-17 05:59:06
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    kiki pisze:
    > <cyber_no_@_spam_sarocom.net> wrote in message
    >
    > Oni mnie po prostu zaskoczyli. Tyle napraw wykonaliśmy, które osobiście
    > pilnowałem. Kazałem tylko skończyć obróbki

    kazdy ma jakieś granice cierpliwosci... ;-)
    M.