  • 41. Data: 2023-04-07 17:18:49
    Temat: Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-04-06 o 22:09, heby pisze:
    > Tak, na razie nie są. Podobnie jak przed długi czas samochody były
    > rozrywką bogaczy, a furmanki ciągneły gospodarkę. I też było wiele
    > skumbrii w tomacie, bredzących o kończeniu się tej mechnicznej
    > technologii i jej nieopłacalności, bo siąsiada żony kochanka stajenny,
    > słyszał od Pana Hrabiego, że się psują.

    Ale ta pompa nie jest w żaden sposób rewolucyjna i jej koszt nie
    uzasadnia skasowania np. propanu jako czynnika. To nie ma nic wspólnego
    z kuniami i samochodami.

    L.

  • 42. Data: 2023-04-07 18:29:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/04/2023 17:18, Lisciasty wrote:
    > Ale ta pompa nie jest w żaden sposób rewolucyjna

    Samochód też, względem furmanki. Przemieszcza białko i towar z miejsca A
    do B. Robi to tylko trochę lepiej. A na początku robił to nie tylko
    gorzej, ale i drożej, nikogo nie było na to stać, więc "technologia jest
    skończona".

    Ale to w sumie to samo zastosowanie.

    > i jej koszt nie
    > uzasadnia skasowania np. propanu jako czynnika.

    Propan kasujemy, jako czynnik, mniej więcej z tych samych powodów, dla
    których uważamy oświetlenie świeczkami w hurtowni papieru, za mało
    bezpieczne, choć klimatyczne. Rezygnujemy z niektórych rzeczy w
    przemyśle z przyczyn nie tylko ekonomicznych. Ktoś ocenia ryzyko
    zapalenia się/zatrucia/wybuchu, a ponieważ świat producentów składa się
    głównie z małych kombinatorków robiących wszystko po taniości, to
    czasami musimy tego zabronić prawnie aby chronić tumanistów, dla których
    pompa do fontanny i pompa ciepła to to samo. To koszt posiadania w
    społeczeństwie idiotów powoduje, że nie ma wyjścia, jak zakazy.

    > To nie ma nic wspólnego
    > z kuniami i samochodami.

    Nie ma. Ale skoro analogie są tak mile widziane, to jest co jest. Nie
    wyszło najgorzej imho.

  • 43. Data: 2023-04-08 16:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Obecnie zauwazyłem, że kosztują tyle samo.

    Pompa ciepła i kocioł gazowy kosztuja tyle samo?
    To poproszę pompe ciepła o mocy 20kw za 4tys zł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 44. Data: 2023-04-08 17:38:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/04/2023 16:59, Budzik wrote:
    > Pompa ciepła i kocioł gazowy kosztuja tyle samo?

    Tak, to ten sam rząd wielkości.

  • 45. Data: 2023-04-08 23:40:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 8 kwietnia 2023 o 17:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
    To może kocioł gazowy za 20 tysięcy na początek
    https://www.mlazienka.pl/kociol-co-z-wbudowanym-zaso
    bnikiem-0010014631-vaillant-aurocompact-483885.html?
    gclid=Cj0KCQjwocShBhCOARIsAFVYq0jhvIOiFLUqk9tLhxhAj0
    KTmCTbPosR2Jxb30WZUYJd6AsRpavEqK8aAuFJEALw_wcB

  • 46. Data: 2023-04-09 07:41:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 8 kwietnia 2023 o 17:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...
    > Pompa ciepła i kocioł gazowy kosztuja tyle samo?
    > To poproszę pompe ciepła o mocy 20kw za 4tys zł...

    A czemu aż 20 kw chcesz porównywać.
    Przecież do ogrzania(i cwu) większości współczesnych domów wystarczy źródło ciepła o
    mocy trzykrotnie mniejszej..

  • 47. Data: 2023-04-10 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A czemu aż 20 kw chcesz porównywać.
    > Przecież do ogrzania(i cwu) większości współczesnych domów
    > wystarczy źródło ciepła o mocy trzykrotnie mniejszej..

    A dlaczego nie? Kocioł gazowy o mocy 20-25kw tyle kosztuje.

    No ale ok, moze być 16kw bo de facto taka pompe ciepła bym potrzebował.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 48. Data: 2023-04-10 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Tak, to ten sam rząd wielkości.

    No ok, przyjmuje twoje twierdzenie i poprosze o przykładową ofertę.
    Chetnie bym zamontował pompę ciepła ale 50tysi na dzis wydac nie chce.
    Ale 15 z montazem juz bym mogł.
    Jak kupie PC za 4-5 to sie zmieszcze. A tyle kosztuje kocioł gazowy
    który przez 10 lat bedzie spełniał swoje zadanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 49. Data: 2023-04-10 14:53:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/04/2023 13:59, Budzik wrote:
    > No ok, przyjmuje twoje twierdzenie i poprosze o przykładową ofertę.
    > Chetnie bym zamontował pompę ciepła ale 50tysi na dzis wydac nie chce.
    > Ale 15 z montazem juz bym mogł.

    Bożydar nareszcie mógł chwilę odpocząć. Po całym miesiącu trolowania po
    lewackich forach, od czego mózg już mu się gotował, nareszcie wpadła
    kaska. Co prawda mniej niż planował, ale Eugeniusz mówił że cośtam kurs
    spada i że balie. Bożydar nie do końca wiedział o jakie balie chodzi, bo
    w sumie od dawna planował najpierw prysznic montować. No tak, domek na
    warszawskim przedmieściu trzeba w końcu wykończyć i te 4tys będzie jak
    znalazł na piec. Szybko skoczył na rynek do Grójca, bo tam najbliżej od
    budowy, ale nic nie maja, więc trudno: trzeba jescze raz ten lewacki
    internet odpalić. Tylko żeby na żadną pompę ciepła nie wejść, to dopiero
    byłby wstyd, prawie centrum Warszawy i jakieś ekogówna w ogródku, wstyd.
    Ma być porządny piec. Tak swoją drogą, nadziwić się nie mógł, że te
    lewaki kupuja pompy ciepła po 20tyś jak tu można od ręki kupić piec
    gazowy za 4 tysie o tej samej mocy. Co za banda debili!

    Kilka klików, zniżka z Albicli i dwa dni później piecyk na miescu, w
    dodaku nikt nie pytał o jakieś papierki z eurokołchozu. Zamontowali ze
    szwagrem, szwagier ma doświadczenie w zaślepianiu ERG, więc i jakieś
    rurki odpowietrzajace zatkał profesjonalnie, podpieli wodę, prąd i odpalili.

    I nie działa!

    I wiecie co? Okazało się, że te tępe lewaki nie wynaleźli jeszcze gazu
    bezprzewodowego!

    > Jak kupie PC za 4-5 to sie zmieszcze. A tyle kosztuje kocioł gazowy
    > który przez 10 lat bedzie spełniał swoje zadanie.

    Może u ciebie już wynaleźli.

    U mnie, w starej technologii na rurkach, zaśpiewali 15 tyś koledze,
    przed pisflacją, za podpięcie. Był szczęśliwy, bo tak tanio wyszarpał.

  • 50. Data: 2023-04-10 20:17:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 10 kwietnia 2023 o 14:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A dlaczego nie? Kocioł gazowy o mocy 20-25kw tyle kosztuje.
    >

    > No ale ok, moze być 16kw bo de facto taka pompe ciepła bym potrzebował.
    Obok
    Nie zafiksuj się na ".pompa ciepła"
    Klimatyzator to praktycznie to samo;))