  • 21. Data: 2009-10-02 06:09:49
    Temat: Re: UPS do pieca
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    news:ha3ask$ppb$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <ogest@toya_usunto.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:ha2vm6$3ag$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Troche to desperackie. Akumulatory tej pojemnosci sa dosc drogie a ich
    > zywotnosc tez nie jest nieograniczona. Bez pracy wytrzymaja pewnie ze 3
    > lata. Z ekonomicznego punktu widzenia pewnie lepiej agregat na tak dlugie
    > przestoje bez pradu. Ale taki kociol przeciez nie musi miec non stop
    > zasilania. Nie zrobi sie raptem zimno po wygasnieciu. Te 5 godzin to tez
    > juz cos a mozna by uzytkowo krocej i nie podraza bez sensownie inwestycji.

    Wiem że desperackie. Ale przy piecu gazowym który probiera troche mniej, a
    założenia jest bezobsługowy to zanik zasilania powoduje jego wyłaczenie i
    się sam nie właczy. I co np w czasie tygodniowej nieobecności (dlatego do
    braciszka jeżdze co 2 dni jak sa na urlopie).
    Inwestycyjnie drożej wychodzi chyba taki SZR ale ma szanse posłużyć dłużej.
    Tylko trzeba znaleźć mały agregat z rozrusznikiem elektrycznym

  • 22. Data: 2009-10-02 08:55:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ha45o9$oni$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > się sam nie właczy. I co np w czasie tygodniowej nieobecności (dlatego do
    > braciszka jeżdze co 2 dni jak sa na urlopie).

    Do tygodniowej nieobecnosci to musial bys miec baterie akumulatorow i
    prostownik wielkosci kibla polowego do ladowania tego. :-)
    Myslalem raczej o przestojach kiedy jestes w pracy. Zwykle to pare godzin w
    ciagu dnia.

    > Inwestycyjnie drożej wychodzi chyba taki SZR ale ma szanse posłużyć
    > dłużej.
    > Tylko trzeba znaleźć mały agregat z rozrusznikiem elektrycznym

    Chyba jedyne dobre rozwiazanie.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-10-02 10:18:29
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    >
    > Do tygodniowej nieobecnosci to musial bys miec baterie akumulatorow i
    > prostownik wielkosci kibla polowego do ladowania tego. :-)
    W energoelektronice jest wielka miniaturyzacja. Prostownik tyrystorowy 3
    fazowy i naprzód. Zasilacz o mocy 1kW to puzderko o gabarytach
    (180x125x125mm)

    > Myslalem raczej o przestojach kiedy jestes w pracy. Zwykle to pare godzin
    > w ciagu dnia.

    Jak bede w domu to pikus, gożej jak bedę siedział w jakiejs delegacji. I jak
    zona by musiała codziennie odpalać piec to bysmy wrócili bardzo szybko do
    znienawidzonych bloków

    > Chyba jedyne dobre rozwiazanie.

    Jak mi ZE będzie tak "fikał" z zasilaniem to bede musial przetrenwac w
    praktyce. Rodzice maja działkę jakieś 4km dalej (inna trafostacja) i ZE
    wykrywa burzę szybciej niż psy bojące się burzy :) i potrafią
    profilaktycznie wyłączyć, tylko nie wiem jak duży obszar wyłączają

  • 24. Data: 2009-10-02 11:09:43
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    pompka tak, a grawitacyjnie nie pociągnie?

  • 25. Data: 2009-10-02 14:25:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Jak braknie prądu to pompka nie pójdzie i może być chłodno.

    OK, ale co ma do tego dziecko ?

  • 26. Data: 2009-10-02 14:44:17
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    William Bonawentura pisze:
    > Użytkownik "sulfix" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > OK, ale co ma do tego dziecko ?
    Zmarznie.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 27. Data: 2009-10-02 14:51:45
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości >>>>
    Mam małe dziecko i jak w zimie braknie to może być ciężko.

    > OK, ale co ma do tego dziecko ?

    Jaja sobie robisz??, troche wyobrazni czlowieku! Bedzie duzy mroz, ma male
    dziecko.. nie bedzie mial ogrzewania przez dluzszy czas dom sie wychlodzi..
    bedzie musial je ubrac na cebulke wrzucic pod koce czy co tam jeszcze aby
    potencjalnie nie zachorowalo.. no chyba iz ty wyznajesz zasade ze trzeba
    hartowac od niemowlaka, wtedy mozna miec w domu 15 stopni albo mniej :)

  • 28. Data: 2009-10-02 18:00:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Yzedef" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > hartowac od niemowlaka, wtedy mozna miec w domu 15 stopni albo mniej :)

    15 to moze nie, ale 19 przez jakis czas raczej nikogo nie zabije.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-10-02 19:12:59
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Yzedef" <x...@x...xx> napisal w wiadomosci

> [...]
    > potencjalnie nie zachorowalo.. no chyba iz ty wyznajesz zasade ze trzeba
    > hartowac od niemowlaka, wtedy mozna miec w domu 15 stopni albo mniej :)

    Zrozumialbym gdyby mial 90 letna babcie. Dziecku nic sie nie stanie jak bedzie
    normalnie ubrane w temperaturze 15 stopni.

  • 30. Data: 2009-10-04 12:31:14
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 01 Oct 2009 20:09:20 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > A po co Wam zelowe? Kupic zwykly samochodowy
    Po to, zeby nie miec problemu z uzupelnianiem elektolitu i stratyfikacja
    tegoz? Tudziez wodoru z gazujacego aku.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski