  • 181. Data: 2011-05-16 19:37:12
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    > A ty nadając w moją zakłócasz moją wolność.

    Chciałoby się napisać - co Ty pieprzysz?

    > Ktoś tu ci zaproponował kulturę, naukę - jako rzecz do sfinansowania.

    Z podatków nie. To jest kwestia tzw. prawa naturalnego w którego zakresie
    nie leży ani kultura a ni nauka. Masz prawo do np. do obrony przed sądem ale
    nie masz prawa do adwokata!
    Nauka jest dobrem, jak samochód czy jedzenie.

    > Czyli co. Resztę wystrzelasz? Zagazujesz? Zmusisz do emigracji?
    > I to wszystko w imię wolności?

    Jaką resztę? O czym Ty piszesz?
    Kraść nie wolno!
    Co w tym jest niezrozumiałego?

  • 182. Data: 2011-05-16 19:57:59
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-16 21:37, quent pisze:

> [...]
    > przed sądem ale nie masz prawa do adwokata!
    > Nauka jest dobrem, jak samochód czy jedzenie.

    Czyli jak ktoś twierdzi inaczej to w łeb?

    > Jaką resztę? O czym Ty piszesz?

    Tych, co chcą z podatków finansować naukę? Co z nimi zrobisz?

    M.

  • 183. Data: 2011-05-16 20:13:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-16 21:57, M wrote:
    > Czyli jak ktoś twierdzi inaczej to w łeb?

    Niech sobie twierdzi.
    Bodaj Wolter kiedyś powiedział: nienawidzę twoich poglądów, ale oddałbym
    życie, byś mógł je głosić.
    Tu chodzi CAŁY CZAS o to, że czyjaś wolnośc od płacenia za edukację
    zachodzi na Twoją wolność od kogoś kto Cię na ten cel okrada z Twoich
    pieniędzy. Czy to jest jasne? To aplikuje na wiele rzeczy.

    > Tych, co chcą z podatków finansować naukę? Co z nimi zrobisz?

    Nic. Zakładając, że jest WR.

    Tak samo np z opieką zdrowotną. Opieka zdrowotna nie jest prawem, jest
    dobrem, jak jedzenie, dach nad głową czy ubranie.

    Nasze prawa są dane od Boga i mają odbicie w naszym człowieczeństwie.
    Myśliciele począwszy od św. Tomasza z Akwinu poprzez Tomasa Jeffersona,
    Martin Luthera Kinga jr. aż po papieża Jana Pawła II wszyscy oni
    argumentowali, że nasze prawa stanowią naturalną część naszego
    człowieczeństwa. Z faktu własnej cielesności posiadamy dary które
    emanują z naszego ciała, stąd mamy prawo do życia, do rozwijania swojej
    osobowości, do myślenia o czym chcemy i mówienia co pomyślimy lub
    publikowania wszystkiego co wypowiemy. Mamy prawo do wiary, do
    podróżowania, do samoobrony do używania swojej własności w sposób jaki
    nam odpowiada. Mamy prawo do tego aby zostawiono nas w spokoju. To są
    prawa naturalne, z którymi się rodzimy. Państwo nam ich nie daje, nie
    płaci za nie ani nie może nam ich odebrać o ile sędzia nie wyda na nas
    wyroku skazującego za pogwałcenie praw kogoś innego.

    A co w takim razie jest dobrem?

    Dobrem jest to czego chcemy lub co potrzebujemy. W pewnym sensie jest to
    odwrotność naszych praw. Prawa mamy od urodzenia ale potrzebujemy
    naszych rodziców gdy jesteśmy dziećmi i potrzebujemy siebie samych jako
    dorośli by kupić sobie dobra, które są nam potrzebne do życia - dlatego
    np. jedzenie jest dobrem, dach nad głową, ubrania też są dobrami.
    Edukacja jest dobrem, samochód, adwokat reprezentujący nas w sądzie jest
    dobrem jak i ćwiczenia na siłowni.
    No i wreszcie opieka zdrowotna też jest dobrem.

    Czy Państwo daje nam dobra? Cóż, czasem bierze od nas pieniądze i daje
    je innym... można to nazwać podatkami albo złodziejstwem ale nie można
    nazwać tego prawem.
    Prawa mają źródło w naszym człowieczeństwie a dobra to coś co kupujemy
    albo ktoś kupuje je dla nas.

    Jeśli spojrzeć na opiekę zdrowotną, czym jest. Jeśli spojrzeć na
    historie ludzkiej wolności i jeśli akceptuje się wartość wnikającą z
    prymatu jednostki staje się jasne, że ci, którzy chcą aby traktowano
    opiekę zdrowotną jako prawo, zwyczajnie chcą rozszerzenia państwa
    opiekuńczego.

    Są ludzie, którzy na taki argument odpowiadają pytaniem - co jeśli
    ludzie nie będą mieli ubezpieczenia? Pójdą przecież do szpitala i
    skończy się tak, że i tak trzeba będzie za nich zapłacić.

    Ale dlaczego miałoby tak być??

    Nie pozwalamy ludziom kraść jedzenia z supermarketu albo mieszkania
    wynajmującemu właścicielowi czy też obrań z lokalnego sklepu - dlaczego
    więc mielibyśmy pozwolić dawać opiekę w szpitalu bez płacenia za nią?
    Niektórzy ludzie twierdzą, że to dobroczynność.
    Cóż, więc znów są w błędzie. Jest niemożliwe być dobroczyńcą za nie
    swoje pieniądze.

    Dobroczynność pochodzi z własnego serca a nie z pieniędzy, które wydaje
    państwo w czyimś imieniu.
    Kiedy płacimy podatki dla państwa a ono dystrybuuje je to nie jest to
    dobroczynność a pomoc społeczna.
    Jeśli państwo bierze od nas więcej pieniędzy niż potrzebuje do
    zapewnienia nam wolności i oddaje je na inne cele to nie jest to
    dobroczynność a złodziejstwo.
    Jeśli państwo zmusza szpitale do dostarczania bezpłatnej opieki tym,
    którzy nie dbają lub nie chcą dbać o siebie to nie jest to dobroczynność
    a zniewolenie.
    Dlatego żyjemy w takim chaosie, bo państwo okrada i zniewala.

    ---------------------------

    Tłumaczyłem to ze słuchu, przepraszam jeśli nieudolnie.
    http://www.youtube.com/watch?v=5vzKPO4_vlw

    Pozdr.

  • 184. Data: 2011-05-17 06:38:18
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-16 22:13, quent pisze:

    > Niech sobie twierdzi.
    > Bodaj Wolter kiedyś powiedział: nienawidzę twoich poglądów, ale oddałbym
    > życie, byś mógł je głosić.

    TO nie chodzi o głoszenie, tylko o wprowadzanie innych zasad. Jeśli jest
    dużo ludzi, którzy mają inne poglądy niż ty, to staną się one prawem. W
    szczególności firmy zagwarantują sobie monopol poprzez wprowadzenie
    odpowiednich przepisów.

    Zabronisz im?

    > Nic. Zakładając, że jest WR.

    No to przeforsują prawo, które każe tobie płacić za badania naukowe. Ty
    już przeforsowałeś prawo, które każe im płacić za rzeczy, których oni
    nie chcą finansować.

    A może przestaniesz finansować rzeczy, które ty uznajesz za ważne, tylko
    po to, żebyś ty nie musiał finansować ich rzeczy?

    M.

  • 185. Data: 2011-05-17 06:39:38
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-16 21:57, M pisze:
> [...]

    Nie chcę twoich fal radiowych. Na moim terenie to JA chcę nadawać na tym
    paśmie, a ty mi je na mojej ziemi blokujesz. Chyba będę musiał kupić
    silniejszy nadajnik od twojego i zakłócać twoją audycję. Oczywiście
    nadajnik będzie stał na mojej ziemi.

    M.

  • 186. Data: 2011-05-17 08:27:09
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > paśmie, a ty mi je na mojej ziemi blokujesz. Chyba będę musiał kupić
    > silniejszy nadajnik od twojego i zakłócać twoją audycję. Oczywiście

    Jak masz słaby sygnał to nie ma problemu. Akurat z tym i dziś nie ma sprawy,
    Radio Maryja ma silny sygnał. U mnie w pracy odbieram tylko lokalne radio i
    RM właśnie - reszta szumi.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 187. Data: 2011-05-17 08:33:45
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dużo ludzi, którzy mają inne poglądy niż ty, to staną się one prawem. W
    > szczególności firmy zagwarantują sobie monopol poprzez wprowadzenie

    Ale to już było. Prawo można zmienić zawsze w demokracji.
    Chodzi o to aby zmienić na takie, które daje rozwój a nie dług.

    > Ty już przeforsowałeś prawo, które każe im płacić za rzeczy, których oni
    > nie chcą finansować.

    J.w. Jeśli większość będzie chciała zmiany konstytucji to nie poradzisz.
    Nie wiem do czego zmierzasz.

    > A może przestaniesz finansować rzeczy, które ty uznajesz za ważne, tylko
    > po to, żebyś ty nie musiał finansować ich rzeczy?

    Przestane finasować? Co? Policję, sądy, aministrację, wojsko??
    Przecież i w socu i na WR te rzeczy będą finansowane ze wspólnej kasy.
    Tyle tylko, że np. administracja na WR jest znacznie mniejsza.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 188. Data: 2011-05-17 18:41:26
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl>

    > Tych, co chcą z podatków finansować naukę? Co z nimi zrobisz?

    Mogliby finansować ją ze swoich podatków :-)

  • 189. Data: 2011-05-17 19:31:05
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > zniewolenie.
    > Dlatego żyjemy w takim chaosie, bo państwo okrada i zniewala.

    <yo>

  • 190. Data: 2011-05-17 20:32:58
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-17 10:27, quent pisze:
> [...]
    > sprawy, Radio Maryja ma silny sygnał. U mnie w pracy odbieram tylko
    > lokalne radio i RM właśnie - reszta szumi.

    Będę miał silniejszy sygnał niż ty.

    M.